6

API stron na Google+ niebawem bardziej dostępne, ale na przyciągnięcie biznesu jest już raczej za późno

Google+ to serwis społecznościowy, którym Google miało poważnie zagrozić dominującej na rynku pozycji Facebooka. Niestety, jak do tej pory cel ten został zrealizowany w małym stopniu. Niebawem sytuacja może nieco się zmienić, a to za sprawą przygotowania do udostępnienia API stron na Google+ setkom firm powiązanych z rynkiem mediów społecznościowych, głównie autorów narzędzi internetowych. Czy […]

Google+ to serwis społecznościowy, którym Google miało poważnie zagrozić dominującej na rynku pozycji Facebooka. Niestety, jak do tej pory cel ten został zrealizowany w małym stopniu. Niebawem sytuacja może nieco się zmienić, a to za sprawą przygotowania do udostępnienia API stron na Google+ setkom firm powiązanych z rynkiem mediów społecznościowych, głównie autorów narzędzi internetowych. Czy tym samym Google stara się przyciągnąć do swojego serwisu biznes, który okazał się kluczowy dla finansowego sukcesu Facebooka? Wygląda na to, że tak, jednak na ten krok może być już po prostu za późno…

Pod koniec ubiegłego roku kilka dużych graczy z rynku social media zostało wyselekcjonowanych i zaproszonych przez Google do testów API stron w serwisie Google+. Takie firmy jak HootSuite, Buddy Media czy Context Optional zwracały ponoć pozytywne opinie, dlatego trwają przygotowania do zwiększenia grupy testerów API stron na Google+.

„Dostajemy wiele pozytywnych opinii deweloperów i przedsiębiorców, z którymi pracujemy w społecznosci Google+. Tak więc w ciągu najbliższych kilku tygodni będziemy udostępniać API setkom innych dostawców narzędzi internetowych” – Eduardo Thuler, Google.

Google było bardzo krytykowane za ukrycie przed twórcami oprogramowania API swojego serwisu społecznościowego. Firma zapewne wiele na tym straciła, bowiem ostatecznie API upublicznione zostało dopiero od września 2011 roku, a więc kilka miesięcy po uruchomieniu Google+.

Do tej pory API stron nadal nie jest publicznie dostępne, przez co prowadzące poważne działania marketingowe w mediach społecznościowych marki wolą kierować swoje pieniądze na Facebooka. Na ile udostępnienie API stron na G+ zmieni sytuację nie wiadomo, na rewolucję ciężko jednak liczyć biorąc pod uwagę fakt, że dostęp otrzyma obecnie zaledwie kilkaset deweloperów z całego świata.

Wszyscy deweloperzy zainteresowani przystąpieniem do testów API stron na Google+ mogą wyrazić swoją chęć udziału wypełniając odpowiedni formularz.

Czy Waszym zdaniem Google+ ma jeszcze szanse zagrozić dominacji Facebooka?