10

Aktualizacja AdWords – już niebawem Google doda nowe funkcje reklamy dla urządzeń mobilnych

Internauci w ciągu dnia korzystają z wielu różnych urządzeń co może utrudniać reklamodawcom dotarcie do właściwych użytkowników, we właściwym czasie, przy okazji trafiając w urządzenie z jakiego aktualnie korzysta ich “ potencjalny cel reklamowy”. Google próbuje wyjść reklamodawcom na przeciw, uaktualniając już niebawem AdWords. Czy uda się im “polowanie” na zmieniających urządzenia użytkowników? Testy nowej […]

Internauci w ciągu dnia korzystają z wielu różnych urządzeń co może utrudniać reklamodawcom dotarcie do właściwych użytkowników, we właściwym czasie, przy okazji trafiając w urządzenie z jakiego aktualnie korzysta ich “ potencjalny cel reklamowy”. Google próbuje wyjść reklamodawcom na przeciw, uaktualniając już niebawem AdWords. Czy uda się im “polowanie” na zmieniających urządzenia użytkowników? Testy nowej usługi już się rozpoczęły. Reklamodawco szykuj się na nowe opcje AdWord – użytkowniku, reklama dopadnie Cię teraz na każdym urządzeniu.

Google na swoim blogu opublikowało dziś tekst wyjaśniający opcje, które pojawią się przy okazji wprowadzanej właśnie w życie aktualizacji. Aktualizacja ta ma ułatwić zarówno dużym jak i małym firmom prowadzenie kilku kampanii marketingowych jednocześnie. Dodatkowo nowe narzędzie będzie miało także za zadanie ułatwić zarządzanie kampanią reklamowa z jednego miejsca, umożliwiając wybór urządzeń na jakie ma być przeznaczona dana reklama, czasu emisji a także lokacji w której znajdują się jej odbiorcy. Także wszystkie narzędzia służące do analizy wyników kampanii będą się teraz znajdowały bezpośrednio w panelu danej kampanii.

example

Sridhar Ramaswamy, Google senior vice president of engineering – wyjaśnia na blogu możliwościach wykorzystania nowego systemu na przykładzie pizzerii: “Jeśli ktoś użyje słowa “pizza” szukając czegoś na lunch i korzystając z komputera w pracy o godzinie 13 – wyświetli mu się reklama najbliższej pizzerii z linkiem do menu lub strony, na której może złożyć zamówienie online. Inna reklama tej samej pizzerii wyświetli się komuś szukającemu pizzy z tabletu lub smartphona o godzinie 20, kiedy będzie on w odległości pół kilometra/mili od restauracji, z możliwości “click-to-call” lub wyświetleniem mapy dojazdu do lokalu. Możliwość wyboru takich opcji jak jak pora dnia, lokalizacja czy rodzaj urządzenia z jakiego korzysta użytkownik stały się obecnie bardzo ważnymi elementem tego aby do użytkownika dotarła ta “właściwa reklama”.

A oto kilka nowych funkcji których możesz oczekiwać po aktualizacji AdWords:

Optymalizacja reklamy: W nowej wersji kampanii, użytkownik ma możliwość wyboru różnych urządzeń na których będzie wyświetlana reklama z możliwością wyboru tekstu, linku czy aplikacji bez konieczności edytowania każdej kampanii oddzielnie, ustawiając jednocześnie czas i lokacje urządzenia na które zostanie skierowana odpowiednia wersja reklamy.

Ustawienia opłat: W łatwy sposób masz możliwość ustalenia czy chcesz na przykład podwyższyć “bid” o 25% dla ludzi szukających twojego produktu w odległości pół kilometra/mili od twojej lokacji, a na przykład o 50% dla wszystkich użytkowników, którzy szukają cię za pomocą urządzenia mobilnego. Wszystko to możesz wykonać w dwóch prostych krokach bez potrzeby przemieszczania się pomiędzy kampaniami i licznymi opcjami, co znacznie skróci czas potrzebny obecnie na konfiguracje reklamy.

Zaawansowane raporty: Celem tej opcji jest zmierzenie efektywności kampanii na wszystkich urządzeniach jednocześnie i analiza przełożenia tej efektywności na aktualną sprzedaż – czyli osiągnięcie zamierzonego celu reklamy;). Dzięki możliwościom nowego AdWords reklamodawcy będą mieli możliwość dokładnego policzenia ilości wejść na stronę, wykonanych połączeń czy ilości ściągniętych aplikacji. Osoba zarządzająca reklamą, będzie w stanie porównać efekty poszczególnych kampanii – wejścia na stronę, wykonanie telefonu czy ściągnięcie aplikacji – i zmienić parametry kampanii na bardziej efektywne w przyszłości, zgodnie z przeprowadzonymi testami.

google-adwords-01-2013

Google ma zamiar udostępnić nowe funkcje AdWords dla wszystkich w przeciągu kilku najbliższych tygodni – jako opcjonalne. A do połowy 2013 roku “nowa szata AdWords” stanie się już standardem dla wszystkich użytkowników.

Czy korzystacie z Google AdWords w reklamowaniu waszych produktów i usług w sieci? Czy uważacie, że wprowadzane obecnie przez Google zmiany mogą znacznie zwiększyć efektywność reklamy waszego produktu lub usługi? Jakie dodatkowe opcje chcielibyście aby Google wprowadziło dla użytkowników Google AdWords?

Foto:1, 2, 3