5

Asystent Google dostępny już dla klientów ING Banku Śląskiego

Aplikacje mobilne robią się coraz bardziej smart, a dzięki integracji z inteligentnymi asystentami pozwalają już na pewną automatyzację korzystania z nich. Tak jest teraz w Moje ING, dzięki integracji z Asystentem Google.

Wczoraj dzieliłem się z Wami liczbami klientów banków w Polsce oraz ilu z nich korzysta z bankowości internetowej czy mobilnej. Okazało się, że z aplikacji mobilnej Moje ING korzysta już ponad 1,18 mln klientów ING Banku Śląskiego (przynajmniej jedno logowanie w miesiącu), co prawda nie wiadomo ilu z nich to użytkownicy smartfonów z Androidem, ale można przypuszczać, że większość – od teraz mogą zlecać wykonanie niektórych operacji Asystentowi Google.

Głosowe uruchomienie Mojego ING mobile odbywa się z wykorzystaniem Asystenta Google. Funkcje głosowe są dostępne na ekranie, przed zalogowaniem do aplikacji mobilnej. Za pomocą komendy głosowej można w Moim ING mobile zapytać o wysokość salda, wygenerować kod blik lub wykonać szybki przelewem pomiędzy swoimi kontami. Użytkownik podaje komendę a aplikacja Moje ING mobile po otwarciu ją realizuje.

Jakie to komendy? ING wymienia komendę do wykonania szybkiego przelewu między rachunkami klienta, uruchamiamy go komendą: „OK Google, wyszukaj przelew w Moje ING mobile”. Można go wykonać na trzy kwoty: 50, 100 i 200 zł, na jaką kwotę ma być dany przelew aplikacja zapyta użytkownika, przez jego wykonaniem.

Druga komenda to zapytanie o saldo: „OK Google, wyszukaj saldo w Moje ING mobile”, asystent poinformuje w tym przypadku o saldzie, które użytkownik ustawił na ekranie aplikacji przed zalogowaniem. Można tu ustawić wypowiedzenie dokładnej kwoty lub w postaci procentowej wartości kwoty wcześniej ustalonej.

Trzecia komenda odpowiada za wygenerowanie kodu BLIK: „OK Google, wyszukaj blik w Moje ING mobile”, po wypowiedzeniu go przez asystenta mamy 2 minuty na wykorzystanie takiego kodu.

Obsługa Asystenta Google możliwa jest w smartfonach z Androidem od wersji 5.0.

Źródło: ING Bank Śląski.