15

Badania pokazują, że ludzie nie lubią Facebooka – Google może zacierać ręce?

The American Customer Satisfaction Index zajmuje się badaniami na temat zadowolenia konsumentów z wybranych produktów czy usług dostępnych na rynku amerykańskim. Niedawno przeprowadzone badanie pozwoliło stwierdzić, że Facebook jest nielubiany przez użytkowników, pomimo tego, jak wiele ludzi z niego korzysta. Przyczyną takiego stanu ma być według komentatorów kiepski interfejs użytkownika serwisu, powiększająca się komercjalizacja oraz […]

The American Customer Satisfaction Index zajmuje się badaniami na temat zadowolenia konsumentów z wybranych produktów czy usług dostępnych na rynku amerykańskim. Niedawno przeprowadzone badanie pozwoliło stwierdzić, że Facebook jest nielubiany przez użytkowników, pomimo tego, jak wiele ludzi z niego korzysta. Przyczyną takiego stanu ma być według komentatorów kiepski interfejs użytkownika serwisu, powiększająca się komercjalizacja oraz wątpliwa prywatność. Google+ został gorąco przyjęty przez użytkowników, a także samo Google posiada wiarygodną markę. Czy Facebook powinien naprawdę zacząć się bać swojego konkurenta?

Jak donosi raport pomimo tego, że Facebook jest najczęściej odwiedzaną stroną na świecie, jest także najbardziej nielubiany. Na taki stan rzeczy wpływ ma kilka czynników – słaby interfejs użytkownika, problemy z prywatnością czy brak informacji na temat bezpiecznego korzystania z serwisu. Internauci mówią jednak, że do tej pory korzystali właśnie z tego serwisu, bo nie było innej opcji – była to jedyna możliwość, jeśli chcieli kontaktować się ze znajomymi, którzy nierzadko rozsiani są po całym globie.

Jednak idzie nowe. Google+ oferuje moim zdaniem znacznie lepszy interfejs, ma więcej funkcji, na przykład edytowanie postów, blokowanie komentarzy, bazuje na kręgach, które są bardzo naturalnym mechanizmem i ułatwiają użytkownikowi zarządzanie widocznością treści dla poszczególnych znajomych. Dodatkowo serwis Google’a edukuje w zakresie prywatności – pamiętam, że dwukrotnie dostałem powiadomienie konsekwencji publikacji postu publicznie, gdy takowy wpis publikowałem.

Samo Google dostarcza konsumentom wielu innych usług, z których zarabia pieniądze i dzięki którym zyskał zaufanie. Facebooka nie ma jeszcze nawet na giełdzie i będzie robił teraz wszystko, by tylko nie stracić na wycenie z kosmosu.

Więcej na temat raportu na blogu Inc.