17

YouTuberzy zrzeszeni w LifeTube zarobili w tym roku ponad 15 milionów złotych

LifeTube to największa jednonarodowa sieć partnerska w Europie. Zrzesza 427 kanałów, a w 2017 roku wypłaciła swoim twórcom aż 15 milionów złotych. To o prawie 5 milionów złotych więcej niż w ubiegłym roku.

Jak więc widzicie, jest się czym pochwalić. Nie jestem więc kompletnie zdziwiony uśmiechami na twarzach osób organizujących konferencję prasową, w której uczestniczyłem.

LifeTube rośnie

427 kanałów – tyle w tej chwili zrzesz LifeTube. W 2017 roku spółka pozyskała aż 140 nowych twórców, generując łącznie ponad 510 milionów wyświetleń. Na chwilę obecną sieć może się pochwalić aż 54 milionami subskrypcji swoich kanałów. Na jeden film opublikowany przez twórców zrzeszonych w sieci LifeTube przypadło średnio 56 tysięcy wyświetleń. Zwiększył się również średni czas oglądania filmu i wynosi obecnie blisko 5 minut. Jak nietrudno się domyślić, cały czas rośnie rola urządzeń mobilnych podczas oglądania materiałów na YouTube – w ubiegłym roku było to 54%, w tym już 63%. Sam przyznaję, że najczęściej oglądam YT na smartfonie.

Co ważne, youtuberzy angażują prawie 2,5 razy bardziej niż w 2016 roku, o czym świadczy znaczący wzrost interakcji (komentarzy, łapek, udostępnień itp.). Wbrew powszechnym przekonaniom o królującym w sieci hejcie, liczby pokazują wzrost pozytywnych reakcji na filmy twórców zrzeszonych w LifeTube o ponad 135% względem poprzedniego roku.

– mówi Łukasz Głombicki z LifeTube.

YouTuberzy zarobili ponad 15 milionów złotych

LifeTube nie jest typową siecią MCN. Firma widzi siebie jako agencję influencer marketingu. I jakkolwiek by jej nie nazwać i nie sklasyfikować, YouTuberzy mogą liczyć na wsparcie na wielu płaszczyznach – w tym merytoryczną dotyczącą prowadzenia kanału. Choć LifeTube nie planuje konkurować na przykład z indaHash pojawiając się na rynku typowego social media, to jeśli kampania zrzeszonego twórcy dotyczy również Instagrama czy Facebooka, pomaga rownież w tym zakresie. Nie jest jednak wykluczone, że w przypadku tworzenia treści wideo platforma, na której film będzie opublikowany nie będzie miała znaczenia.

LifeTube zrealizował w 2017 roku 939 kampanii dla 321 klientów – to ponad 21% więcej niż w roku ubiegłym. Widać też, że klienci wracają – jeden współpracuje z siecią średnio przy trzech kampaniach. Łączny przychód firmy wzrósł o 41% względem roku 2016, wzrosłą również kwota wypłacona twórcom za zrealizowane kampanie. Trafiło do nich w tym roku ponad 15 milionów złotych.

Szkoda, że LifeTube cały czas nie chce podzielić się swoimi wynikami finansowymi. Na co czeka skoro spółka jest rentowna? Nie wiem. Wiem natomiast, że twórcy zrzeszeni w zamkniętej niedawno sieci partnerskiej Agory przechodzą do LifeTube.

LifeTube w 2018 roku

Firma cały czas się rozwija, w przyszłym roku planuje zaoferować kilka nowych na naszym rynku rozwiązań. Wystartuje na przykład z cyklem otwartych szkoleń dla influencerów i twórców wideo – LifeTube Boosters. Spotkania w ramach tego programu mają prowadzić specjaliści z sieci partnerskiej i zewnętrzni eksperci. Ma zostać ponadto uruchomiony ekspercki kanał na YouTube – mają się tam pojawiać materiały wideo ze specjalistami, dzielącymi się swoją wiedzą, analizując jednocześnie bieżące trendy.