6

Brytyjski SumUp przejmuje polskie Shoplo

Coś leniwie ten rok się zaczął, jeśli chodzi o przejęcia, miejmy nadzieję, że to przejęcie SumUP polskiego Shoplo, będzie dobrym początkiem i w nadchodzących miesiącach częściej będziemy słyszeć o docenieniu polskich rozwiązań przez globalne startupy.

Należy do nich na pewno firma SumUp, która dostarcza mobilne terminale płatnicze, z których codziennie zaczyna korzystać 3000 nowych klientów na całym świecie. Ich roczny dochód to 200 mln dolarów, a swoje przedstawicielstwa mają m.in. w Berlinie, Sofii, Sao Paulo i w Boulder czy Colorado.

Maximilian Stella, VP New Ventures w SumUp:

Od samego początku strategia SumUp zakłada intensywny rozwój w kierunku pozostania wiodącą platformą dla małych przedsiębiorców na całym świecie. Każda nasza decyzja dotycząca poszerzenia oferty jest podejmowana z rozwagą i uwzględnieniem informacji, które otrzymujemy od ponad miliona naszych użytkowników. Ciągle szukamy rozwiązań technologicznych wspomagających rozwój naszych klientów – od butików z odzieżą do kwiaciarni i kawiarenek. Wykorzystując technologię Shoplo, nasi przedsiębiorcy otrzymają łatwy dostęp do narzędzi umożliwiających tworzenie własnych sklepów internetowych i sprzedaży za pośrednictwem wielu kanałów przy pomocy zaledwie kilku kliknięć.

Shoplo z kolei to polski startup, będący platformą e-commerce dostarczającą kompletne rozwiązania dla przedsiębiorców, którzy chcą sprzedawać swoje produkty w sieci. Przy czym to nie tylko gotowe sklepy internetowe, ale również usługi wspomagające, czyli na przykład narzędzia logistyczne, finansowe czy jednoczesna sprzedaż z jednego miejsca na innych platformach, takich jak eBay, Facebook czy Etsy.

Patryk Pawlikowski, CEO Shoplo:

Naszym głównym celem jest wspieranie sprzedawców na całym świecie – taką samą wizję ma SumUp. Połączenie naszych sił wyzwoli efekt skali, a co więcej – pozwoli szybciej i sprawniej wejść na nowe rynki. Dzięki współpracy możemy zapewnić sprzedawcom wsparcie na każdym etapie rozwoju ich biznesu i na każdej płaszczyźnie – zarówno online, jak i offline. W ten sposób przedsiębiorcy będą mogli skupić się na tym, co kochają i w czym są najlepsi – czyli na swoich produktach, sprzedawanych zarówno w sklepach online, jak i stacjonarnych.

Po co SumUp nasze Shoplo? Nie zdradzają tego w przesłanym komunikacie, podobnie jak kwoty przejęcia, ale nietrudno się domyśleć, że chcą silniej zaistnieć w płatnościach w e-commerce obok stacjonarnej działalności.

To też szansa dla Shoplo na szersze zaistnienie ich rozwiązań na świecie, czyli dostęp do nowych rynków i ponad miliona sprzedawców, którzy są klientami SumUp.

Źródło: Shoplo.