28

Apple „pożera” Google – w dodatku na kluczowym dla obu firm rynku

Najnowsze doniesienia na temat Apple wskazują na to, że firma co prawda straciła pierwsze miejsce na rynku chińskim, to jednak w konfrontacji z Google w USA nie tylko zbliża się do geeków z Mountain View. Firma dawno nie byłą również aż tak rozpędzona. Po latach zaciekłej walki i dominacji Androida, Apple nie tylko „wraca na […]

Najnowsze doniesienia na temat Apple wskazują na to, że firma co prawda straciła pierwsze miejsce na rynku chińskim, to jednak w konfrontacji z Google w USA nie tylko zbliża się do geeków z Mountain View. Firma dawno nie byłą również aż tak rozpędzona. Po latach zaciekłej walki i dominacji Androida, Apple nie tylko „wraca na swoje miejsce”, ale i ma potencjał by rządzić i dzielić.

Najnowsze dane z ComScore wskazują na to fakt, iż Apple obecnie dzierży 43,5% rynku, przy czym urządzeń od Apple używa około 189,7 miliona osób w Stanach Zjednoczonych. W ciągu 3 miesięcy udziały Apple wzrosły również o niemałe 1,8% – przy czym Android zanotował spadek o 0,7% i obecnie trzyma w rękach 52,1% rynku. Jeżeli ten trend się utrzyma, w ciągu roku Android zostanie wyprzedzony przez iOS na rynku amerykańskim i Apple będzie mógł odtrąbić poważny sukces. Co bardzo ciekawe – obaj gracze kontrolują razem aż 95,6% rynku.

comScore-the-state-of-the-US-smartphone-market

Na swoim rynku przegrywa również Windows Phone, który skurczył się w tym okresie z 3,5 do 3 procent – podobnie jak BlackBerry, które niegdyś posiadało 1,8% udziałów, teraz jest to tylko 1,3. Symbian to już tylko 0,1 w zestawieniu – zatem niewiele go dzieli od tego, by zniknąć w ogóle.

Wracając do Apple – jeżeli Cupertino utrzyma taką dynamikę wzrostów, a Google odpowiednio na to nie zareaguje, okaże się w końcu, że udziały przechylą się na korzyść firmy spod logo nadgryzionego jabłka. Świetne przyjęcie nowej serii iPhone, Apple Watch i oczekiwane kolejne smartfony powodują, że tego giganta nie sposób zatrzymać. Wczorajsze doniesienia o tym, że Apple zamierza zostać również MVNO wskazują na to, że firma nie zamierza poprzestać na byciu jedynie producentem, twórcą ekosystemu urządzeń. Apple zresztą to już także moda, swego rodzaju zjawisko.

Grafika: 1, 2