Bank

Bank Zachodni WBK chce być najlepszym bankiem dla swoich obecnych klientów. Apple Pay wkrótce w ofercie?

Grzegorz Ułan
Bank Zachodni WBK chce być najlepszym bankiem dla swoich obecnych klientów. Apple Pay wkrótce w ofercie?
15

Byłem dziś na konferencji prasowej, na której przedstawiciele BZWBK zapowiedzieli swoją nową strategie marki, według której bank chce zmienić postrzeganie i swój wizerunek wśród swoich klientów. "Bank Jaki Chcesz", to główny przekaz jaki ma dla nich teraz Bank Zachodni WBK.

Nowa strategia marki Banku Zachodniego WBK

Początkiem powyższych zmian była niedawna premiera ich nowego konta dla klientów indywidualnych Konto Jakie Chcę, które zastąpiło wszystkie inne dotychczasowo dostępne w ofercie banku. Na konferencji często podkreślano ten fakt, że do tej pory każda nowa oferta, produkt czy nowe konta, skierowane były tylko do nowych klientów. Znamy to nie tylko z ofert bankowych, ale i telekomów czy telewizji kablowych.

Marcin Pawłowski, dyrektor Obszaru Marketingu Detalicznego i Rozwoju Oferty w Banku Zachodnim WBK:

Konto Jakie Chcę jest pierwszym krokiem w stronę całościowego uproszczenia oferty Banku Zachodniego WBK tak, aby lepiej odpowiadała potrzebom klientów i dawała im więcej możliwości. Po raz pierwszy, z oferty nowego konta mogą również skorzystać dotychczasowi klienci. Chcemy w ten sposób pokazać, że doceniamy ich lojalność i że są dla nas najważniejsi.

Bank Zachodni WBK w swojej nowej strategi stawia na obecnych klientów, nieważne z jakiego konta do tej pory korzystał, czy płacił za nie i za powiązane z nim produkty czy nie, może w każdym kanale sprzedaży zmienić je na nowe i dopasować do swoich wymagań i potrzeb, decydując przy tym samemu z jakich produktów chce korzystać, a z których nie. Wspomniano, że pierwszą rzeczą nad jaką pracowali przy konstruowaniu tej nowej oferty był system do zmiany starych kont właśnie dla obecnych klientów na nowe, bez wychodzenia z domu, bezpośrednio na stronie bankowości elektronicznej.

A co z nowymi klientami? Przecież każdy bank pracuje i skupia się głównie na powiększaniu bazy klientów. Tutaj strategia banku opiera się na zbudowaniu marki najlepszego banku dla obecnych klientów, którzy odczuwając pozytywne zmiany w podejściu i ofercie banku, mają stać się jego ambasadorami, tym samym zachęcać innych do dołączenia i otwarcia rachunku właśnie w BZWBK.

Marcin Pawłowski:

Konto Jakie Chcę i karta Dopasowana to początek zmian w naszej ofercie dla klientów indywidualnych. Jestem przekonany, że zerwanie z tradycyjnym podejściem, czyli gotowym produktem, na rzecz rozwiązań w pełni dopasowanych do potrzeb i dostarczenie dokładnie tego, czego klient oczekuje, pozwoli nam wzmocnić satysfakcję i lojalność.

Statystyki Banku Zachodniego WBK

A jak to wygląda w cyferkach? Obecnie Bank Zachodni WBK ma 4 mln klientów (w tym 3,2 mln kont osobistych), po wprowadzeniu nowego konta KJC odnotowywali kilka tysięcy dziennie konwersji obecnych klientów ze starych kont na nowe, do tego 1,5 tysiąca zupełnie nowych kont.

Na dziś z nowego konta korzysta już 67,5 tysiąca klientów (nie zdradzono, ilu z tego jest starych klientów, a ilu nowych), w planach na pierwszą połowę 2018 roku jest dobicie do liczby 1 mln, czyli 1/3 obecnej bazy kont osobistych. Jednak oceniając aktualną dynamikę konwersji spodziewają się dużo szybciej osiągnąć taki wynik.

Apple Pay w Banku Zachodnim WBK

Dobra wiadomości dla posiadaczy urządzeń z iOS pojawiła się przy okazji chwalenia się szeroką dostępnością różnych form płatności, padło nawet stwierdzenie, że jest to obecnie największy wachlarz możliwości na rynku, po czym Marcin Pawłowski stwierdził, że brakuje tu obok HCE i Android Pay jeszcze tylko jednej opcji, ale i to niedługo się zmieni. Nie chciał zdradzać szczegółów, gdyż negocjacje mają wysoki stopień poufności, ale stwierdził, że rozmowy są już w mocno zaawansowanej fazie.

Pojawienie się Apple Pay w Polsce wydaje się naturalną kwestią, charakteryzujemy się wysoką przyswajalnością nowych rozwiązań do szybkich płatności, a i liczba użytkowników iPhone systematycznie rośnie.

Osobiście odnoszę wrażenie, że nowa strategia banku, to dość śmiałe i odważne podejście, przyznam równocześnie, że jest przekonywujące. Sama oferta rzeczywiście jest lepsza, od tej którą miałem dotychczas, przechodząc na nowe konto znika mi opłata za prowadzenie konta 15 zł i 1 zł za kartę debetową, gdyż na pewno spełnię kryteria liczby transakcji czy kwoty transakcji bezgotówkowych. Myślę, że wielu takich klientów mogło być, teraz dostają nowe konto bez takich opłat i już samo to w pozytywnym świetle stawia zmiany w tym banku. Jeśli będą konsekwentni z tym i nie odpuszczą po roku na przykład, bo cele osiągnięte, mogą sporo ugrać takim podejściem w dłuższym okresie.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu