8

Poczta Polska przed świętami z nadzieją patrzy na 12 tys. punktów odbioru. Wy też powinniście

Na dzisiejszym śniadaniu prasowym, przedstawiciele Poczty Polskiej przedstawiali dziennikarzom swoje przygotowanie na przedświąteczny pik zakupowy, który w zasadzie się już zaczął na początku listopada.

Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej:

Poczta Polska przez cały rok przygotowuje się do szczytu przedświątecznego. W wyniku przeprowadzonej sezonowej rekrutacji zatrudniliśmy już ponad 1300 osób, które pracują zarówno w sortowniach, jak i przy obsłudze klientów. By usprawnić rosnący wolumen w tym roku, zwiększamy powierzchnię magazynów o ponad 23 tys. m2., mamy nową halę w Białymstoku, Grodzisku Mazowieckim oraz Niepołomicach.

Prezentacja była dość optymistyczna, PP zapowiedziała uruchomienie doręczeń przez kurierów w sobotę (m.in. w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu) i dodatkowe powierzchnie magazynowe, a także zwiększoną liczbę punktów odbioru, których jest już 12 tysięcy w całym kraju. To największa sieć odbiorów zakupów dokonywanych w sklepach internetowych, składająca się z placówek pocztowych,  automatów pocztowych rozstawionych w placówkach i sklepach Biedronka (aktualnie jest już 200 takich maszyn do wydawania paczek), a także wymienia się sklepy Żabka, stacje paliw Orlen oraz kioski RUCH-u.

Artur Więckowski, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży w Poczcie Polskiej:

Odbiór w Punkcie to usługa, która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy cenią czas i wygodę. To oni decydują, kiedy i gdzie odbiorą swoje e-zakupy. Mogą to zrobić w pocztowej placówce, w sklepach Żabka, na stacjach PKN Orlen, w kioskach Ruchu, a także w automatach pocztowych w placówkach i marketach Biedronka. Obecnie sieć click&collect to ponad 12 tys. punktów zlokalizowanych w całej Polsce. To największa tego typu sieć w kraju.

To właśnie w punktach odbioru Poczta Polska upatruje nadzieję w sprawnym dostarczaniu paczek w tym okresie przedświątecznym, bo jest ich więcej niż kurierów (aktualnie 5 tysięcy, ale planują jeszcze zwiększyć ich liczbę o 15% w najbliższym czasie), a obsługują na razie 30% całości przesyłek nadawanych przez klientów e-commerce.

Jedna liczba przekonuje do tego, by punkty odbioru zwiększyły swój udział w tym okresie – 600 tysięcy. Tyle paczek zostało nadanych w rekordowym jak do tej pory 12 listopada tego roku, dokładnie tyle nadano w rekordowym poniedziałku 17 grudnia roku ubiegłego. Można więc sobie wyobrazić, co jeszcze przed Pocztą Polską w nadchodzącym okresie.

Największy ruch przypada na dwa tygodnie przed 24 grudnia, to okres zwiększonej liczby nadawanych paczek aż o 70% niż w innych miesiącach roku. Tak więc jeśli chcecie liczyć na doręczenie zamówionej w sieci paczki przed świętami, warto pomyśleć o tym jeszcze przed 15 grudnia i wybrać w tym celu jeden z punktów odbioru. Jak podaje Poczta Polska, 85% przesyłek nadawanych do PO, odbieranych jest tego samego dnia. Sam odbiór trwa około 35 sekund (nie jest wymagana weryfikacja tożsamości, wystarczy podać sprzedawcy kod PIN z SMS-a).

No i, co najbardziej istotne dla nas, to fakt, że 3/4 z tych punktów odbioru czynnych jest w weekendy, a wśród nich są punkty czynne 24/7 albo od 6 do 23/7, tak więc sami możemy wybrać dla siebie odpowiedni czas i miejsce na odbiór naszych paczek, bez uciążliwego czasem umawiania się na to z kurierem.