Apple

A w rozwiązaniach biznesowych Apple radzi sobie tak…

Jakub Szczęsny
A w rozwiązaniach biznesowych Apple radzi sobie tak…
16

W Cupertino chyba nie znają umiaru, jeśli chodzi o zgarnianie najwyższych laurów. Według Good Technology Mobility, czwarty kwartał nie należał do słuchawek z Androidem - najpopularniejszymi smartfonami z tego okresu były właśnie urządzenia Apple. iOS ogółem zanotował 73% nowych aktywacji w tym kwart...

W Cupertino chyba nie znają umiaru, jeśli chodzi o zgarnianie najwyższych laurów. Według Good Technology Mobility, czwarty kwartał nie należał do słuchawek z Androidem - najpopularniejszymi smartfonami z tego okresu były właśnie urządzenia Apple. iOS ogółem zanotował 73% nowych aktywacji w tym kwartale, Android 25%, natomiast Windows Phone oraz urządzenia Surface znalazły się na granicy błędu statystycznego z wynikiem 1%. Razem.

Pozyskane dane pochodzą od klientów twórców raportu i dotyczą oczywiście Stanów Zjednoczonych - ponadto należy zauważyć, iż tymi klientami są przede wszystkim przedsiębiorstwa oraz organizacje użytku publicznego. I tak oto, iPhone 6 jest oczywiście w dalszym ciągu bardziej popularny od swojego "większego brata", jakim jest iPhone 6 Plus. Stosunek aktywacji mniejszego i większego wariantu urządzenia Apple wynosi 77% do 23%. Nie oznacza to jednak, że phablet od Apple okazuje się być przegranym - wręcz przeciwnie. Te dane wskazują wręcz na to, że iPhone 6 Plus radzi sobie nadspodziewanie dobrze.

Niezbyt miłe dla Samsunga wnioski można wynieść z danych o popularności jego najnowszych smartfonów w 4Q 2014. Najpopularniejszym w raporcie urządzeniem Koreańczyków był Galaxy S4 Mini, za nimi uplasowały się S4 oraz S5. Umówmy się, poprzednia generacja topowego modelu Samsunga nie była zbyt udana i coś mi się wydaje, że niedługo ten układ sił na koreańskim poletku zacznie się zmieniać.

Warto przyjrzeć się także, w jakich sektorach radzą sobie najlepiej poszczególne systemy operacyjne. I tak oto Apple zyskał uznanie m. in w sektorze publicznym i branży finansowej. Natomiast Android wysoko cenią sobie przedsiębiorcy high-tech i transportowcy. Surface Pro 3, który wreszcie osiągnął pewne sukcesy na rynku oczywiście znalazł uznanie profesjonalistów i m. in w branży ubezpieczeniowej.

Grafika: 1, 2

Źródło: Phonearena / GoodTechnology

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

ApplepopularnośćbiznesB2B