1

Błyskawiczne zakupy przez Facebooka i nowa aplikacja dla wybranych

Media społecznościowe stały się dziś centrum życia publicznego dla wielu znanych osobistości. Przy tysiącach, może nawet milionach fanów nie jest łatwo im nadążyć za wszystkimi wiadomościami i „wspomnieniami”, dlatego Facebook postanowił wyjść naprzeciw tym potrzebom i zaprezentował nową mobilną aplikacją. Aplikacja ta ma pozwolić na wygodniejsze publikowanie wiadomości, zdjęć i filmów oraz na śledzenie ich […]

Media społecznościowe stały się dziś centrum życia publicznego dla wielu znanych osobistości. Przy tysiącach, może nawet milionach fanów nie jest łatwo im nadążyć za wszystkimi wiadomościami i „wspomnieniami”, dlatego Facebook postanowił wyjść naprzeciw tym potrzebom i zaprezentował nową mobilną aplikacją.

Aplikacja ta ma pozwolić na wygodniejsze publikowanie wiadomości, zdjęć i filmów oraz na śledzenie ich popularności. Pierwszorzędną rolę odgrywa jednak zakładka „Mentions”, czyli „wspomnienia” umożliwiająca na wygodne przeglądanie co inni mają do powiedzenia na temat profilu osoby publicznej. Ciekawie prezentuje się również funkcja Q&A (pytania i odpowiedzi) w czasie rzeczywistym oraz streamowanie multimediów na żywo. Jednym z najczęściej przywoływanych przykładów zastosowania tego rozwiązania w aplikacji Facebook Mentions jest transmisja przeprowadzona przez rapera Dr Dre oraz aktora Tyrese’a z celebracji zakupu Beats przez Apple.

Clipboard

To jednak nie jedyna nowość Facebooka z ostatnich godzin. Drugą z nich jest przycisk „Buy” pojawiający się przy okazji postów sugerowanych/sponsorowanych. Jak na razie funkcja ta jest w fazie testów, ale ciężko wyobrazić sobie sytuację, w której Facebook miałby z niej zrezygnować. Obecność takiego przycisku pozwoli na dokonanie zakupu i przejście przez proces płatności bez opuszczania Facebooka, co z całą pewnością jest korzystną sytuacją dla wszystkich stron. Podczas płatności skorzystać można nawet z podpiętej do naszego konta na Facebooku karty kredytowej. W przyszłości, gdy przycisk „Kup teraz” zawita na stałe na Facebooku, cały ten system może stać się jednym z filarów finansowych portalu, zakładając oczywiście, że użytkownicy zdecydują się na wykorzystanie sieci społecznościowej Marka Zuckerberga jako pośrednika przy zakupach w Internecie.

Screen-Shot-2014-07-17-at-1.06.10-PM

Sporo ostatnich zmian i nowości od Facebooka wcale nie jest skierowanych bezpośrednio do tzw. „end-usera”. Tegoroczna konferecja f8 skupiła się na deweloperskiej stronie serwisu, usług i aplikacji, czyli zgodnie z założeniami wydarzenia. Po wielu porażkach, jakimi były kolejne nietrafione pomysły na aplikacje oraz redesign strony, Facebook najwyraźniej pragnie nieco zwolnić tempo w upublicznianiu kolejnych propozycji.