4

BlaBlaCar zgarnia 160 mln dol. dofinansowania. Wartość firmy przekroczyła miliard dolarów

BlaBlaCar pochwalił się zakończeniem kolejnej rundy dofinansowania. Tym razem francuski startup zgromadził 160 mln dolarów. Na czele inwestorów znalazł się fundusz Insight Venture Partners. Dało to ogólną wycenę firmy na poziomie 1,2 mld dol. Założony w 2006 roku francuski startup BlaBlaCar będący platformą do komunikacji kierowców z wolnymi miejscami w samochodzie z potencjalnymi pasażerami radzi sobie […]

BlaBlaCar pochwalił się zakończeniem kolejnej rundy dofinansowania. Tym razem francuski startup zgromadził 160 mln dolarów. Na czele inwestorów znalazł się fundusz Insight Venture Partners. Dało to ogólną wycenę firmy na poziomie 1,2 mld dol.

Założony w 2006 roku francuski startup BlaBlaCar będący platformą do komunikacji kierowców z wolnymi miejscami w samochodzie z potencjalnymi pasażerami radzi sobie doskonale. Jeszcze niespełna rok temu jego twórcy chwalili się zgromadzeniem 100 mln dolarów. Zakończona właśnie kolejna runda serii D dofinansowania przyniosła jeszcze większe pieniądze, bo aż 160 mln dol. Tym razem największe pieniądze wpompował fundusz Insight Venture Partners. Co ciekawe, dotychczasowi inwestorzy (Index Ventures, Accel Partners, ISAI i Lead Edge Capital) nie wzięli udziału w tej rundzie.

screenshot-www.blablacar.pl 2015-06-26 12-18-23

W rezultacie ogólna wycena BlaBlaCar wynosi obecnie 1,2 mld dolarów. To pierwszy raz, kiedy Francuzom udało się przekroczyć magiczną granicę miliarda. Patrząc jednak na zasięg usługi, trudno się temu dziwić. Jeszcze rok temu firma działała w 12 krajach, chwaląc się 8 mln aktywnych użytkowników. Od tamtego czasu poszerzono działalność o 5 nowych krajów (w tym spoza Europy, jak Indie czy Meksyk). BlaBlaCar niedawno przejął też startup będący jego największym konkurentem – Carpooling.com. W wyniku tej akwizycji poszerzono bazę o 6 mln kolejnych użytkowników.

Na czym BlaBlaCar zarabia? Nie tak dawno przygotowywaliśmy wyczerpujący materiał na ten temat. Polecam też rozmowę z Michałem Pawelcem, Country Managerem na Polskę w BlaBlaCar.