49

Alternatywne wyniki wyszukiwania w Google Zakupy – wynik porozumienia z Komisją Europejską

Zaledwie kilka miesięcy temu usługa ta zawitała do naszego kraju, a już za kilka tygodni możemy spodziewać się daleko idących zmian w sposobie ich wyświetlania. W wyniku postępowania antymonopolowego w stosunku do Google przez Komisję Europejską, w celu uniknięcia wysokich kar finansowych, Google zgodziło się na promowanie również alternatywnych sklepów. Do tej pory po wpisaniu […]

Zaledwie kilka miesięcy temu usługa ta zawitała do naszego kraju, a już za kilka tygodni możemy spodziewać się daleko idących zmian w sposobie ich wyświetlania.

W wyniku postępowania antymonopolowego w stosunku do Google przez Komisję Europejską, w celu uniknięcia wysokich kar finansowych, Google zgodziło się na promowanie również alternatywnych sklepów.

Do tej pory po wpisaniu w wyszukiwarce interesujących nas pozycji zakupowych wyświetlała nam się ramka z usługi Google Zakupy z ofertami sklepów, które takową usługę wykupiły.

nexus7

Teraz Google będzie musiało obok tych propozycji umieścić alternatywne pozycje z innych sklepów.

12

Na tym nie koniec zmian. Również w lokalnych wynikach wyszukiwania różnego rodzaju firm, sklepów, restauracji mają się pojawić odnośniki do konkurencyjnych usług.

34

Ponad wyszukiwaniami z Google wyświetlać się ma osobna ramka z wyników wyszukiwania konkurencji. U nas, to chyba będzie Yelp czy być może Panorama Firm.

43

Wydaje się, że takie rozwiązanie powinno wyrównać szansę w tej najpopularniejszej wyszukiwarce dla wszystkich uczestników rynku i ograniczy trochę zapędy Google, które do tej pory dość mocno wykorzystywała swoją dominującą pozycję na całym świecie.

Jednym słowem Komisjo Europejska – Brawo!

Źródło – TheVerge.

Foto EU flags in front of European Commission in Brussels via Shutterstock.