51

Polski hotel oczerniał klientkę – Wykop wymierzył sprawiedliwość tak jak umie

Patrzenie na Wykop tylko w kontekście bardzo specyficznej grupy osób reprezentującej konkretny sposób myślenia oraz chwytającej się kontrowersyjnych metod egzekwowania sprawiedliwości to niewystarczające podejście. Wykop wiele razy udowodnił, że jest w stanie chronić zwykłych ludzi w sprawach trudnych do wygrania tylko dzięki ogromnej społeczności i... założeniom internetu jako platformy komunikacyjnej. Tym razem Wykopowicze wymierzyli sprawiedliwość właścicielom podhalańskiego hotelu.

Okres wypoczynkowy na Podhalu dalej trwa w najlepsze, górale cieszą się z kolejnego przypływu „dudków”, a turyści szturmują najpopularniejsze miejscowości na zimowej mapie Polski. Spore zainteresowanie nie tylko Tatrami, ale również pensjonatami, restauracjami, hotelami oraz innymi usługami powoduje, że zasadniczo nawet najgorsze lokalizacje mogą liczyć na przypływ gotówki. Z powodu braku miejsc, turyści są na tyle zdesperowani w tym, aby znaleźć dla siebie nocleg, że kompletnie nie zważają na niepokojące sygnały od poprzednich wczasowiczów, którzy w internecie bardzo chętnie zgłaszają rażące nieprawidłowości w trakcie ich pobytu. Oczywiście, istnieją przypadki, w których klienci naprawdę przesadzają, ale w tym przypadku przedsiębiorstwo wystrzeliwuje sobie serię prosto w stopę próbując walczyć z rozjuszoną społecznością Wykopu.

Górale dowiadują się jak działa internet Wykop

Ciotka użytkownika Wykopu w okresie sylwestrowym wizytowała hotel „Willa Karpatia” w Murzasichle. Podpisując umowę z właścicielami została zapewniona o odpowiedniej jakości pobytu oraz wygodach, jakie miały być dostępne dla gości. Wbrew postanowieniom w dokumencie, brakowało jedzenia w trakcie imprezy sylwestrowej, były również inne zastrzeżenia co do świadczonych usług. Po opublikowaniu negatywnej recenzji na temat hotelu w serwisie Facebook, osoba zajmująca się profilem hotelu w mediach społecznościowych zaczęła obrażać ciotkę użytkownika Wykopu insynuując jej nadmierne spożywanie alkoholu w trakcie imprezy (co kłóciło się niejako z faktem, iż rzeczona osoba choruje na nadciśnienie), a także „nieprawidłowości obyczajowe”, o których nie warto tutaj pisać, aby nie powielać oszczerstw. Wykopowicze rozpoczęli akcję odwetową, która miała bezpośrednio dotknąć właścicieli obiektu.

willa karpatia

Użytkownicy serwisu Wykop w porównywarkach turystycznych oraz w Google przeprowadzili bardzo udaną akcję odwetową polegającą na pisaniu sporej ilości niepochlebnych recenzji po to, aby profil przypisany do hotelu od razu kojarzył się z niewartą uwagi lokalizację. Dodatkowo, w profilu firmowym Google, pensjonat uginał się pod lawiną sugestywnych pytań oraz obraźliwych komentarzy – udawało się także zmienić informacje dotyczące działalności firmy: z powodu zaangażowania Wykopu została przekształcona m. in. w wysypisko śmieci, a także w sklep z żywnością koszerną. Ponadto, przez pewien czas Willa Karpatia funkcjonowała jako… „Willa Birkenau”.

W pierwszym znalezisku dotyczącym tej sprawy oraz w każdym kolejnym, Wykopowicze ochoczo dodawali do swoich komentarzy pełne dane dotyczące przedsiębiorstwa po to, aby wszelkie próby wyszukania informacji dotyczących hotelu w Google kończyły się na wyświetleniu materiałów związanych z aferą na pierwszych miejscach. Ponadto, do siedziby Wykopu trafiły maile od Willa Karpatia, które miały zmotywować administrację do usunięcia wszelkich obraźliwych treści dotyczących hotelu.

Finał sprawy jest zaskakujący. Profilem miał zajmować się pracownik i to on rzekomo odpowiada za rozpętanie afery

Według tego znaleziska, właścicielka firmy przeprasza oczernioną osobę oraz użytkowników serwisu Wykop za zaistniałą sytuację. Ciężar odpowiedzialności został zrzucony na pracownika zajmującego się profilem Willa Karpatia, który wkrótce zostanie zwolniony, a i już teraz pozbawiono go praw do administrowania profilem firmy w mediach społecznościowych. Zatrudnieni w Willa Karpatia odbędą obowiązkowe szkolenie dotyczące kwestii wizerunkowych firmy, a i do zarządzania działalnością hotelu w SM zostanie oddelegowana zewnętrzna firma marketingowa.

willa karpatia

Użytkownicy serwisu Wykop nie do końca jednak wierzą w te zapewnienia. Ogromne wątpliwości wzbudza fakt, iż niepochlebne opinie dot. Willa Karpatia pojawiały się od kilku lat, a i oficjalny profil odpowiadał w sposób obrazoburczy swoim klientom już od dłuższego czasu. Inni Wykopowicze wskazują na to, że afera z Willa Karpatia mogła być „zręcznie skonstruowaną ustawką”.

Trudno jest obecnie dociec prawdy dotyczącej działania firmy Willa Karpatia, jednak pewne jest jedno – o ile Wykop w tym konkretnym przypadku (nie tylko w tym – uczestnicy tej społeczności z powodzeniem „dopinają” zbiórki charytatywne, powodują, że ważne problemy podchwycają media) przynajmniej zmusił firmę do bardziej etycznego działania, to w pewnym momencie może się okazać, że wyrok zostanie wydany zbyt pochopnie. A straty wizerunkowe w sieci mogą być naprawdę kosztowne – zastanówmy się, gdzie szukamy najpierw informacji o miejscach, które zamierzamy odwiedzić?