Startups

Agora inwestuje w Hash.fm co najmniej milion złotych!

Grzegorz Ułan
Agora inwestuje w Hash.fm co najmniej milion złotych!
24

To chyba najszybsza w historii inwestycja na polskim rynku startupów. Zaledwie dwa miesiące temu uruchomiony serwis Hash.fm doczekał się już pierwszej inwestycji ze strony Agory, w wyniku której Agora stała się posiadaczem pakietu 49,45% udziałów w spółce Social Hackers. Co do kwoty inwestycji, z ni...

To chyba najszybsza w historii inwestycja na polskim rynku startupów. Zaledwie dwa miesiące temu uruchomiony serwis Hash.fm doczekał się już pierwszej inwestycji ze strony Agory, w wyniku której Agora stała się posiadaczem pakietu 49,45% udziałów w spółce Social Hackers. Co do kwoty inwestycji, z nieoficjalnych informacji, jakie udało nam się uzyskać, możemy powiedzieć jedynie, że jest to kwota sześciocyfrowa.

Dla przypomnienia Hash.fm to w dużym uproszczeniu ranking osobowości internetowych, który w rozszerzeniu ma być narzędziem dla agencji marketingowych, domów mediowych czy po prosty samych marek, ułatwiającym dotarcie do tych osób z ofertą reklamową. Ranking ten tworzony jest na podstawie aktywności danej osoby i zaangażowaniu czytelników/widzów, jakie wzbudza wokół siebie.

Znaczenie trzech głównym wskaźników opisał nam już w poprzednim wpisie Konrad Traczyk stojący na czele Social Hacker, zespołu który stworzył Hash.fm:

W tej chwili posługujemy się trzema podstawowymi wskaźnikami, które pozwalają łatwo wejść w głębszą analizę udostępnianych przez nas danych. HashIndex mówi o potencjalnym zasięgu danego influencera.

HashEngagement o wywoływanym przez niego zaangażowaniu wśród widzów/czytelników w danym okresie. HashActivity, jako przydatny wskaźnik wspomagający, pokazują poziom jego „pracowitości”, aktywności w danym przedziale czasowym.

Wszystkie wskaźniki wyliczane są za pomocą dedykowanych algorytmów, ważących poszczególne parametry. W przypadku HashIndex bierzemy pod uwagę min. liczbę fanów na FB, obserwujących na Twitterze i Instagramie czy liczbę subskrybcji na YT.

Na chwilę obecną w serwisie konta mogą zakładać jedynie osoby zainteresowane obecnością w tym rankingu, czyli blogerzy, youtuberzy czy vlogerzy, ale działa też już strona dedykowana dla kont firmowych, czyli agencji czy domów mediowych, na której mogą zapisywać się chętni - HASH|FM Biz.

Zadaliśmy jeszcze Konradowi Traczykowi kilka pytań związanych z tą inwestycją, oto one wraz z odpowiedziami:

Dlaczego Agora?

Hash.fm to projekt w fazie zalążkowej. Mamy kilka dość prawdopodobnych scenariuszów rozwoju, tak więc potrzebny był nam partner strategiczny, który widzi potencjał w samej domenie obszaru, w którym się poruszamy i jest gotowy na długofalową współpracę. Bardzo ważną okazała się też relacja z Maćkiem Wichą i Pawłem Wujcem, z którymi w różnych okolicznościach znam się już ładnych kilka lat. Rozmawialiśmy kilka miesięcy i od samego początku byli bardzo konkretnym wsparciem dla mnie i zespołu. Jeszcze przed inwestycją ich doświadczenie w budowaniu modeli biznesowych okazało się być bardzo pomocnym w tworzeniu biznesplanu. Podczas całego procesu prowadzącego do inwestycji zespół odpowiedzialny za niego po stronie Agory był dla nas bardzo silnym wsparciem. Czuliśmy, że nie jest to dla nich tylko i wyłącznie biznes, ale także po prostu bardzo chcą, abyśmy ze sobą współpracowali.

Na co zamierzacie przeznaczyć pozyskane środki?

W zasadzie wszystkie środki zostaną przeznaczone na inwestycje w zespół. Właśnie rozpoczynamy rekrutację do teamu technologicznego i zespołu wspierającego sprzedaż. Szukamy m.in. programistów PHP i front-end oraz młodych osób interesujących się tematyką blogerów/youtuberów z zacięciem sprzedażowym. Proces ten jest o tyle trudny, że niezwykle istotne jest dla nas, aby osoby wzmacniające team pasowały do tego co udało nam się stworzyć do tej pory. Tak samo ważne jak twarde kompetencje jest dla nas zaangażowanie w pracę zespołu.

Jakie plany na najbliższą przyszłość dla Hash.fm?

Oprócz stałej rozbudowy funkcji portfolio influencera, którą udostępniliśmy w maju, najważniejsze wyzwanie dla nas na najbliższe miesiące to rozpoczęcie procesu sprzedaży produktów dla reklamodawców. Już w sierpniu przeprowadzamy mały roadshow po domach mediowych i agencjach, które od dłuższego czasu zwracają się do nas z zapytaniami o możliwość współpracy. Mogę zdradzić, że jednym pierwszych produktów będzie HASH|Monitor - podstawowy dostęp do bazy wiedzy prowadzonej przez nas. Prowadzimy też sporo działań natury edukacyjno-komunikacyjnej ze środowiskiem internetowych liderów opinii, mających na celu propagowanie wiedzy na temat korzyści z posiadania wizytówki w Hash.fm. Zwraca się do nas wiele podmiotów z propozycją współpracy merytorycznej, nie wykluczamy, że wkrótce ogłosimy partnerstwa, które wzbogacą portfolio produktów.

Kiedy planujesz wyjście z tej inwestycji?

Hash.fm postrzegam jako kuluminację moich wysiłków związanych z social media, które rozpoczęły się w 2010 roku od Facebookera, kiedy to po raz pierwszy zajmowałem się agregacją informacji pochodzących z sieci społecznościowych, poprzez pracę jako Head of Social Media w Euro RSCG, która pozwoliła mi na poznanie potrzeb reklamodawców, na szkole jazdy ekstremalnej, czyli Fejs.pl kończąc. Nad tym projektem pracowałem wspólnie z Michałem Brańskim i bardzo sobie to doświadczenie cenię. Gdyby te wszystkie trzy epizody wrzucić do miksera to koktajl z przydatnością do spożycia datowaną na rok 2014 nazywałby się Hash.fm właśnie. Z każdym dniem pracy nad Hash.fm widzę jak jego potencjał rośnie i zamierzam go urzeczywistniać przez wiele z nadchodzących lat.

Nam nie pozostaje już nic innego jak pogratulować tej inwestycji i życzyć kolejnych, a wraz z nimi pierwszych wymiernych sukcesów tego nowego polskiego projektu Hash.fm.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu