8

Allegro i GG łaczą siły – Naspers konsoliduje swoje imperium

GG Network oraz Grupa Allegro połączyły swoje działy sprzedaży. Występując występując wspólnie mają niemal 80% zasięg i ustępują jedynie Google. Oznacza to, że Naspers – międzynarodowy koncern medialny z siedziba RPA – powoli konsoliduje swoją obecność w Polsce na którą składa się Grupa Allegro(Allegro, Ceneo, Bankier, otomoto.pl), GG Network, jak również mniejszościowe udziały w NK.pl […]

GG Network oraz Grupa Allegro połączyły swoje działy sprzedaży. Występując występując wspólnie mają niemal 80% zasięg i ustępują jedynie Google. Oznacza to, że Naspers – międzynarodowy koncern medialny z siedziba RPA – powoli konsoliduje swoją obecność w Polsce na którą składa się Grupa Allegro(Allegro, Ceneo, Bankier, otomoto.pl), GG Network, jak również mniejszościowe udziały w NK.pl zdobyte wraz z zakupem niemal 30% akcji Digital Sky Technologies.

– To strategiczna współpraca, pozwalająca na połączenie kompetencji obecnych zespołów. Synergia działań obu spółek, należących do tego samego właściciela jest naturalnym i korzystnym krokiem. Oczekujemy, iż wspólnie będziemy odgrywać wiodącą rolę na rynku reklamy internetowej – powiedział na użytek notki PR Tomasz Jażdżyński, Prezes Zarządu GG Network S.A. :)

Szefem nowego zespołu zostanie Jacek Makowski, od marca 2011 przewodniczący Rady Nadzorczej IAB Polska, a wcześniej szef biura reklamy Axel Springer Polska i Onet.pl.

To korzystne rozwiązanie, tak dla GG jak i Grupy Allegro, które staja się wspólnie największym graczem na rynku reklamy internetowej w Polsce po Google, przy okazji tnąc koszta utrzymania działu sprzedaży. Korzystne zwłaszcza dlatego, że na tym integracja miedzy nimi się najprawdopodobniej zakończy.

Naspers nie wykazywał nigdy ochoty, aby psuć coś co dobrze działa, a GG Network i Allegro radzą sobie wspaniale. Dalsza integracja mogłaby tylko i jedynie namieszać w funkcjonujący sprawnie mechanizmie.