youtube grafika
28

Najgorsze, najbardziej frustrujące reklamy na YouTube mają zniknąć. Oby nie zastąpiło ich coś gorszego

YouTube zapowiada pewną rewolucję, jeśli chodzi o formaty reklamowe. Zniknąć mają te najbardziej denerwujące, 30-sekundowe spoty przed filmami.

Przyznaję, że nie jestem nałogowym użytkownikiem YouTube. Maksymalnie spędzam na oglądaniu klipów godzinę tygodniowo. Nie drażnią mnie zatem szczególnie mocno obecne tutaj reklamy – muszą być, z czym jestem pogodzony. Frustracja przychodzi rzadko – jedynie w sytuacji, gdy przed kilkuminutowym nagraniem muszę obejrzeć 30-sekundowy spot reklamowy, którego nie da się pominąć. Argh!

Najwyraźniej rozwiązanie to nie jest na tyle opłacalne, aby dalej frustrowało użytkowników. YouTube zapowiada zatem zmiany. Długie, trwające pół minuty reklamy mają całkowicie zniknąć z serwisu. Niestety przyjdzie nam na to poczekać, bo koniec irytującego formatu zaplanowano dopiero na rok 2018. Trudno się dziwić – trwające kampanie, umowy z reklamodawcami, zobowiązania i wiele innych czynników uniemożliwiają natychmiastową rewolucję.

Co zastąpi długie reklamy na YouTube? Krótkie – trwające maksymalnie 6, 15 lub 20 sekund. YouTube słusznie wychodzi z założenia, że takie formaty mniej denerwują użytkowników, a tym samym minimalizują ryzyko, że użytkownik źle pomyśli o reklamowanej marce. A przynajmniej mam taką nadzieję. Głupio byłoby się dowiedzieć, że w miejsce 30-sekundowych spotów przed filmami pojawią się np. spoty w trakcie filmów. Brr… Ciarki mnie przeszły na samą myśl o tym.

Mam nadzieję, że YouTube nie grozi przeobrażenie się w polskie platformy VOD czy, o zgrozo, stacje telewizyjne, gdzie pasmo reklamowe trwa nawet 20 minut.

Przy okazji warto przypomnieć o ostatnich zmianach na YouTube. Twórcy wprowadzili m.in. Material Design oraz ciemną wersję kolorystyczną interfejsu, która ma być przydatna szczególnie podczas oglądania wideo nocą.

  • Maciej

    „Głupio byłoby się dowiedzieć, że w miejsce 30-sekundowych spotów przed filmami pojawią się np. spoty w trakcie filmów. ” – zdarza się spotkać i takie na telefonie, na kanale Ichaboda :/

    • Adrian Nyszko

      Zdarzają się takie na dłuższych filmikach

  • Magnum44pl

    Raczej robią to ze względu na to, że Zukerberg chce z FB zrobić platformę wideo. Więc YT nie może tak bardzo irytować użytkowników, bo ci się odwrócą w końcu.

    • Daniel

      A wiesz jak to dziaa? To twórca decyduje ile będzie reklam a nie YT. YT może jedynie długość zmienić.

    • Magnum44pl

      To raczej chodzi właśnie o tą długość :P

  • Jakie reklamy?

    • Daniel

      Stosujesz Operę? :) A może miły przycisk „wynocha reklamy”?

    • uBlock

      Pierwszy raz słysze o takich reklamach.Nigdy ich nei widziałem.

    • Mateusz

      Na dektopie, tak. Na mobile jest czasami katorga, kiedy słuchając wieczorem spokojnej playlisty muzycznej wpieprza się reklama morele z dubstepem :/

    • davidns

      słuchanie muzyki na YT

    • Mateusz

      Wyobraź sobie, że są kanały publikujące muzykę tylko na YT.

  • mkp

    Jeśli chodzi o aplikację YT na tel., czy tablet, to raczej wolę aby te 30 sekundowe reklamy zostały (czyli po staremu), ponieważ w tym przypadku można je przerwać (5 sekundowe odliczanie jest uruchamiane zaraz po rozpoczęciu reklamy). A z tego co zauważyłem, krótszych już nie można „zatrzymać” (przy reklamach bodaj do 15 sekund nie ma rzeczonego licznika). W wypadku planowanych zmian, coś czuję, że reklam już nie będzie można przerwać jak teraz, a że będą to „bumper ads” (5-15s), ich wysyp w pojedynczym wideo może być bardziej irytujący od tego co jest teraz… Obym się mylił i filmików nie oblezie niepowstrzymane mrowie reklam.

  • Grzegorz93

    Adguard. Tyle w temacie :-)

  • Przecież takie reklamy można pominąć po 5 sekundach… Reklamy w trakcie filmów już są. Tak samo kilku minutowe reklamy.

  • Borubar

    Przecież na youtube nie ma reklam których nie dało by się pominąć.

    Reklamy ogląda tylko ten kto chce, ten kto nie chce reklam włącza adbloka i po sprawie.

    • airhead

      Na telewizorze lub na smartfonie z aplikacją od Google też?

    • Łukasz Cieciorowski

      nawet na TV bez androida jest opcja pominięcia reklamy ;p

    • airhead

      Tak, ale chyba mówimy wciaz o tych 15 proc. niepomijalnych. Chyba.

    • Borubar

      Tak też, na telefonie działa taki sam firefox z adblockiem jak na desktopie.

    • dreq02

      Blokujce dalej adblockiem. Coraz wiecek tresci bedzie platnych idioci.

  • airhead

    Reklamy na YouTube są całkiem nieźle wyważone. Pamiętajcie, że gdyby nie było ich wcale, to nikt nie robiłby Waszych ulubionych filmów.

    • K.

      Głos rozsądku – wreszcie ktoś to powiedział.

    • IdontgiveaF

      Bo ja wiem, ulubionym twórcom lepiej odpalić złotówkę co miesiąc na patreon / patronite, bo z reklam które bym ewnetualnie obejrzał nie dostaliby nawet połowy tej kwoty. Osobną kwestią jest, żeby youtube’owi opłacało się prowadzić serwis, żeby nie doszło do jakiś radykalnych, niekorzystnych dla widzów, zmian.
      Jeśli ktoś ogląda na krzywy ryj (AdBlock, uBlock i inne) i jednocześnie nie wynagradza twórców w inny sposób, faktycznie nie ma powodów do dumy.

  • dreq02

    Najlepiej jest jak kazdy udaje c”f”aniaka i sie cieszy ze uzywa adblocka. Gdyby nie to wiekszosc serwisow nie miala by dzialow premium. A potem ludzie narzekaja bo musza placic. Skoro chca byc cwanszy… ah ta mentalosc. Ponizej komentujacy tez pisza a co to reklamy? ..

  • dreq02

    Najlepsze jest to jak wchodze na filmik a on trwa 10 minut i 9 zoltych paskow. Wychodze. Ps adblocka nie mam, krotkich reklam nie pomijam bo jakos prace trzeba wynagrodzic. Ale takie cos to przesada. No i reklamy po 3 minuty

  • Kamil Ro. Dzióbek

    >Najwyraźniej rozwiązanie to nie jest na tyle opłacalne, aby dalej frustrowało użytkowników.

    Konkurencja mówi, że Google przestraszyło się konkurencji w postaci facebooka który ostro wchodzi w wideo.

  • Kamil Ro. Dzióbek

    Według mnie w każdym artykule o reklamach powinien być akapit o tym, że reklamy się nie pokazują jak ma się rozszerzenie adblock i żeby ludzie się nie chwalili w komentarzach, że to wiedzą.

  • Karol Hamann

    Przecież teraz nie ma reklam w środku materiału…wait.