25

Biznesowa wersja Google+ pojawi się w trzecim kwartale 2011

Google+ zdobywa coraz większą liczbę użytkowników, wpływając pośrednio na wyniki giełdowe firmy. Użytkowników jest już przeszło 10 milionów, dlatego serwisem zainteresowali się właściciele poszczególnych marek, tworząc odpowiednie profile. Google nie zezwala jednak na tego typu proceder, dopóki nie wprowadzi oficjalnie profili biznesowych. Na chwilę obecną rejestrować się mogą jedynie zwykli użytkownicy, wszystkie pozostałe konta są […]

Google+ zdobywa coraz większą liczbę użytkowników, wpływając pośrednio na wyniki giełdowe firmy. Użytkowników jest już przeszło 10 milionów, dlatego serwisem zainteresowali się właściciele poszczególnych marek, tworząc odpowiednie profile. Google nie zezwala jednak na tego typu proceder, dopóki nie wprowadzi oficjalnie profili biznesowych. Na chwilę obecną rejestrować się mogą jedynie zwykli użytkownicy, wszystkie pozostałe konta są usuwane – sytuacja taka dotknęła nie tylko Anonimowych, ale i na przykład Mashable.

Nic dziwnego, że Google nie chce chaosu – chce dopuścić klientów biznesowych do gotowego serwisu, a przecież Google+ jest wciąż w wersji beta. Oficjalna wersja Google+ dla biznesu pojawi się w trzecim kwartale 2011 roku.

Google nie chce robić niczego na szybko. Postanowiło poczekać z biznesową wersją strony do momentu, kiedy Google+ osiągnie dojrzałość. Jeden z pracowników firmy skomentował to podejście w ten sposób:

The platform at the moment is not built for the business use case, and we want to help you build long-term relationships with your customers. Doing it right is worth the wait.

Faktem jednak jest to, że biznesowe profile pojawią się – i to już niedługo. Do tego momentu ekipa Google+ zaleca wyznaczenie pojedynczej osoby z firmy, na przykład CEO, która będzie podawać informacje na temat prowadzonego biznesu. Dodatkowo, Google dodaje, że ma zamiar kontynuować proceder usuwania nieautoryzowanych profili firm, a wszystkie te profile, którym uda się ukryć przed czyjnym okiem moderatora, i tak nie będą miały możliwości migracji do wersji biznesowej, gdy ta już się pojawi, zatem zakładanie takich profili na chwilę obecną rzeczywiście nie ma sensu.

Rzecznik prasowy giganta poinformował także, że klienci biznesowi otrzymają specjalne narzędzia do zarządzania profilem:

There will be a product very soon that has businesses’ interests in mind… We want to give them the features businesses expect and the features that can improve the sharing experience both for consumers and businesses.

VentureBeat przewiduje, że pod konta biznesowe podpięte zostaną takie narzędzia jak Google Analytics.