Volkswagen Golf 7FL
148

Volkswagen Golf VII FL – jeszcze bardziej intuicyjny i ergonomiczny

Ergonomia i intuicyjność to cechy, którymi każdy nowy Volkswagen Golf wyróżniał się na tle konkurentów. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej odsłony tego samochodu: 7. generacji po kuracji odmładzającej A.D. 2017. Choć z zewnątrz nie zmieniło się wiele, to nowości, jakie pojawiły się „pod maską” znacząco wpływają na poprawę bezpieczeństwa, a także jakości i komfortu obsługi.

Przed Tobą stoi nowy Volkswagen Golf VII FL – zgrabny hatchback, którego ogólny obrys jest Ci doskonale znany. Łapiesz za klamkę, zamki same się odryglowują, wsiadasz do środka. Na pierwszy rzut oka widzisz całkiem dobrze Ci znany wzór kokpitu. Włącznik silnika jest tuż obok lewarka skrzyni biegów (manualnej przekładni) lub przełącznika trybów jazdy (DSG). W zasadzie jednym ruchem ręki włączasz silnik, wybierasz odpowiedni bieg/tryb jazdy i ruszasz. Nawet o tym nie myślisz. W tej chwili orientujesz się, że na ekranie przed kierownicą wyświetliło się powitanie wraz z informacją o wybranym i w tym momencie aktywnym profilu kierowcy. Myślisz sobie: „OK, zajmę się tym później”. Ustawiasz temperaturę automatycznej klimatyzacji – pokrętłem zaraz obok Twojego prawego kolana – zawsze tam było. Zwiększasz głośność radia przyciskami pod kciukiem lewej ręki, a później zmieniasz stację kciukiem prawej ręki – cały czas nie odrywając rąk od kierownicy. Dojeżdżasz do miejsca docelowego, parkujesz szybko i sprawnie bo widoczność w każdą stronę jest po prostu bardzo dobra. Wysiadasz, zamykasz auto.

Volkswagen Golf VII FL

Volkswagen Golf VII FL - wnętrze

Kolejny nudny dzień kierowcy? Nie, to pierwsza przejażdżka nowym Golfem – tak intuicyjna, że aż wydaje się rutyną. A jest tak dlatego, że wszystkie elementy wyposażenia, które służą do obsługi samochodu zostały zaprojektowane w pierwszej kolejności pod kątem ergonomii. Samochód jest dla kierowcy i jego pasażerów, a nie odwrotnie. Ale powyższy opis to dopiero początek długiej listy „smaczków”, które korzystnie wpływają na komfort i łatwość użytkowania nowego Golfa. Czas przyjrzeć się szczegółom i temu, co wyróżnia odświeżoną siódmą generację na tle poprzedników i konkurentów.

Łatwiejsza i mniej stresująca jazda drogami szybkiego ruchu i w korku

Przed Tobą pojawia się korek. Jednym ruchem manetki aktywujesz adaptacyjny tempomat, zadajesz maksymalną prędkość i przełączasz się w tryb nadzorowania samochodu. Tak działa asystent jazdy w korku.

Nowy Volkswagen Golf może być wyposażony w dwa współpracujące ze sobą systemy: adaptacyjny tempomat oraz aktywny asystent pasa ruchu. Pierwszy dba o utrzymanie zadanej przez kierowcę prędkości uwzględniając jednak bezpieczną odległość względem poprzedzających pojazdów, które mogą jechać wolniej. Drugi system ostrzega o niezamierzonym zjeździe z pasa ruchu, a także aktywnie koryguje wychylenie kierownicy, by utrzymać auto na zajmowanym torze jazdy. Gdy włączymy aktywny tempomat nowy Golf może nawet się sam prowadzić! Najbardziej relaksujący efekt działania obserwujemy podczas jazdy w korku, w którym auto wykonuje większość czynności za kierowcę.

