6

Aplikacje kontra mobile web cd.

Nie tak dawno pisałem o tym, że wydawcy treści chcąc zaistnieć w obszarze mobilnym powinni skupić się na aplikacjach a mobile web traktować jedynie jako konieczny dodatek. Wiele osób negowało taką tezę twierdząc, że nie mam na nią żadnego poparcia. No to teraz już mam. Niedawno emarketer.com opublikował dane odnośnie korzystania z smartphonów w 2011 […]

Nie tak dawno pisałem o tym, że wydawcy treści chcąc zaistnieć w obszarze mobilnym powinni skupić się na aplikacjach a mobile web traktować jedynie jako konieczny dodatek. Wiele osób negowało taką tezę twierdząc, że nie mam na nią żadnego poparcia. No to teraz już mam.

Niedawno emarketer.com opublikował dane odnośnie korzystania z smartphonów w 2011 roku w US. Wynika z nich jasno, że jeśli chodzi o konsumpcje informacji na urządzeniach mobilnych zdecydowanie wygrywają aplikacje 61% do 39% dla mobile web. Oczywiście można powiedzieć, że to dane w US a rynki są przecież różne i każdy ma swoją specyfikę – ale to tylko zaklinanie rzeczywistości.



Jedyne co w powyższym zestawieniu jest dla mnie zastanawiające to kategoria rozrywka, w której przewagę ma przeglądarka jeśli chodzi o urządzenia mobilne. Zważywszy na niesamowitą popularność gier mobilnych jak również aplikacje video itp, trudno jest to trochę wytłumaczyć. Może chodzi o Youtube którego wielu użytkowników ogląda przez mobilną wersję www a może jest to związane z tym, że niektóre aplikacje korzystają w środku z HTML5 i liczone są requesty www?

za emarketer.com, znalazł Michał Kreczmar