E-commerce

Allegro zmienia wygląd ofert - wszystkie będą wyglądać podobnie i znikną szablony HTML

Grzegorz Ułan
Allegro zmienia wygląd ofert - wszystkie będą wyglądać podobnie i znikną szablony HTML
77

Allegro ostatnio w pocie czoła wprowadza kolejne zmiany, przypomnijmy tylko zmiany w osadzanych zdjęciach w ofertach, nowy system komentarzy czy zupełnie odnowiona zakładka "Kupione", teraz przyszedł czas na nowy wygląd ofert.

Czołówka ofert wzbogacona będzie o istotne informacje dla kupujących, czyli termin dostawy, procent pozytywnych komentarzy oraz termin na zwrot. Przypomnijmy, że według ostatnich zmian brane są pod uwagę komentarze za ostatni rok, nie jak kiedyś z całej historii sprzedawcy.

Z obecnego menu poniżej z krótkim opisem, informacji o dostawie i płatności oraz o sprzedawcy, pozostaną tylko podstawowe parametry produktu, a reszta szczegółów, czyli Dostawa, Płatność, Gwarancja, Reklamacje, Zwroty, O sprzedającym, przeniesiona zostanie poniżej obszernego opisu sprzedawanych produktów.

Jak widać zupełnie zmienią się opisy produktów, nie będzie już zupełnej dowolności w tym zakresie. W tym celu sprzedawcy będą mogli korzystać z edytora, który docelowo zastąpi szablony HTML. Nowy edytor ofert pozwoli na tworzenie opisów, które dopasowane będą do urządzeń mobilnych, dzięki czemu i w przeglądarce i na smartfonach kupujący zobaczą tak samo wyglądający opisy.

Do każdej oferty będzie można dodać 8 zdjęć, a w przypadku ofert z kategorii Samochody, Motory i quady oraz Nieruchomości do 16 zdjęć. Dla przypomnienia - nowe zasady dodawania tych zdjęć:

Serwis przede wszystkim wprowadza obsługę zdjęć w wyższej rozdzielczości – nawet do 2560 x 2560 px. Ponadto możliwe będzie teraz swobodne zmienianie zdjęć podczas trwającej oferty. Jeśli jednak chodzi o obostrzenia, sprzedawcy będą musieli pokazywać na miniaturkach wyłącznie jeden konkretny produkt – ten, który sprzedają (w takim dokładnie kolorze). Zakazane będzie dodawanie logotypów, napisów, znaków wodnych, tła oraz ramek. Dozwolone będą wyłącznie proste i minimalistyczne formy.

Ponadto Allegro ze względów bezpieczeństwa będzie przechodziło z protokołu http na https na wszystkich swoich stronach, więc wszystkie zdjęcia będą musiały być umieszczane na serwerach Allegro - nie będzie możliwości osadzania linków i zdjęć z innych serwisów.

Istotnym udogodnieniem dla sprzedawców będzie możliwość hurtowej zmiany warunków ofert - nie będzie już konieczności w każdej z osobna wprowadzać takich samych zmian.

A tak o tych zmianach wypowiedział się Piotr Szybiak, CTO i członek zarządu Allegro:

Znamy potrzeby naszych klientów i wiemy, jak ważne jest dla nich poczucie dokonania dobrego wyboru. W efekcie wprowadzanych zmian kupujący nie tylko otrzymają kompleksowe informacje na temat produktu, ale przede wszystkim będą mogli łatwo porównać warunki interesujących ich ofert i dokonać zakupu, niezależnie od urządzenia z jakiego korzystają czy miejsca, w którym przebywają. Allegro przeszło długą drogę: od popularnego serwisu aukcyjnego do profesjonalnej platformy handlowej. Nowy opis oferty to kolejny element tej transformacji. Wiemy, że wiele pracy czeka firmy handlujące na naszej platformie, dlatego zmiana będzie wprowadzana etapami i potrwa rok.

Zmiany potrwają rok, a zaczną być systematycznie wdrażane, począwszy od kwietnia. Jeszcze w lipcu udostępniona zostanie możliwość dodania punktów odbioru osobistego, a w kolejnych miesiącach dojdzie darmowe dodawanie zdjęć do ofert i darmowe wystawianie ofert dla kont firmowych, dodawania załączników pdf, filmów oraz opcja zatrzymania i wznawianie oferty, bez utraty ich popularności.

Osobiście, jako dla kupującego na Allegro, zmiany jak najbardziej na plus. Pozwolą przede wszystkim na ujednolicenie wyglądu ofert na Allegro. Obecnie duża część sprzedających uprawia radosną twórczość w opisach ofert, krzykliwe różnokolorowe hasła i szablony rodem z poprzedniej epoki. Dodatkowo ujednolici się wygląd ofert, niezależnie z jakiego urządzenia będziemy korzystali, to pozwoli na te same doświadczenia w korzystaniu z Allegro zarówno w przeglądarce desktopowej i na urządzeniach mobilnych.

Z pewnością nie ucieszą wszystkich sprzedających, to będzie wymagało od nich dodatkowej pracy i zaangażowania, nie wiem czy pocieszający będzie dla nich rozciągnięty w czasie termin wdrożenia zmian, niemniej dobrze, że Allegro o tym pomyślało. Całość zmian ma być zakończona i wdrożona w całym serwisie w pierwszej połowie 2018 roku.

/\/>

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

hotwklejka