18

Bank Millennium udostępnia mobilną autoryzację transakcji – koniec z przepisywaniem kodów SMS

Mobilna autoryzacja przelewów, to chyba najlepsza rzecz jaką wymyślono w aplikacjach mobilnych banków od wprowadzenia BLIKA. Sam przeszedłem na tę formę autoryzacji, jest szybsza, wygodniejsza i bezpieczniejsza.

Teraz mogą się z niej cieszyć klienci Banku Millenium, nowa opcja będzie udostępniana wprawdzie stopniowo, ale już pierwsi klienci mogą zacząć z niej korzystać.

Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium:

Zmiana trybu zatwierdzania operacji z H@seł SMS na Autoryzację Mobilną wymaga od większości klientów minimalnego wysiłku, ogranicza się bowiem do jednego kliknięcia. W niektórych przypadkach może zaistnieć potrzebna dodatkowej weryfikacji podczas procesu aktywacji. Jednak także w tym wypadku staraliśmy się go jak najbardziej uprościć. Jednym z elementów dodatkowej weryfikacji, zamiast stosowanych na rynku kodów do zapamiętania, jest wskazanie w aplikacji obrazka, który odpowiada słowu usłyszanemu podczas procesu aktywacji usługi. Tym samym udało nam się ten konieczny proces nieco uatrakcyjnić, a przede wszystkim uczynić jak najbardziej przyjaznym dla użytkownika.

Aby móc skorzystać z mobilnej autoryzacji w Banku Millennium, niezbędne jest posiadanie dostępu do Millenetu ze zdefiniowanym numerem do H@seł SMS oraz oczywiście aktywną aplikację mobilną Banku Millenium, na Androida bądź iOS w najnowszej wersji.

Zatwierdzanie transakcji płatniczych przy użyciu mobilnej autoryzacji, dokonujemy po zalogowaniu się do aplikacji Banku Millenium przy użyciu PIN-u, odciska palca lub FaceID. Po udanym zalogowaniu wyświetlą się nam szczegóły płatności, które zatwierdzamy jednym kliknięciem. Dodatkowo w ustawieniach aplikacji, w sekcji Ustawienia-Autoryzacja Mobilna znajdziemy całą historię tak autoryzowanych transakcji.

Źródło: Bank Millennium.