19

Wow! Takie rzeczy potrafi silnik Unity [od Natalii]

Niby to tylko technologiczne demo. Pokazuje jednak nie tylko możliwości silnika Unity, ale również krótką, smutną historię pewnego robota.

Demo Adam powstało na silniku Unity i zostało na nim wyrenderowane w czasie rzeczywistym. To, co możecie obejrzeć nagrano na karcie GeForce GTX980, w rozdzielczości 1440p. Pozostaje czekać, by za jakiś czas tak właśnie prezentowały się gry.

ps. Natalia siedzi z nami w biurze i jest naszym redakcyjnym „dobrym duchem”. Bardzo często podsyła nam fajne filmiki z YT, postanowiliśmy więc umieszczać je na łamach Antyweba – stąd też nazwa cyklu.

Nie przegap kolejnych odcinków!
  • janek

    Ja to niedowiarek jestem ;) Wolał bym to sprawdzic osobiscie

    • Paweł Winiarski

      Prawda, pamiętasz może pokaz silnika graficznego napędzającego Final Fantasy? Też wyglądało kapitalnie, gra już nie.

  • Miensozaurus Rex

    Grałbym!

  • Mateusz

    Najlepsze w tym wszystkim jest to, że taką oprawę w 60 klatkach i 1080p uzyskano na GTX980.

    • bobok

      To tylko demo technologiczne – przy takich produkcjach nie ma co porównywać sprzętu do jakości grafiki – w przypadku dynamicznej gry wymagania rosną kilkukrotnie.

    • Paweł Winiarski

      I przy demie technologicznym nie ma konieczności optymalizacji pod inne konfiguracje – masz testowy sprzęt i robisz kod pod niego.

    • bobok

      I właśnie dlatego ja podchodzę do nich chłodno. Owszem wyglądają i działają super, ale to tylko demo stworzone w konkretnych warunkach przy użyciu konkretnych technik.

    • Łukasz Kosmala

      No nie bardzo, pipeline był taki jaki się stosuje przy robieniu gier. Co więcej, pewnie jak tworzyli tą scenkę to nie optymalizowali ani grafy ani kodu. Finalny produkt chodził by lepiej.

    • Mateusz

      Owszem, skrypty fizyka, dynamiczne oświetlenie i cieniowanie dużej ilości obiektów. Mimo wszystko osiągnięcie takiej oprawy przy pojedynczym gtx 980 jest imponujące. Unity zresztą się świetnie skaluje do sprzętu(choć mimo wszystko gorzej niż Unreal Engine), więc za 2-3 lata taka oprawa graficzna może być standardem, zwłaszcza jeśli będzie działać na dX12 /Vulkan Api.

    • bobok

      Nie będzie standardem.
      Pamiętasz trailery Wiedźmina 3? W 2013/14 roku na gameplayach czy trailerach wyglądał dużo dużo lepiej niż finalna wersja z 2015/16 roku. No więc czemu rok temu wyglądał gorzej, niż 3 lata wcześniej? A no temu, że jak to demo technologiczne – robili go na bardzo hermetycznych zasadach – konkretny sprzęt, odpowiednie technologie – wyglądało super. Problem w tym, że po zderzeniu z rzeczywistością (inne komputery i gracze testowi) okazało się, że silnik wyprzedza swoje czasy i po prostu nie będzie grywalny nawet na bardzo mocnym sprzęcie.
      Zaryzykuje, że to co Redzi pokazali w 2013 roku, na rynku pokaże się pewnie jeszcze za dwa lata.
      Na to co pokazało Unity, spokojnie poczekamy jeszcze 5 i to mimo dX12 i Vulkana.

  • Tomasz Nowak

    I wszystko fajnie, gdyby nie to, że nie zobaczymy takiej grafiki w grach przynajmniej przez najbliższe 5, może 10 lat.

    • bobok

      Ot cała prawda co do tego typu prezentacji.

  • kasjo

    Wydaje mi się, że to demo widziałem już w tamtym roku

    • bobok

      Bo tak było, tylko nie w tak długiej wersji.

    • Paweł Winiarski

      Tak, były odcinki, dopiero teraz puszczono pełen film.

  • bobok

    To tylko i wyłącznie demo technologiczne. Statyczne tło, statyczne oświetlenie i wszystko dostosowane do jednej konkretnej scenki. Temu bliżej do filmu niż gry i niestety wielu o tym zapomina.
    Wystarczy dodać dynamiczne oświetlenie, plus zmieniające się warunki i swobodę ruchów i nagle okaże się, że na 980GTX gierka w takiej grafice po prostu będzie mocno klatkować.
    To samo było z demami UE4 – są piękne, niektóre prawie nie do odróżnienia z rzeczywistością (słynny pokój), ale co z tego, skoro gry dalej nie wyglądają tak dobrze i nie będą przez dobre parę lat.

    • GameObject

      Ale z Ciebie specjalicha że hej :) Poczytaj, dokształć się, dowiedz się więcej i zrozum, dopiero po jakimś czasie od tego przełomu – skomentuj. Tak bardzo się przekonasz jak dzisiaj nie wiesz co klepiesz…

  • Karuma265

    Jak to zwykle z Antywebem bywa zapłon 100 lat w stosunku to reszty świata :)

  • Czemu Natalia nie ma konta, tylko red. Paweł za nią pisze?