Jak się okazuje, Apple pomogła w tym 3 generacja zegarka Apple Watch, która wedle oczekiwań użytkowników wystąpiła już w wersji z możliwością bezpośredniego łączenia się z sieciami komórkowymi. W 2017 roku ogólna sprzedaż zegarków Apple w porównaniu do roku poprzedniego wzrosła aż o 50 procent – wszystko dzięki znacznie ciekawszemu w oczach konsumentów i bardziej rozwojowemu modelowi.
Tylko w 2017 roku producent sprzedał około 17,4 – 18 milionów zegarków Watch – to więcej, niż udało się sprzedać legendzie rynku zegarmistrzowskiego. Należy dodać, że tylko w trakcie 4 kwartału udało się pobić całą roczną sprzedaż SWISS-a – to bardzo znamienny fakt i wygląda na to, że podczas gdy Samsung, Moto, LG próbują zaatakować rynek smartwatchy swoimi propozycjami, to raczej niczego sensownego nie ugrają. Pod tym względem rządzi Apple i to się już raczej nie zmieni.
Inteligentne zegarki nie są więc takim rozczarowaniem jak powszechnie się wydaje
Producenci inteligentnych zegarków (poza Apple) nie mają się z czego cieszyć. Tylko Cupertino tylko w zeszłym kwartale mogło się pochwalić bardzo dobrymi wynikami – nie dowiemy się dokładnie ile Apple zarobiło na Watchach głównie dlatego, że zyski z ich sprzedaży zostały ukryte w grupie „inne” (3 miliardy dolarów!), przez co trudno jest jednoznacznie ocenić stopień opłacalności tego biznesu. Pewne jest natomiast to, że z pewnością się opłaca i liczba sprzedanych egzemplarzy najlepiej za tym przemawia.
Żeby nie było niedomówień – zegarmistrzowie zajmują się nie tylko naprawianiem zegarów, ale i w dużej mierze produkcją własnych konstrukcji oraz testowaniem oraz projektowaniem nowych czasomierzy.
Więcej z kategorii Apple:
- Apple aktualizuje system, by zapobiec uszkodzeniom komputerów. Szkoda że tak późno
- Niepokojąca praca dysków w Makach z M1. Problem z komputerem czy pomiarami?
- Design nowych Maków wg Prossera, mogą zrobić miazgę z rynku PC
- MacBook Pro w 2021 ma wrócić do starych, sprawdzonych rozwiązań
- App Store na macOS Mojave nie działa. Jak poradzić sobie z problemem?