11

500 tysięcy dolarów za jeden dzień reklamy na Twitterze

Firma uSocial specjalizująca się w marketingu zaoferowała właścicielom Twittera pół miliona dolarów za 24 godziny emisji banera na głównej stornie serwisu. Nie wiem czy kiedykolwiek w internecie ktokolwiek złożył tego typu ofertę za jednodniową reklamę ale jak twierdzi szef uSocial jest to uzasadniona kwota. “While $500,000 may seem like a large amount to invest in […]

Firma uSocial specjalizująca się w marketingu zaoferowała właścicielom Twittera pół miliona dolarów za 24 godziny emisji banera na głównej stornie serwisu. Nie wiem czy kiedykolwiek w internecie ktokolwiek złożył tego typu ofertę za jednodniową reklamę ale jak twierdzi szef uSocial jest to uzasadniona kwota.

“While $500,000 may seem like a large amount to invest in one banner for one day, we believe that the investment will be more than worth it,” said Leon Hill, chief executive of uSocial.

Pół miliona dolarów może wydawać się niebotyczną kwotą, wszystko jednak zależy od perspektywy. Swoją drogą uSocial zagrało bardzo sprytnie. Już sama propozycja jest bardzo medialna. Jeśli jednak Twitter sprawdzi i zaakceptuje ofertę to uSocial nie tylko przejdzie do historii ze swoją propozycją a dodatkowo może liczyć na bardzo wysoką efektywność. W końcu była by to pierwsza reklama w Twitterze (tego typu) i zapewne każdy chciałby sprawdzić co się za nią kryje.

Bardzo ciekawy jestem czy Twitter przyjmie propozycję reklamy? Podejrzewam, że jednak się nie zdecydują. Po ostatnich inwestycjach serwis raczej nie potrzebuje gotówki. Inną sprawą jest natomiast decyzja, która niedługo Twitter będzie musiał podjąć odnośnie reklam. Szefowie firmy mówili co prawda o wprowadzeniu komercyjnych kont dla firm i opłatach za niektóre usługi – jeśli jednak się nie pospieszą to marketerzy poradzą sobie bez wsparcia funkcjonalnego ze strony serwisu. Już teraz można przeczytać ile niektórzy są w stanie zarobić na sponsorowanych czy też reklamowych tweetach, oraz jak firmy PR-owe atakują użytkowników spamem.