7

Apple może mieć całkiem niezły pomysł na sprzedaż iPada 3

Uważam, że Apple nie musi jakoś wyjątkowo odświeżać iPada 3 pod względem sprzętowym. Jasne, tablet można zrobić jeszcze cieńszym i wprowadzić jeszcze lepszy ekran czy procesor. Jednak to co przyciągnie klientów to nie hardware, ale oryginalne rozwiązania. W iPhonie 4S była to aplikacja Siri. W przygotowywanym iPadzie 3 zespół Tima Cooka też może postawić na […]

Uważam, że Apple nie musi jakoś wyjątkowo odświeżać iPada 3 pod względem sprzętowym. Jasne, tablet można zrobić jeszcze cieńszym i wprowadzić jeszcze lepszy ekran czy procesor. Jednak to co przyciągnie klientów to nie hardware, ale oryginalne rozwiązania. W iPhonie 4S była to aplikacja Siri. W przygotowywanym iPadzie 3 zespół Tima Cooka też może postawić na programy.

Premiera tuż tuż. Według nieoficjalnych źródeł marzec to pewniak. Dotychczas słyszeliśmy głównie o zmianach w sprzęcie. iPad 3 ma być oczywiście cieńszy, szybszy i bardziej wydajny. Oto co jeszcze ma znaleźć się w nowym tablecie firmy Apple:

– procesor dual-core
– ekran o wysokiej rozdzielczości (Retina Display)
– modem wspierający LTE

Plotki o wymienionych nowościach krążyły już od dłuższego czasu. Szerzej na ten temat pisał na początku miesiąca Paweł Iwaniuk, który też sugerował, że zamiast iPada 3 możemy otrzymać iPada 2S, czyli nieco usprawnioną wersję obecnego tabletu firmy Apple. Czy tak będzie, być może przekonamy się niebawem, na razie jednak pojawiają się kolejne pogłoski o nowościach w kolejnym iPadzie.

Według niepotwierdzonych informacji Apple szuka właśnie aplikacji, które będą mogły pojawić się podczas prezentacji iPada 3. Mają to być programy i gry, które zaprezentują możliwości nowego ekranu w tablecie i przy okazji olśnią użytkowników swoim bogactwem. Część z aplikacji będzie wykorzystana podczas show w San Francisco, inne z kolei trafią do telewizyjnych reklam iPada 3.

Jeżeli informacje są prawdziwe, to moim zdaniem można na ich podstawie wysnuć kilka wniosków. Po pierwsze i najoczywistsze, Apple szykuje nowy ekran w iPadzie 3. Po drugie, firma podczas prezentacji i reklam nowego tabletu będzie skupiała się na grafice. Co to może oznaczać w praktyce?

Jakiś czas temu Beniamin Durski zamieścił bardzo pochlebną recenzję „Infinity Blade 2”. Być może Apple chce bardziej wyraźnie postawić na olśniewające wizualnie aplikacje. W ten sposób nowy tablet mógłby wyróżniać się na tle konkurencji. iPad 3 z wysokiej rozdzielczości aplikacjami dużo ładniejszymi od tych dostępnych na tablety z Androidem będzie przyciągał oko klienta.

Zastanawia mnie, czy również konkurencja podąży za trendem wyznaczonym przez Apple’a. Coś takiego przydałoby się Androidowi. W Android Markecie można znaleźć niewiele naprawdę ładnych aplikacji przeznaczonych na urządzenia z dużymi ekranami. Może premiera iPada 3 skłoni producentów sprzętu, a także deweloperów do poprawy jakości swoich produktów?

Źródło grafik: Apple