Oczywiście ze względów bezpieczeństwa, a także obowiązujących przepisów, systemy pokładowe cały czas monitorują aktywność kierowcy i wzywają do przejęcia kontroli nad samochodem gdy przez dłuższą chwilę ten nie prowadzi pojazdu. Gdy wykryty zostaje całkowity brak aktywności, Golf stara się najpierw zbudzić kierowcę poprzez silne, kilkukrotne użycie hamulców, a jeśli to nie przyniesie skutku auto włączy światła awaryjne i zatrzyma się na zajmowanym pasie ruchu uznając, że coś złego wydarzyło się kierowcy:

Wygodne i szybkie parkowanie

Jesteś już zmęczony po całym dniu pracy, dojeżdżasz do parkingu pod domem, aktywujesz jednym przyciskiem asystenta. Ten wyszykuje za Ciebie wystarczającą ilość miejsca do zaparkowania a także ułożenie samochodów. Po chwili pojawia się komunikat, byś włączył bieg wsteczny. Golf przejmuje sterowanie kierownicą i parkuje wręcz za Ciebie:

Zaparkowanie hatchbacka jakim jest Volkswagen Golf nie stanowi większego wyzwania dla doświadczonych kierowców. Dobra widoczność w każdą stronę, czujniki cofania, a nawet kamera, jeszcze bardziej ułatwiają wykonanie tego manewru. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by to samochód wykonał większość manewru i niemal samodzielnie wjechał w znalezione miejsce parkingowe. Wszystko co kierowca musi zrobić, to włączyć asystenta, a później postępować zgodnie z zaleceniami komputera, który sugeruje właściwy moment zmiany kierunku jazdy, a także kiedy się zatrzymać. System operuje kierownicą i robi to naprawdę szybko i skutecznie, co zresztą doskonale widać na filmie.

Volkswagen Golf VII FL

Nowy Golf wyposażony jest również w system ostrzegający o ruchu poprzecznym podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego. W takiej sytuacji, szczególnie gdy obok stoją duże samochody nie da się zobaczyć czy droga, na którą chcemy wjechać jest pusta. Z pomocą przychodzą radary w tylnej części samochodu, które przekazują informacje o nadjeżdżających samochodach z lewej lub prawej strony pojazdu. Kierowca dostaje ostrzeżenia dźwiękowe i wizualne (na centralnym ekranie), sugerujące że lepiej teraz zaczekać. W razie gdyby kierowca zignorował ostrzeżenia, a odległość była niebezpiecznie mała, Golf samodzielnie się zatrzyma.

Car-Net – pełny zestaw informacji przed, w trakcie, a także po podróży

W ramach usługi Car-Net współdziała ze sobą wiele funkcji, które wspierają właściciela samochodu, kierowcę i jego pasażerów. Z punktu widzenia kierowcy istotne jest to, że Car-Net umożliwia szybki dostęp do informacji drogowych mogących wpłynąć negatywnie na czas dojazdu – wszelkie utrudnienia w ruchu, korki, nanoszone są bezpośrednio na mapę systemu nawigacji, który w razie konieczności zasugeruje zmianę trasy. Kierowca może też poznać prognozę pogodę w miejscu docelowym o czasie przybycia, jak również ceny paliwa na trasie.

Volkswagen Car-Net

Volkswagen Car-Net

Volkswagen Discover Pro

Volkswagen Discover Pro

Interesujący jest wątek obsługi Car-Net z poziomu komputera lub smartfona. Po pierwsze można zaplanować trasę siedząc wygodnie w fotelu w domu, w którą wyruszymy np. jutro. Po drugie, możliwe jest przesłanie precyzyjnej lokalizacji ze smartfona bezpośrednio do nawigacji samochodowej – przydatne jeśli np. jedzie się po męża/żonę i przekazanie precyzyjnego adresu jest utrudnione. Za pomocą smartfona właściciel nowego Golfa może również śledzić jego położenie, status pojazdu (czy jest zamknięty itd.). Może on być również informowany o przekroczeniu ustalonej wcześniej prędkości lub o wyjechaniu poza umówiony obszar np. przez swojego współpracownika lub dziecko, któremu użyczył samochód.

Volkswagen Car-Net
Volkswagen Car-Net
Volkswagen Car-Net
Volkswagen Car-Net

Usługa Car-Net współpracuje również z pokładowymi systemami bezpieczeństwa i w razie poważnego wypadku (poduszki powietrzne zostały uruchomione) samochód w pełni automatycznie prześle informacje do służb o zaistniałej sytuacji wraz z precyzyjną lokalizacją i stanem samochodu.

Użytkownicy wersji hybrydowych Golfa (GTE) lub w pełni elektrycznych (e-Golf) mają dodatkową funkcjonalność w postaci możliwości zaplanowania ładowania samochodu, a także jego wcześniejszego schłodzenia/ogrzania tuż przed planowanym momentem odjazdu.

Profile kierowcy

Na początku wspomniane było o profilach kierowcy. Dzięki nim możliwe jest komfortowe korzystanie z samochodu więcej niż jednemu użytkownikowi. Nie jest bowiem tajemnicą, że regulacja fotela, lusterek, multimediów itd. za każdym razem gdy wsiada się do auta „po kimś” nie jest wygodna. Z pomocą przychodzą profile kierowcy, które zapamiętują wszystkie elektronicznie regulowane elementy samochodu. Wystarczy po uruchomieniu samochodu wybrać stosowny profil i natychmiast personalizowany ekran przed kierowcą (Active Info Display) włączy się w zapamiętanym ustawieniu, z głośników popłynie ulubiona muzyka, a klimatyzacja dobierze odpowiednią temperaturę.

Volkswagen Golf Active Info Display

Volkswagen Golf Active Info Display

Personalizowany ekran przed kierowcą: Active Info Display

Warto nieco zatrzymać się przy personalizowanym ekranie przed kierowcą. Nazywa się on Active Info Display i dotychczas dostępny był w autach klasy wyższej oraz większych modelach marki Volkswagen. Kierowca może dostosować jego wygląd, jak również zestaw wyświetlanych informacji. Mapa nawigacji na ekranie przed kierowcą? Proszę bardzo. Szczegółowe informacje na temat asystentów kierowcy? Nie ma problemu. Co ważne, wszystkim steruje się za pomocą przycisków na kierownicy – nie trzeba więc odrywać od niej rąk w trakcie jazdy, by coś zmienić.

Całkowitą nowością w odświeżonym Golfie 7. generacji jest obsługa gestów wraz z systemem multimedialnym Discover Pro. Za pomocą ruchów ręki można zmieniać stacje radiowe lub utwory, a także przełączać strony w menu.

Volkswagen Golf VII FL

Ciekawostki ułatwiające użytkowanie samochodu

Nowy Volkswagen Golf ma naprawdę interesująco działający system Stop-Start. Jego zadaniem jest oszczędność paliwa podczas postoju, ale część kierowców nie lubi go, gdyż gdy chce się ruszyć silnik najpierw musi się włączyć i dopiero wtedy można jechać. W nowym Golfie silnik włącza się już w momencie gdy poprzedzające auto ruszy do przodu. Włącza się więc na ułamek sekundy wcześniej niż gdybyśmy my to zrobili zwalniając hamulec. Nieistotny szczegół? Nic z tych rzeczy. Takie uruchomienie silnika we właściwym momencie sprawia, że po pierwsze możemy ruszać dokładnie wtedy gdy chcemy, a po drugie wzbudza naszą czujność jeśli pozwolimy sobie na zajęcie się czymś innym podczas stania w gęstym ruchu miejskim.

Zdarza się Wam zostawić telefon w samochodzie? Golf podczas wysiadania przypomina o tym, by go wziąć. Jedynym warunkiem jest sparowanie go z pokładowym systemem multimedialnym. Drobny szczegół, który znacząco ułatwia użytkowanie samochodu.

Volkswagen Golf VII FL - przypomnienie o telefonie

Volkswagen zadbał również o kamerę cofania. Użytkownicy samochodów wyposażonych w to urządzenie zwykle narzekają na fakt, że w deszczowe dni, a szczególnie w okresie jesienno-zimowym właściwie codziennie, a nawet dwa razy dziennie trzeba ją czyścić. Wynika to z faktu, że jest ona umieszczona na zewnątrz samochodu i niczym nie osłonięta. Nowy Golf kamerę ma schowaną w logo koncernu na klapie bagażnika. Logo uchyla się w momencie włączenia biegu wstecznego i zamyka gdy tylko kamera nie jest potrzebna. Dzięki temu właściwie zawsze jest czysta.

Volkswagen Golf VII FL

Profile jazdy nie są czymś nowym w świecie motoryzacji, ale dobrze że nowy Golf również je ma. Jeśli nasze auto jest wyposażone w automatyczną przekładnię oraz amortyzatory z regulowaną siłą tłumienia, to wybór odpowiedniego trybu wpływa nie tylko na charakterystykę działania silnika i układu kierowniczego (w trybie sportowym silnik jest bardziej żwawy, a układ kierowniczy daje lepsze wyczucie), ale również na sposób funkcjonowania skrzyni biegów i twardość zawieszenia. Dzięki temu kierowca może wybrać czy chce teraz jechać dynamicznie, czy np. komfortowo. Co ważne, profile zapamiętywane są także po wyłączeniu silnika i po kolejnym wejściu do auta wciąż mamy aktywny np. tryb sportowy.

Volkswagen Golf VII FL

Na koniec

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że nowy Golf jest „prawie taki sam jak stary”, że „niewiele się zmieniło” i „wszystko wcześniej widzieliśmy”. Okazuje się jednak, że przewidywalny projekt karoserii czy wnętrza to przede wszystkim efekt dbałości o jak najlepsza ergonomię i funkcjonalność. Każdy, nawet najmniejszy szczegół został tak zaprojektowany, by przyszły użytkownik samochodu natychmiast wiedział do czego on służy i jak się go używa. I to doskonale zdaje egzamin! Nowe rozwiązania wprowadzane są w sposób przezroczysty: nie narzucają się, w pierwszym kontakcie wydają się naturalne – jakbyśmy je doskonale znali. W zasadzie od razu zaczynamy ich używać , nie myśląc specjalnie nad tym w jaki sposób należy je wykorzystać. To jest bardzo duża zaleta Golfa: nie trzeba się go uczyć, a jednocześnie każdego dnia odkrywa się jakiś element, o którym wcześniej nie zdawaliśmy sobie sprawy, a który ułatwia użytkowanie tego samochodu.

Volkswagen Golf VII FL

  • Molimo

    Używam od ponad 5mc. Silnik 1.5 – w 100% wystarczy. Wyciszenie, skrzynia automat, komfort – złego słowa nie można powiedzieć. Jest jedno ale. Już w tym czasie czujniki Blind Spot wysiadły (serwis wymienił), AiD również już był wymieniany (mrużenie ekranu), oraz tylko wycieraczka (szarpała). Wszystko po 3 tyg. od odbioru auta. VW bez żadnego ale wszystko wymienił ale trwało to w sumie 1,5mc. Albo pech albo kontrola jakości leży. Mimo to polecam o ile lubicie flaki z olejem, bo przyznam szczerze wsiadając do niego – zero emocji, nic. Odpalasz auto i z punktu A do B. ;)

    • Elmot

      Ja tam lubię te „flaki z olejem” :) Niestety albo stety mam w manualu bez adaptacyjnego tempomatu i Car-Netu.

    • Molimo

      Niby tak, też się przyzwyczaiłem, po naprawieniu nowego auta wszystko działa ale nie wiem, czy bym nie wolał dopłacić do takiego Stingera… ;)

    • Qba

      Singer jest zdecydowanie za drogi porównując do ceny Mustanga.

    • ErnestN

      Pewnie w Mustangu wygodnie wsiądziesz na tylną kanapę co? Twoja „wiedza” motoryzacyjna jest tak niska że lepiej już nic nie pisz, bo zaraz dowiemy się że lepiej kupić rower bo jest równie komfortowy co Civic

    • Qba

      A po co miałbym wsiadać na tylną kanapę?

    • ErnestN

      A po co masz mieć silnik?

    • Abra

      A po co ci mózg?
      Dwaj idioci.
      Porównywać stingera do Mustanga.

    • ErnestN

      Ja nie porównuję tych aut. Dlatego właśnie napisałem komentarz dotyczący silnika by wyrazić absurdalność jego pseudoargumentów

    • n8n8n8n

      Nie jeździłeś ani jednym, ani drugim. Stingerem przedprodukcyjnym jeździłem ja, niestety Mistangiem nie i nie mam osobiście porównania, ale jakbyś nie zauważył, to są to dwa róże pomysły, jeden to coupe, a drugi GT.

    • Qba

      Oba to coupe, jeden 2 drzwiowy, a drugi 4 drzwiowy.

    • Piter

      Stawianie Stingera I Mustanga w jednym szeregu to przejaw skrajnej niewiedzy i po prostu głupoty

    • Qba

      Oba to auta podobnej wielkości i mocy

    • MarekGot

      VW Transporter też jest tej samej wielkości co Stinger. Znaczy to że mogę je porównać tak jak Ty chcesz zestawić Stingera i Mustanga?

    • Qba

      Nie jest

    • ErnestN

      Dyskusja z nim jest bezcelowa, nie dość że gość robi z siebie idiotę to jeszcze podważa jakąkolwiek wiarygodność Auto Świat a tym samym moto.onet.pl

      Będę to wklejał pod każdym postem Qba, w którym napisałeś:

      POCZĄTEK CYTATU
      33/34 Civic vs 37/36 m Golfa to nie tyle samo.

      http://www.auto-swiat.pl/testy/volkswagen-golf-kontra-opel-astra-audi-a3-i-hyundai-i30-cztery-drogi-do-kompaktowego/prgz7g
      http://www.auto-swiat.pl/testy/honda-civic-1-5-vtec-turbo-moc-i-dynamiczny-styl/ch3hvc
      KONIEC CYTATU

      Ludzie on zestawił wynik Hondy uzyskany przez poslkiego dziennikarza w Polsce z wynikiem przeprowadzonym w Niemczech w jakiejś innej procedurze. Może odnieś się do prawie 40 metrów w tym teście Hondy http://www.auto-swiat.pl/nowe/honda-civic-1-5-vtec-turbo-sedan-z-najlepszym-cvt-na-rynku/nqp8rj Także sorry ale wolę Golfa który hamuje na dystansie 37/36 metrów niż Civica który potrzebuje ponad 39,5. SUVy potrzebują mniej niż 40 metrów http://www.auto-swiat.pl/testy/porownanie-skoda-kodiaq-kontra-vw-tiguan/tvsy1x To długośc samochodu. Jesteś zwykłym kłamcą i oszukujesz ludzi wciskając im wierutne bzdury. Nie masz za grosz szacunku! Jesteś spalony już :E Przekażę podziękowania do Auto Świat że dzięki Tobie przestanę ich czytać

    • Abba

      Brawo. Piękna wiesza I splycenie do dwóch cech. Co z tego że to inny segment 😎💪🤣🤣🤣 zapomniałeś dodać trollu że są w podobnej cenie ok 150tys zł. 🤣🤣 wersję podstawowe.

    • Qba

      Zapomniałeś że Mustang jest znacznie mocniejszy i kultowy

    • n8n8n8n

      Coupe to pojazdy dwudrzwiowe, charakteryzują się tym, że mają parę drzwi i bagażnik nie otwiera się z szybą (bo jak się otwiera, to jest hatchbackiem albo liftbackiem) Stinger jest modelem klasy GT, żadnym coupe, tak samo Panamera, tak samo Audi A5/A7, Mercedes CLS/CLA, czy BMW 6 GC. To NIE są coupe. Tak jak Toyota GT86 i Subaru BRZ. Aston Martin robi coupe. Mercedes klasy S Coupe jest coupe. Atinger to sedan klasy GT. Rozumiesz już??

    • Qba

      CLS i 6 GranCoupe to są coupe.

    • n8n8n8n

      Hahahahahahahahaha

    • ErnestN

      Zobacz z jakim ignorantem mamy do czynienia:

      Będę to wklejał pod każdym postem Qba, w którym napisałeś:

      POCZĄTEK CYTATU
      33/34 Civic vs 37/36 m Golfa to nie tyle samo.

      http://www.auto-swiat.pl/testy/volkswagen-golf-kontra-opel-astra-audi-a3-i-hyundai-i30-cztery-drogi-do-kompaktowego/prgz7g
      http://www.auto-swiat.pl/testy/honda-civic-1-5-vtec-turbo-moc-i-dynamiczny-styl/ch3hvc
      KONIEC CYTATU

      Ludzie on zestawił wynik Hondy uzyskany przez poslkiego dziennikarza w Polsce z wynikiem przeprowadzonym w Niemczech w jakiejś innej procedurze. Może odnieś się do prawie 40 metrów w tym teście Hondy http://www.auto-swiat.pl/nowe/honda-civic-1-5-vtec-turbo-sedan-z-najlepszym-cvt-na-rynku/nqp8rj Także sorry ale wolę Golfa który hamuje na dystansie 37/36 metrów niż Civica który potrzebuje ponad 39,5. SUVy potrzebują mniej niż 40 metrów http://www.auto-swiat.pl/testy/porownanie-skoda-kodiaq-kontra-vw-tiguan/tvsy1x To długośc samochodu. Jesteś zwykłym kłamcą i oszukujesz ludzi wciskając im wierutne bzdury. Nie masz za grosz szacunku! Jesteś spalony już :E Przekażę podziękowania do Auto Świat że dzięki Tobie przestanę ich czytać

    • n8n8n8n

      Nie ma czegoś takiego, jak 4-ro drzwiowe coupe. Producenci tak to nazywają, ale jak coś ma więcej, niż parę drzwi, to nie jest coupe.

    • Abra

      Ale za 150tys zł jeździsz v8

    • n8n8n8n

      Masz na myśli Mustanga? Jeśli tak, to trochę się pomyliłeś, bo wersja V8 zaczyna się (podkreślam – ZACZYNA SIĘ) od 177tyś. Za 150k nawet 2.3T nie kupisz.

    • Elmot

      Ja od razu po gwarancji pojechałem zrobić mu program (1.6 TDI w kombi szału nie robi) i teraz to kompletnie inna jazda.

    • Gryzlii

      Jakie teraz masz parametry? 1.6 TDI korzysta chyba z tego samego bloku co 2.0. Pali to wyraźnie mniej?

    • Elmot

      Było 105 jest 143 KM, jeżeli chodzi o moment, to z 250 zrobili 310 Nm i to przy niższej wartości obrotów. Powiem szczerze, ze nie mam pojęcia czy blok jest ten sam co w 2.0. średnie spalanie po chipie utrzymało się na tym samym poziomie (trochę dynamiczniej po mieście teraz jeżdżę), ale na trasie delikatnie spadło (0,5 L na 100 km). Ogólnie dość oszczędny silnik, na trasie do Hiszpanii i z powrotem (jakieś 5000 km) wyszło 4,9 L/100 km (było trochę miasta, dojazdów na plażę i niemieckich autostrad).

    • Qba

      Wyraźnid mniej bo jakieś 5,5 l na 100 km

    • Reaver

      Mialem ten silnik w mk6, genralnie to ekokontrukcja ktora super malo pali czyli slabizna i nie chodzi tylko o moc ale pojemnosc, stare 1.9tdi 105KM robilo znacznie lepsze wrazenie. 2.0tdi to zupelnie inna jazda, i warto doplacic te 2l/100km bo tuning 1.6 najlepiej powiazac z wymianem sprzegla na mocniejsze.

    • Elmot

      Jest jak piszesz. Rozważałem 2.0 bo i też skrzynia szóstka (DSG z 2.0 dość awaryjne), ale po moich przygodach z 2,5 TDI w T5 zdecydowałem się na teoretycznie mniej awaryjne 1,6. Sprzęgło na razie zostawiam i poczekam do wymiany, wtedy zobaczę. Myślałem jeszcze nad inną turbiną, ale na razie cieszę się z tego co jest ;)

    • ErnestN

      2,5 TDI w T5 to była awaryjna jednostka niestety

    • Elmot

      Awaryjna to mało powiedziane, pół Golfa bym kupił za kasę wydana na naprawy. Od T5 zarzekałem się, że nigdy więcej żadnego VW, no ale wyszło jak wyszło, po prostu Golf jak dla moich potrzeb nie miał konkurencji.

    • Abra

      Daj znać jak dlugo🤣👌

    • Elmot

      U mnie na pewno do 190 kkm.

    • Abradd

      Kupiłeś auto miejskie dla dziada za ile 110tys zł?! A chcesz stinger a? Może trzeba było pomyśleć przed, to nie boli. Abradd

    • Molimo

      Kto powiedział, że nie mam obydwu? ;)

    • Extreeme

      Jak ze spalaniem w tym 1.5?

    • Molimo

      Realne 7.5/100 , gdzie autostarda 150km/h przez jakieś 33% trasy i 50% miasto. Dużo w trybie S jeździłem. Z 0.5l da się jeszcze urwać przy spokojniejszej jeździe.

    • Qba

      Jakieś 7,5 l na 100 km

    • Reaver

      Po przesiadce z Mk6 do Bmw stwierdzam ze nie ma uczciwszej oferty niz Golf, auta premium sa lepsze ale te doplaty za wszystko doslownie ciezko usprawiedliwic racjonalnie..

    • Molimo

      Patrząc na ceny dodatków Audi tym bardziej. Tam to szaleją.

    • Qba

      Co jest uczciwego w wysokich dopłatach za nawigację, aktywny tempomat i światła LED kiedy Golf 1.5 kosztuje 100 tys zł?

    • ErnestN

      Znowu kłamiesz https://uploads.disquscdn.com/images/00a70b5eac9c51009dea8dd816aff817f0392416bb411616ea20be207d61c454.jpg Tak samo jak kłamałeś o standardowym wyposażeniu Hondy, o tym że jeździłeś i30N i o matrycowych reflektorach w Civicu. Już się pogubiłem w ilości kłamstw

    • ErnestN

      Ha z takiego kłamstwa wywinąć się już nie udało co?

    • Robert Lewandowski

      Naprawdę zero emocji? 9s do setki, dobre zawieszenie i układ kierowniczy zapewniają chyba przyjemna jazdę? Pytam, bo miałem kiedyś Golfa 4 GT i dobrze mi się nim jeździło.

    • Molimo

      Do setki chyba 8,2s, zawieszenie DCC i tryb sport – jazda jest przyjemna ale.. No właśnie. Jest ale. Najwięcej emocji sprawiają animowane kierunkowskazy. :D Chociaż po drogach górskich super jeździ się, to na pewno. :)
      Golf 1.5 to nie R. Po prostu super poprawny samochód, z mnóstwem systemów które ułatwiają jazdę, z bardzo dobrym wykończeniem. Taki samochód do codziennego podróżowania. Do miasta i 2os wycieczek idealny. :)

    • metzo

      Jestem fanem ale Golfa V 1.9 TDI. Aktualnie tyle słyszałem złego o tych silnikach w bieżących modelach że aż boję się zaglądać… Ale 150KM to mus i w końcu trzeba będzie na coś się zdecydować.

    • ErnestN

      Obecne 1.4 TSI są bardzo w porządku i nie ma z nimi problemów, podobnie jak z 1.6 TDI i 2.0 TDI. Jedyną niewiadomą jest 1.5 TSI i 1.0 bo to nowe silniki

    • Molimo

      Ja tylko rozważałem benzynę. Nie widzę żadnego + jeśli chodzi o ropę w takim aucie.

    • Abrraa

      Po 1.5 bez turbo czego się spodziewales? To na być ekonomiczny silnik i trwały w odróżnieniu od 1.4.
      Chciałeś emocje? Kup gti lub r a nie wypisuj o braku emocji skoro kupiłeś auto dla dziada. Z punktu a do punktu b.

    • Molimo

      Ciekawe bo mój 1.5 ma turbo. Może troszkę poczytaj zanim cokolwiek napiszesz.

    • Abra

      Ok racja co nie zmienia faktu że auto dla dziada gdy ten fantastyczny silnik dezaktywuje ci dwa cylindry, zawsze nasz 1litr mniej spalania 👌💪🤣

    • Molimo

      To jadąc ze stałą prędkością po autostradzie po co mi 4 cylindry aktywowane? Chyba, że jesteś z tych którzy swoim BMW po pasie awaryjnym jadą aż się kurzy to rozumiem Twoje podejście.

