4

Apple, Google, Skype, Zynga i… Najbardziej innowacyjne marki na ciekawej infografice

Czym właściwie jest innowacyjność – słowo wytrych, którego używa się niemal przy każdej nadarzającej się okazji? Wiadomo – jak coś jest innowacyjne, to jest lepsze, ciekawsze, bardziej wartościowe. Ale jak zmierzyć innowacyjność, jak określić, że dana firma, usługa, urządzenie zasługują na ten przymiotnik? Jednym z kryteriów może być wpływ, jaki dana marka wywiera na rynek, […]

Czym właściwie jest innowacyjność – słowo wytrych, którego używa się niemal przy każdej nadarzającej się okazji? Wiadomo – jak coś jest innowacyjne, to jest lepsze, ciekawsze, bardziej wartościowe. Ale jak zmierzyć innowacyjność, jak określić, że dana firma, usługa, urządzenie zasługują na ten przymiotnik?

Jednym z kryteriów może być wpływ, jaki dana marka wywiera na rynek, a dokładniej, zmusza go do zmiany, wyznacza nowe sposoby myślenia i działania, lub też kreuje zupełnie nowy rynek dla danego produktu. Z takiego założenia wyszli twórcy naprawdę ciekawej infografiki z Focusa, prezentując najbardziej innowacyjne i wpływowe firmy w kilku wyselekcjonowanych kategoriach.

Jak możemy zobaczyć wyżej, według Focusa najbardziej wpływową i innowacyjną marką w kategorii technologii jest Apple, a na swoje miejsce zasłużył stworzeniem rynku tabletów i oczywiście utrzymaniem pozycji lidera w tym segmencie. W kategorii Internet czołową pozycję ma, bez zaskoczenia, Google, głównie za swoje aplikacje webowe. Na pierwszym miejscu w telekomunikacji jest Skype, który odmienił sposób myślenia o rozmowach telefonicznych, a w produkcji TATA, firma, która dostarcza naprawdę śmiesznie tanie samochody. Na razie jest to wciąż nisza, ale bez wątpienia firma ta wyznacza pewien trend. Jeżeli chodzi o gry, to za odmienienie tej branży swoje miejsce uzyskała Zynga. Czy rzeczywiście jest to taka innowacja, która może zmienić cały rynek? Trudno jednoznacznie stwierdzić. W kategorii rozrywki jedynkę ma Netflix, zaś w dziale radio/sieć Pandora, która wypromowała trend personalizacji przekazu radiowego.

Czy akurat te firmy zasługują na miano ikon i liderów w swoich kategoriach?  Jest to kwestia mocno dyskusyjna. Wprawdzie tablety są czymś nowym i to dzięki Apple stały się dobrem konsumpcyjnym, ale czy oznacza to, że firma ta zasługuje na koszulkę technologicznego lidera? Z mniej lub bardziej subiektywnym wyborem Focusa, przedstawionym na tej infografice, można się zgodzić lub nie, ale na pewno nie można odmówić wymienionym firmom tego, że w swoich kategoriach dokonały przełomów i wyznaczyły nowe szlaki.