43

UOKiK: Na kontach naszych telekomów znajdują się duże kwoty z naszych nadpłat

UOKiK nie próżnuje i regularnie kontroluje różne aspekty działań naszych operatorów telekomunikacyjnych. Ostatnio podjął się sprawdzenia, jak operatorzy rozliczają nasze nadpłaty po zakończeniu umowy.

Ostatnie postępowania UOKiK skupiały się między innymi na kontroli ofert czy komunikowania ich klientom, przede wszystkim w kontekście reklam, które czasami mogły wprowadzać w błąd.

Fakt kontroli nadpłat, które pozostają po zakończeniu umowy trochę mnie zaskoczył i wydaje mi się, że wielu z Was również zaskoczy, bo się okazało, że na kontach naszych telekomów zalega ich sporo.

Marek Niechciał, prezes UOKiK:

Na kontach abonenckich klientów czterech największych operatorów telekomunikacyjnych – Polkomtel (sieć Plus), P4 (sieć Play), T-Mobile oraz Orange – znajdują się niezwrócone konsumentom środki. – Łącznie mówimy o dużych kwotach. Wiele z nich może się pojawić tuż po rozwiązaniu umowy z konsumentem, a operatorzy nie oddają ich automatycznie. Naszym zdaniem, powinni informować abonentów o wysokości nadwyżki i warunkach jej zwrotu. A sam ten proces powinien być dla nich łatwy do zainicjowania i bezpłatny. Nie wykluczamy podjęcia dalszych działań w przypadku tych operatorów, którzy utrudniają konsumentom uzyskanie zwrotu nadpłat.

Koniec umowy, to dla wielu klientów wyczekiwany moment i po terminie jej obowiązywania zamykają temat, zapominając o powstających nadpłatach, czy to związanych z kaucjami za sprzęt czy z przelaniem omyłkowo większej kwoty za faktury w czasie trwania umowy. UOKiK zwraca uwagę na jeden problem, który stwierdził podczas kontroli, a mianowicie operatorzy nie informują o nich, a jedynie czekają na ruch ze strony klienta. A wiadomo, że po dwóch latach może to umknąć wielu z nich, mogą zapomnieć lub po prostu mogą nie mieć o niej wiedzy.

Jedynie Netia, w wyniku działań UOKiK, zwróciła się do klientów z taką informacją o wysokości zaległych środków, związanych z kaucją za sprzęt. Dzięki czemu otrzymali już takowy zwrot. Klienci naszych telekomów, którzy chcą sprawdzić lub już bezpośrednio otrzymać zwrot swoich nadpłat muszę się zwrócić się do nich pisemnie, szczegóły i formę takich pism znajdziecie pod tymi linkami:


Źródło: UOKiK.