Płatności i bankowość

Duża awaria w PKO Bank Polski i Inteligo - nie działają płatności IKO

Grzegorz Ułan
Duża awaria w PKO Bank Polski i Inteligo - nie działają płatności IKO
9

Niezbyt udany piątek dla PKO Banku Polskiego i Inteligo, no i oczywiście dla ich klientów. Jeden z klientów Inteligo napisał do nas na Facebooku, że nie działa strona logowania www i do aplikacji IKO, nie można więc dokonywać płatności.

Klienci zgłaszają pod postem na Facebooku, że nie działają płatności kartą ani telefon przez IKO. Sprawdziłem też od razu profil PKO Banku Polskiego, tam podobnie sprawa się przedstawia.

Nie działają płatności BLIK, podobnie nie można więc płacić przez IKO. Nie działa też logowanie do iPKO.

Awaria jest świeża, bank nie wydał jeszcze oficjalnego komunikatu. Na Facebooku nie informują też o skali problemu swoich klientów, jedynie na Twitterze możemy przeczytać, iż trwa rozpoznanie problemu oraz że wrócą z odpowiedzią.

My również wystosowaliśmy zapytanie o przyczyny awarii i kiedy zostanie usunięta, jak tylko otrzymamy odpowiedź zaktualizujemy ten wpis.

Zobacz też: iPKO biznes

Aktualizacja

Pojawił się już oficjalny komunikat PKO Banku Polskiego na Facebooku:

Szanowni Państwo, informujemy, że obecnie z powodów technicznych dostęp do serwisu iPKO oraz aplikacji IKO jest utrudniony. Trwają prace nad przywróceniem dostępu do usług. Jednocześnie informujemy, że karty płatnicze powinny działać prawidłowo. Przepraszamy za utrudnienia.

Aktualizacja 16:54

Przedstawiciele banku poinformowali nas właśnie, że oprócz kart płatniczych, bez problemu powinny już działać bankomaty. Nadal natomiast są problemy z dostępem do serwisu iPKO, Inteligo oraz aplikacji IKO.

Aktualizacja 19:30

Bank poinformował właśnie o usunięciu awarii, jej przyczynach i rekompensacie:

Informujemy, że utrudnienia zostały usunięte. Od godziny 16.30 przywrócony został pełen dostęp do usług bankowości elektronicznej iPKO, od godz. 19.00 również do bankowości mobilnej IKO. Karty działały bez utrudnień. Wszystkie przelewy przychodzące zostały zaksięgowane. Problemy były spowodowane przez niezależną od nas usterkę techniczną, przecięcie światłowodów zapewniających komunikację. O incydencie poinformowano odpowiednie organy państwowe. Z uwagi na niedogodności, zdecydowaliśmy o zwolnieniu Klientów korzystających z iPKO z opłat za przelewy natychmiastowe od dziś, od godz. 18.00 do poniedziałku, 29.10.2018 do końca dnia. Za wszystkie utrudnienia przepraszamy.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu