21

Bądź bogaty jak MCI – sprzedawaj Twój Weekend

Autorem poniższego tekstu jest Albert Tomaszewski Mimo osobistych antypatii do: języka perswazji i obietnic łatwego bogactwa taniej sensacji („nowa era”, „wielka tajemnica”, „duże pieniądze” itp) „programów partnerskich” budowanych na zasadach piramid komentarzami z linkami w stylu www.supertajemniczyserwis.pl/?jestembogatyid=77777 kampanię otwieramy.pl muszę ocenić jako bardzo skuteczną. Dla przypomnienia: w kampanii ludzie zapisywali się do serwisu otwieramy.pl, otwierając […]

nexto.jpg

Autorem poniższego tekstu jest Albert Tomaszewski

Mimo osobistych antypatii do:

  • języka perswazji i obietnic łatwego bogactwa
  • taniej sensacji („nowa era”, „wielka tajemnica”, „duże pieniądze” itp)
  • „programów partnerskich” budowanych na zasadach piramid
  • komentarzami z linkami w stylu www.supertajemniczyserwis.pl/?jestembogatyid=77777

kampanię otwieramy.pl muszę ocenić jako bardzo skuteczną.

Dla przypomnienia: w kampanii ludzie zapisywali się do serwisu otwieramy.pl, otwierając “butik”. Butik miał adres otwieramy.pl/?p=idusera a w rzeczywistości był miejscem, w którym można była otworzyć kolejny butik, podbijając licznik osobie o danym idusera. Im wiecej zaprosiliśmy nowych userów, tym więcej będziemy zarabiać w programie partnerskim. W efekcie w internecie zaroiło się od linków do “butików”. Całość otaczała aura tajemniczości i zapowiedź “nowej ery w e-commerce”, do której nastania odliczał czas zegar umieszczony na stronie. Żeby nie zapomnieć o akcji, “partnerzy” otrzymywali również długie e-maile przekonujące o czekającym bogactwie.

Efekt jest taki, że zarejstrowała się masa osób (mówi się nawet o 140 000), a kampania była raczej nisko budżetowa (choć szczegółów nie znam). To spory sukces biorąc pod uwagę, że sam serwis nexto.pl (czyli przedmiot kampanii) to sklep z e-bookami i z e-wydaniami gazet – czyli coś, co raczej polskich internautów mało interesuje.

Osobiście nie wierzę w sukces samego biznesu, choć w sprawę zamieszane jest MCI Management (i to z nie małymi kwotami; w jednej z notek prasowych jest mowa o 900 tys. PLN ”drugiej transzy inwestycyjnej” – co na to akcjonariusze? ;) ). Póki co na liście bestsellerów w sklepie króluje Polityka i Wprost. Okazuje się również, że dużą część klientów i partnerów nexto.pl stanowią czytelnicy Twojego Weekendu (miejsce 7.).