34

63% kupujących w sieci wybiera InPost, to najlepszy wynik wśród wszystkich firm kurierskich w Polsce

Dobra passa InPostu, coraz więcej Paczkomatów, coraz większa dostępność w kraju, również w mniejszych miejscowościach sprawiła, że InPost stał się najczęściej wybieraną firmą kurierską w Polsce.

Jeszcze w październiku 2018 w badaniu Kantar najczęściej wskazywany był DHL – 56%, a InPost wraz z DPD byli na drugim miejscu z wynikiem 53%. W ostatnim badaniu z kolei, przeprowadzonym w kwietniu tego roku, to InPost wysunął się na prowadzenie z wynikiem 63%, a DHL z DPD podzieli się drugim miejscem z wynikiem 60% wskazań.

Rafał Brzoska, prezes InPost:

InPost jest oceniany lepiej od konkurencji pod względem większości badanych elementów wizerunku marki. W porównaniu do pomiaru z października 2018 roku, InPost odnotował wzrost ocen większości aspektów wizerunkowych. Jesteśmy najlepiej oceniani zwłaszcza w obszarach związanych z innowacyjnością, wprowadzaniem nowych rozwiązań, a także z atrakcyjnością i elastycznością oferty oraz prostotą i wygodą korzystania z usług. InPost uzyskał też najwyższy wynik wskaźnika NPS wśród wszystkich kurierów. To pokazuje, że nasze zaangażowanie i ciężka praca przynoszą efekty – nawet, jeśli popełniamy błędy, to staramy się je jak najszybciej wyeliminować. Jesteśmy innowacyjni, a nasi kurierzy mają najlepsze na rynku narzędzia, by realizować usługę szybko i efektywnie.

To wskazania, co do dostawczy paczek, ale InPost notuje też dobre wyniki w innych parametrach świadczonych usług. Świetny wynik w rozpoznawalności – 92% Polaków zna markę InPost, 55% przy spontanicznej rozpoznawalności, a kurierzy InPostu osiągają już najwyższy współczynnik NPS, czyli wskaźnik zadowolenia konsumentów i polecania marki – InPost Kurier: 70,81 /N=4512/
Paczkomaty InPost: 81,5 /N=13278/.

A jak w liczbach wygląda dostarczanie przesyłek przez InPost? W całym 2018 roku InPost dostarczył 86 mln paczek, co było wzrostem o ponad 50% w porównaniu z rokiem 2017, z czego dostawy do Paczkomatów wzrosły o 56,3%, a za pośrednictwem Kuriera InPost o 45,5%.

Źródło: InPost.