4

Bardziej wyszukany Flash

Adobe zacieśnia współpracę z Google i Yahoo w celu lepszej integracji Flasha z wyszukiwarkami obu firm. Dotychczas przeszukując siec, wyszukiwarki były w stanie rozpoznać statyczny tekst oraz linki zawarte w animacjach i aplikacjach flashowych. Nowa wersja Flash Playera pozwoli natomiast uwidocznić dla wyszukiwarek treści dotychczas nie widoczne. Jest to dobra wiadomość dla wszystkich użytkowników i […]

AdobeAdobe zacieśnia współpracę z Google i Yahoo w celu lepszej integracji Flasha z wyszukiwarkami obu firm. Dotychczas przeszukując siec, wyszukiwarki były w stanie rozpoznać statyczny tekst oraz linki zawarte w animacjach i aplikacjach flashowych. Nowa wersja Flash Playera pozwoli natomiast uwidocznić dla wyszukiwarek treści dotychczas nie widoczne.

Jest to dobra wiadomość dla wszystkich użytkowników i twórców stron z elementami Flasha, gdyż teraz wyszukiwarki zdolne będą indeksować strony, które wcześniej nie były dla nich widoczne, czyniąc tym samym dostępnymi większe ilości treści. Dzięki takim działaniom Adobe chce dać wydawcom i twórcom serwisów internetowych kolejny powód do częstszego używania ich technologii, w obliczu rosnącej popularności różnego rodzaju aplikacji internetowych oraz frameworków.

Google wprowadziło już optymalizację w indeksowaniu stron i elementów wykonanych we Flashu. Yahoo planuje dodać nową funkcję w kolejnej aktualizacji swojej wyszukiwarki. Modyfikacja ta sprawi, że miliony stron, które używają flashowych aplikacji będą teraz „wyszukiwalne” bez wprowadzania żadnych dodatkowych zmian w ich strukturze.

Ponadto, zdaniem Silicon Alley Insider Adobe stara się takimi posunięciami umocnić swoją pozycję na rynku, na którym jakiś czas temu Microsoft zaczął mieszać za sprawą swojego „Flash killera” – technologii Silverlight. Oczywiście nie możemy jeszcze mówić o jakiejś bezpośredniej konkurencji, jednak w biznesie przezorność i zapobiegawczość opłaciła się już niejednokrotnie.