Microsoft

Awaria Sklepu dla Windows Phone - już jest dobrze

Jakub Szczęsny
Awaria Sklepu dla Windows Phone - już jest dobrze
4

Dla nas ta usterka jest nieco mało ważna, bowiem wszystko odbyło się około 2-3 w nocy czasu polskiego. Przez ten czas Sklep dla Windows Phone przy próbie połączenia się z nim, informował o błędzie. Problem został na szczęście naprawiony dosyć szybko. Microsoft nie skomentował w żaden konstruktywn...

Dla nas ta usterka jest nieco mało ważna, bowiem wszystko odbyło się około 2-3 w nocy czasu polskiego. Przez ten czas Sklep dla Windows Phone przy próbie połączenia się z nim, informował o błędzie. Problem został na szczęście naprawiony dosyć szybko.

Microsoft nie skomentował w żaden konstruktywny sposób tego zdarzenia. Wszystko zaczęło się około godziny drugiej czasu polskiego i trwało blisko godzinę. Przez ten czas, na Twitterze kilka osób zgłaszało błędy przy próbie uzyskania dostępu do repozytorium aplikacji dla mobilnego systemu Windows. Nie wiemy także, co było przyczyną niedostępności Sklepu Windows Phone. Użytkowników uspokajamy - z pewnością nie był to atak na serwery Microsoftu. Fakt, iż nie wiemy nic jest wystarczającym dowodem na to, że nasze dane są bezpieczne. Gdyby dane do kont trafiłyby w niepowołane ręce, z pewnością Microsoft szybko poleciłby użytkownikom wdrożyć odpowiednie procedury bezpieczeństwa.

To nie pierwsze tego typu awarie w historii mobilnego sklepu Microsoftu. Pomniejsze awarie zdarzały się już wcześniej w kwietniu oraz styczniu, gdy Sklep był niedostępny przez odrobinę dłuższy czas. Polaków na pewno ucieszy też fakt, iż być może nie zdążyli oni nawet spostrzec się, że taka sytuacja miała miejsce, większość z nich smacznie spała. Wydaje się też, że Microsoft już opanował sytuację i Sklep został doprowadzony do stanu używalności. Oczywiście będziemy trzymać rękę na pulsie i informować Was, gdy tylko coś w tej sprawie się zmieni.

Grafika: WMPowerUser

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu