Artykuł sponsorowany

Web Push: nowy składnik koktajlu zwanego omnichannel

Redakcja Antyweb
Web Push: nowy składnik koktajlu zwanego omnichannel
11

Dotarcie do serc klientów, zwiększenie ich zaangażowania i lojalności wobec marki – oto największe wyzwania przed którymi stoją obecnie marketerzy oraz analityka marketingowa. Kluczem do zdobycia uwagi konsumentów pozostaje dogłębne zrozumienie ich rzeczywistych potrzeb. Zostanie w grze, a więc stworzenie rozbudowanej strategii wielokanałowej wymaga od CMO zachowania innowacyjnego, nietuzinkowego sposobu myślenia oraz umiejętnego odkrywania tkwiącego w nich potencjału

Jednym z najnowszych kanałów, który zanotował udane wejście na rynek są notyfikacje typu web push. Podobnie jak w przypadku powiadomień wysyłanych na urządzenia mobilne(Mobile Push), dostarczane przez firmę Insider wiadomości pozwalają marketerom na efektywne angażowanie odwiedzających przy użyciu dopasowanych treści – nawet jeżeli nie są oni w danej chwili aktywni na stronie (off-site).

Charakteryzujące się wysoką widocznością, web push uzbrajają CMO w nowy, skuteczny kanał komunikacji będący w stanie zapewnić użytkownikom unikatowe doświadczenie, a także zwiększyć współczynnik konwersji średnio do 15% oraz przynieść ponadprzeciętny wzrost CTR.

Zaplanowany czasowo „push” to wyższe zaangażowanie i współczynnik konwersji

Kwintesencją web push jest możliwość dokładnego wyznaczenia ich wysyłki. Zaplanowana w czasie wiadomość wzbogacona kuszącym przyciskiem call-to-action i odpowiednią treścią, wyświetla się bezpośrednio na ekranie komputera użytkownika – tworząc tym samym pilną potrzebę, konieczność dokonania określonego zachowania przez grupę docelową.

  1. Odwiedzający stronę są proszeni o wyrażanie zgody na wysyłanie stosownych komunikatów w ramach prostego pola z zapytaniem (tak zwane „opt-in”)
  2. Web Push ze zwięzłą wiadomością (140 znaków max) stale wyświetlają się na ekranie komputera użytkownika, który wyraził na nie zgodę. Notyfikacje posiadają odpowiedni, nawołujący do konkretnego działania przycisk i pojawiają się nawet jeśli przeglądarka jest zamknięta.
  3. Klikając stosowny link, odwiedzający zostają przekierowani na Twoją stronę.

Wysyłaj „Push” w prawidłowy sposób i skutecznie aktywizuj swoich użytkowników.

Jeśli celem jest ponowne ściągnięcie klientów na stronę, warto zachęcić ich do zakończenia zakupu (minimalizując przy tym wskaźnik porzuceń koszyka) bądź poinformować użytkowników o najnowszej wiadomości lub promocji. Web Push daje niepowtarzalną możliwość zaangażowania pozostającej offline grupy bez posiadania ich danych kontaktowych. Co jest bardzo ważne, notyfikacje mogą być wyświetlane nawet, jeżeli ciasteczka w przeglądarce zostały wyczyszczone. Poza tym są one świetną szansą dla marek nieposiadających jeszcze aplikacji mobilnych by zwiększyć zaangażowanie użytkowników oraz ich lojalność. Ostatecznie zapewnienie wartościowego doświadczenia wymaga od marketerów umiejętnego wysyłania push, bez przytłaczania lub frustrowania adresatów wiadomości.

Wykorzystaj dane w sprytny sposób

Wysyłanie dużej ilości wiadomości nie zawsze jest najlepszą drogą do skutecznego zaangażowania użytkowników. Wynika to z różnorodności potrzeb i preferencji, które za nimi stoją. Segmentowanie odwiedzających na podstawie ich zachowania na stronie oraz personalizacja wysłanych powiadomień daje szansę na przesłanie właściwej wiadomości do konkretnej osoby w odpowiednim czasie.

Insider jest platformą marketingową działającą w chmurze w oparciu o dokładne dane o użytkownikach, przynoszącą CMO okazję do dokonania trafnych decyzji w zakresie zwiększenia zaangażowania i wskaźników konwersji. Insider oferuje stały dostęp do danych (wysokiej jakości analityka marketingowa) za pomocą prostego panelu oraz pomaga osobom zarządzającym marketingiem efektywnie wykorzystywać zgromadzoną wiedzę poprzez szeroki wachlarz rozwiązań, jak np. targetowana wysyłka mailowa, silnik rekomendacyjny, marketing mobilny, web push i segmentacje predyktywną.

Insider umożliwia wysyłanie zarówno „bulk push” skierowanego do wszystkich potencjalnych odbiorców, „conversion push”, który pomaga zminimalizować wskaźnik porzuceń koszyka oraz „trigger push” oparty na konkretnych zachowaniach użytkowników. Gromadzenie informacji na potrzeby web push może być również przeniesione na poziom innych narzędzi dostępnych w platformie Insider. Stwarza to możliwość zbudowania kompleksowego, pełnego profilu użytkownika, a także umożliwia dostarczenie unikalnych, mających realny wpływ na podejmowane decyzje doświadczeń. Z rozwiązań Insider korzystają m.in Amrest, Answear.com, bdsklep.pl, Próchnik, Allegro, Inea, Matras, Al Jeezera, New Balance,Toyota, GNC, AVIS, CNN, BBVA, Ticketmaster, Media Markt, Otel.com.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu