30

Autentika – czyli web 2.0 w budownictwie ?

Dostałem dzisiaj bardzo dziwnego maila, którego pierwsze zdania brzmiały: „…w załączniku przekazuję materiał potwierdzający intensywne wykorzystywanie narzędzi Web 2.0 w serwisach internetowych firm funkcjonujących na polskim rynku…” Przede wszystkim, osoba wysyłająca do mnie taką informację nie pokwapiła się wyjaśnić dlaczego ją dostaję ani w co mam z nią zrobić. Oczywiście nie jest to jakiś wielki […]

Dostałem dzisiaj bardzo dziwnego maila, którego pierwsze zdania brzmiały:

„…w załączniku przekazuję materiał potwierdzający intensywne wykorzystywanie narzędzi Web 2.0 w serwisach internetowych firm funkcjonujących na polskim rynku…”

Przede wszystkim, osoba wysyłająca do mnie taką informację nie pokwapiła się wyjaśnić dlaczego ją dostaję ani w co mam z nią zrobić. Oczywiście nie jest to jakiś wielki problem o ile nie wysyła tego specjalista od PR. Można by przecież jakoś w jednym zdaniu wspomnieć dlaczego stałem się szczęśliwym odbiorcą tak fascynującej notki prasowej od agencji autentika (zrobili goldenline, ithink itp).

Przyznam jednak, że warto było przeczytać to co agencja pisze w swojej notce prasowej – pozwolę sobie zacytować najlepszy według mnie fragment (trochę długi):

„….Kolejny istotny przykład to serwis w całości oparty na rozwiązaniach Web 2.0 – nowoczesne narzędzie komunikacyjne wykonane przez Autentikę – blogknauf.pl. …”

„…To wyjątkowy projekt, w którym zaimplementowano szereg atrakcyjnych, a przy okazji darmowych narzędzi Web 2.0, tj. możliwości wykorzystywania przez autorów bloga filmów z YouTube oraz zdjęć z Flickr, czy też udostępnienie technologii RSS (Feedburner). Serwis działa w oparciu o silnik WordPress – darmową platformę blogową…”

Dowiadujemy się, z tej informacji iż stworzenie blogu dla firmy zajmującej się budownictwem jest „wyjątkowym projektem”. Wyjątkowość jego polega na tym, że agencja nie wydała pieniędzy na „narzędzia Web 2.0” ponieważ wszystko czego użyła było za darmo.


Super blog w stylu web2.0?

Specjaliści z agencji podczas „wyjątkowego projektu” jakim było uruchomienie bloga stworzyli przy okazji kilka nowych pojęć związanych z RSS-ami. Na blogu możemy przeczytać o „Abonamencie RSS” – czyli o możliwości subskrypcji (chyba o to chodziło?), następnie mamy „Kliknij, aby się zaabonować” – i przyznam, że zabrakło mi nieco pomysłowości dotyczącej genezy słowa „zaabonować” – czy pochodzi to od słowa „abonament”, a może od „bonu”?. Bardzo jestem ciekawy kto z osób zajmujących się budownictwem będzie „zaabnował” „abonament RSS”?

Wszystkie te nowości wpłynęły na dużą popularność projektu (co widać po ilości czytelników RSS), na bazie którego powstało nawet Case Study

Nie chcę się pastwić nad tym budowlanym blogiem i jego „webdwazerowowścią” – dalsze przemyślenia związane z Autentika i ich wyjątkowym projektem pozostawiam wam samym.