Felietony

Ad4Mass - kolejny konkurent dla AdTaily

Grzegorz Marczak
Ad4Mass - kolejny konkurent dla AdTaily
53

Pojawił się kolejny system reklamowy o działaniu bardzo zbliżonym do tego co znamy z AdTaily. Mamy w nim więc reklamodawców i wydawców, możliwość definiowania miejsca reklamowego oraz ustalania dla niego ceny. Proces zakupu reklamy wygląda bardzo podobnie do tego co znamy z Adtaily czyli mamy wyska...

Pojawił się kolejny system reklamowy o działaniu bardzo zbliżonym do tego co znamy z AdTaily. Mamy w nim więc reklamodawców i wydawców, możliwość definiowania miejsca reklamowego oraz ustalania dla niego ceny. Proces zakupu reklamy wygląda bardzo podobnie do tego co znamy z Adtaily czyli mamy wyskakujący formularz w którym wgrywamy boks reklamowy, definiujemy ilość dni itp.

To tyle jeśli chodzi o ogólny zarys tego czym jest Ad4Mass. Przechodząc do szczegółów łatwo zauważyć, że system ten daje wydawcom o wiele więcej możliwości niż AdTaily. Przede wszystkim możemy zdefiniować na naszej stronie wiele miejsce reklamowy zawierających różne formaty reklam. Do dyspozycji mamy zarówno boksy 125 na 125 jak również leaderboardy, bannery, half bannery itp. Dziwię się tylko czemu zabrakło akurat boksów 300x250?


Instrukcja dla wydawców:

Kolejna rzecz to możliwość umieszczania reklamy flashowych, Ad4Mass oferuje też bardziej zaawansowany system do zarządzania reklamą - możemy zdefiniować w kalendarzu dni dostępności i niedostępności poszczególnych reklam, mamy też podgląd na to jakie dane miejsce reklamowe generuje zyski i jakie ma statystyki klikalności. Pozostałe funkcjonalności są bardzo zbliżone do tego co oferuje AdTaily (przegląd aktywnych kampanii, możliwość kupowania przez reklamodawców reklamy w wielu serwisach itp).

To czego mi w Ad4Mass brakuje to możliwość zdefiniowania obszaru w którym występuje więcej niż jednak reklama o danych formacie - chodzi np. o stworzenie przestrzeni na boksy 125x125 a nie definiowanie każdego z nich osobno i potem instalowanie obok siebie.

Oczywiście do osiągnięcia sukcesu i wygarnia z konkurencją wspieraną przez Agorę nie wystarczy tylko więcej form reklamowych - liczy się też pozyskanie większych klientów zainteresowanych masową emisją reklam i co za tym idzie zdobycie odpowiedniej liczby wydawców.

AdTaily ma jednak też do odrobienia pracę domową - inne formaty reklamy niż boks 125x125 to obszar w którym w ogóle nie istnieją przez co oddają użytkowników w ręce konkurencji.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Reklamaadtaily