Ciekawostki technologiczne

Polskie matki stronią od erotyki w sieci, ojcowie wręcz przeciwnie. Jakie serwisy odwiedzają?

Grzegorz Ułan
Polskie matki stronią od erotyki w sieci, ojcowie wręcz przeciwnie. Jakie serwisy odwiedzają?
21

Gemius podzielił się dziś z nami ciekawym raportem, który pokazuje aktywność w sieci na komputerach i urządzeniach mobilnych w rozbiciu na kobiety i mężczyzn, będących w posiadaniu dzieci w różnym wieku.

Spójrzmy najpierw o jakich liczbach mówimy w podziale na płci. Według Gemiusa aktualnie jest więcej surfujących kobiet, które mają dzieci, jest ich 3 247 839, kiedy mężczyzn z dziećmi jest 2 720 850. Największą grupę stanowią tu kobiety z dziećmi w wieku pomiędzy 8 a 14 lat - 1 747 001.

Jeśli chodzi o podział - komputer (komputery stacjonarne i laptopy razem) czy urządzenie mobilne, nie ma specjalnej różnicy jeśli chodzi o korzystanie z komputerów w zależności od wieku swoich pociech - średnio kobiety spędzają na nich po 34, 35 godzin w miesiącu. Większe różnice są w przypadku samych urządzeń mobilnych, na których aktywność kobiet spada wraz z dorastaniem ich dzieci.

Więcej możemy powiedzieć w przypadku mobilnego korzystania z sieci: im młodsze dziecko, tym więcej czasu kobieta spędza na urządzeniu mobilnym – 27 godzin miesięcznie w przypadku dziecka 0-7 lat, 26 w przypadku dziecka od 7 do 14 lat i 24 godziny w przypadku najstarszych dzieci – 14 do 18 lat.

Mężczyźni z kolei wykazują nieco większą aktywność na komputerach, a mniejszą na urządzeniach mobilnych w porównaniu do kobiet, bez większego rozróżnienia jeśli chodzi o wiek dzieci.

Mężczyźni z rodzin z dziećmi spędzają trochę więcej czasu na komputerach i laptopach niż kobiety z takich rodzin: średnio są to 44,5 godziny w miesiącu. Im młodsze jest dziecko, tym aktywność mężczyzn na tych urządzeniach jest większa: od 45 godzin w przypadku dzieci od 0 do 14 lat do 42 godzin w przypadku dzieci od 14 do 18 lat.

Jakie serwisy odwiedzają kobiety mające dzieci? Aby to sprawdzić Gemius zastosował analizę w oparciu o wskaźnik dopasowania (affinity index).

Wskaźnik affinity index powyżej 100 wskazuje, na których serwisach mamy nadreprezentację kobiet z dziećmi w określonym wieku w stosunku do całej populacji internautów. Dodatkowo, dla porównania, pokazujemy zasięg, jaki osiągają dane witryny: w interesującej nas grupie oraz w populacji wszystkich internautów.

Efekt? W przypadku kobiet widać od razu, że w domu pojawiło się dziecko, bo przodują serwisy parentingowe, a gdy dziecko zaczyna chodzić do szkoły wygrywają serwisy z urodą czy modą, ale i mocno popularne są serwisy związane ze szkołą i edukacją, wspomagają więc dzieci w nauce aż do osiągnięcia pełnoletności.

Jak to wygląda u mężczyzn? Cóż... Największą popularnością cieszą się serwisy motoryzacyjne, erotyczne i technologiczne, w zasadzie w dość równym rozkładzie przez cały okres dorastania dziecka, od urodzenia aż do uzyskania pełnoletności.

Wśród mężczyzn mających młodsze dzieci ogromną popularnością cieszą się serwisy z treściami przeznaczonymi dla osób pełnoletnich, takie jak pornhub.com czy redtube.com. W przypadku mężczyzn ze starszymi dziećmi, do pierwszej 10 dostały się także serwisy sportowe: przeglądportowy.pl oraz sport.pl oraz technologiczne: dobreprogramy.pl, elektroda.pl, komputerswiat.pl.

--
Źródło: Gemius.
Photo: vulkanov11@gmail.com/Depositphotos.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu