29

Angry Birds zaraża! Niedługo zarazi użytkowników Androida

Michał Jaskólski podczas Startup Fest zaraził mnie grą Angry Birds na iPada. Następnego dnia już ją miałem na swoim urządzeniu a muszę przyznać, że bardzo niewiele gier kupiłem do tej pory na iPada bo większość z nich to niestety dla mnie śmieci. Angry Birds był więc wyjątkiem i to naprawdę wyjątkowym :) Gra jest prosta […]

Michał Jaskólski podczas Startup Fest zaraził mnie grą Angry Birds na iPada. Następnego dnia już ją miałem na swoim urządzeniu a muszę przyznać, że bardzo niewiele gier kupiłem do tej pory na iPada bo większość z nich to niestety dla mnie śmieci. Angry Birds był więc wyjątkiem i to naprawdę wyjątkowym :) Gra jest prosta jeśli chodzi o zasady, jest też świetnie wykonana i bardzo wciągając co obserwuję teraz po moich dzieciach.

Jeśli ktoś jeszcze nie widział tej gry to polecam obejrzeć sobie jedno z dem na youtube. Generalnie strzelamy z procy do różnych dziwnych konstrukcji za którymi schowane są zielone (chyba) świnki. Celem jest oczywiście trafienie w zielonego zwierzaka co przeważnie jest poprzedzone zniszczeniem chroniącej go konstrukcji. Z czasem konstrukcje są coraz bardziej złożone i gra staje się bardziej rozrywką logiczną niż zręcznościową, mamy też różne rodzaje „broni”. Tak naprawdę trzeba w to zagrać aby zobaczyć jak to jest wciągające.

Dzisiaj znalazłem na temat tej gry bardzo ciekawe informacje. Przede wszystkim niedługo będzie ona dostępna również na telefonach wypoczwarzonych w system Android co z pewnością powinno zainteresować fanów gier na smarfonach.



Co jednak bardziej ciekawe Angry Birds okazał się gigantycznym sukcesem. W ciągu 10 miesięcy gra sprzedała się 7 milionów razy i nie jest to liczba łączona z ilością pobrań darmowej wersji gry czyli takiej którą wypuszcza się aby zachęcić ludzi do kupowania. Wersja lite (z kilkoma pierwszymi poziomami) została pobrana 11 milionów razy.

Przykład ten pokazuje jak dobrym pomysłem jest tworzenie darmowych „zajawek” dla płatnych produktów. W przypadku Angry Birds konwersja z użytkownika wersji darmowej na wersję płatną jest gigantyczna bo ponad 60% użytkowników zdecydowało się na zakup gry.

Innym parametrem pokazującym sukces gry jest zzas jaki ludzie tracą na nią dziennie bo jest to aż 65 milionów minut! I to wszystko przed wejście na Adroida. Według twórców parametr ten urośnie do 100 milionów minut po tym jak gra dostępna będzie w sklepie aplikacji Google.

Polecam szczerze zapoznać się na venturebeat.com z historią firmy, która stworzyła tę grę i tym jak dochodzi się do takich sukcesów.