8

Bluerank zrobił infografikę na temat SEM w Polsce

Agencja SEM Bluerank przygotowała ciekawą (fajny motyw) infografikę na temat SEM (reklama w wyszukiwarkach) w Polsce. Oto kilka liczb jakie znajdziemy w tym opracowaniu. Według Bluerank mamy w polsce 58 agencji SEM, które walczą o ok 500 milionów złotych jakie rocznie wydaje się na SEM w naszym kraju. Rynek SEM rośnie dość stabilnie około kilku […]

Agencja SEM Bluerank przygotowała ciekawą (fajny motyw) infografikę na temat SEM (reklama w wyszukiwarkach) w Polsce. Oto kilka liczb jakie znajdziemy w tym opracowaniu. Według Bluerank mamy w polsce 58 agencji SEM, które walczą o ok 500 milionów złotych jakie rocznie wydaje się na SEM w naszym kraju. Rynek SEM rośnie dość stabilnie około kilku procent rocznie natomiast. W US dla porównania rynek SEM to ponad 16 miliardów dolarów :)

Bluerank starał się też oszacować przychody Google (które ma 97% udziału w rynku wyszukiwań w PL) z jednego wyszukiwania. Według obranej metodologii na jednym zapytaniu w Polsce Google zarabia ok 1,5 grosza. Przy czym warto dodać, że możemy pochwalić się dość wysoką średnią wyszukiwań na użytkownika, która wynosi 156 (średnia dla całego EU to 116).

Resztę przeczytacie sobie sami – poniżej infografika Bluerank (trzeba kliknąć aby powiększyć):