21

A Wy sprawdzacie w internecie produkty przed ich zakupem w sklepie stacjonarnym?

Ceneo opublikowało właśnie wyniki badań zwyczajów zakupowych Polaków. Celem badania była odpowiedź na pytanie, jak Internet wpływa na sprzedaż stacjonarną?

Czyli w głównej mierze fakt, czy przed zakupem danego produktu sprawdzamy go w sieci, na jakich stronach i czy zapoznajemy się wcześniej z opiniami o tym produkcie.

Okazało się, że większość Polaków preferuje spontaniczne zakupy, bez takiej analizy. Jest to, co prawda 64%, ale i tak ciekawe w kontekście tego, że tylko 36% Polaków korzysta z tego dobrodziejstwa.

Osobiście nie wyobrażam sobie pójść do sklepu kupić telewizor, smartfona czy inny sprzęt bez zapoznania się z tymi produktami, cenami w różnych sklepach, recenzjami czy opiniami ludzi, którzy już skorzystali z danego zakupu. Oczywiście wymagana jest tu odpowiednia selekcja i zdolność do wyłapania rzetelnych opinii, ale zwykle widać to gołym okiem.

Na szczęście w rozbiciu na cenę zakupu statystyki rosną wraz ceną produktu, i im droższy tym częściej sprawdzamy go w sieci, ale znowu zaskakuje mały odsetek osób, które kupują w sieci, bez sprawdzenia ich w sklepie stacjonarnym. To też ważna kwestia dla mnie, jeśli już decyduje się na zakup online, lubię najpierw „dotknąć”, obejrzeć z bliska i na żywo, zwłaszcza elektronikę.

Całość raportu do pobrania pod tym linkiem (pdf).

Photo: nmedia/Depositphotos.