  • ErnestN

    W takim kolorze wygląda nawet zadziornie ale tak jak kolega powyżej wspomina, za kółkiem niewiele emocji. Jako auto na codziień to jednak moim zdaniem dobra propozycja

  • Qba

    Wszystko psują gorsze osiągi, słabsze hamulce, mniej precyzyjny układ kierowniczy, ubogie wyposażenie standardowe (brak aktywnego tempomat, nawigacji, świateł LED), wysokie dopłaty za dodatki, mniejszy bagażnik w porównaniu do konkurencji.

    • Molimo

      Gorsze osiągi? Słabsze hamulce?

    • Qba

      Słabszy silnik, np. Golf 1.5 ma 150 KM, a Civic 1.5 182 KM

    • Molimo

      Widać, że ani jednym ani drugim w automacie nie jeździłeś.

    • Qba

      Jeździłem oboma i Golf jest bardziej komfortowy, ale mułowaty.

      Jego skrzynia DSG ma opóźnienia przy redukcji.

    • Molimo

      Mułowaty? I jakie opóźnienia? Jeśli włączyłeś tryb Eco to może na luzie jechałeś? Akurat Golf ma większy moment obrotowy i na pewno DSG jest szybsza niż CVT więc nadal uważam, że głupoty piszesz. :)

    • Qba

      Sorry, ale CVT jest szybka i płynna, a DSG powolna i szarpie.

    • Molimo

      I Ziemia jest płaska, rozumiem.

    • Reaver

      CVT w Civicu jest niezla, tzn. niezle udaje normalny automat i pasowalaby do Aurisa ale parowanie tego z Honda to zart.

    • Qba

      Bardziej by mnie martwił koszt jej wymiany wynoszący 42 tys. zł.

      Na wiosnę do wyboru będzie też tradycyjny automat.

    • n8n8n8n

      CVT szybka… to ja już nie mam pytań. Ręce opadły mi po same jaja.

    • Qba

      Ta w nowym Civic jest bardzo szybka.

    • ErnestN

      „Jeździł” jednym i drugim tak samo jak jeździł i30N z którego wrzucał zdjęcia prasowe :) bo go w rzeczywistości nawet na oczy nie widział

    • ErnestN

      Ale wspomnieć o gorszej jakości wykonania Hondy już nie raczysz, podobnie jak o tym że Civic z tym silnikiem kosztuje minimum 94 500, podczas gdy Golf prawie 10 tys mniej.

    • Qba

      Golf nie ma nawigacji, aktywnego tempomatu i świateł LED.
      Po ich dokupieniu kosztuje 10 tys zł więcej.

      A wciąż jest mniej dynamiczny i ma słabsze hamulce.

    • ErnestN

      Co dopiero twierdziłeś że tylne fotele nie są potrzebne, więc nie wiem po co tempomat. Powiedz ile kosztuje Honda z asystentem jazdy w korku (włącznie z kierowaniem) i adaptacyjnymi matrycowymi reflektorami.

    • Adi

      Ty masz chyba coś z głową. Pod artykułem o Astrze pisałeś że jest do bani bo nie ma mocnych silników. Teraz jest spoko bo ma wysilony silnik 1.6l. Weź się człowieku zdecyduj

    • Qba

      Astra nadal nie ma silników o mocy powyżej 200 KM.

    • ErnestN

      I co z tą ceną Hondy z asystentem jazdy w korku? Gdzie są zdjęcia i30N którego rzekomo testowałeś? Wciskasz ludziom kit!

    • ErnestN

      Tutaj też widzę że po wstawieniu zdjęcia prasowego z i30N jako rzekomego dowodu na to że jeździłeś tym autem pomysły skończyły się jak dalej robić z siebie idiotę

    • ErnestN

      Powiedz lepiej gdzie są matrycowe adaptacyjne reflektory w Hondzie, które według Ciebie tam są. Pokaż też zdjęcie z i30N którego rzekomo testowałeś, a póki co wstawiłeś tylko zdjęcie prasowe

    • Gryzlii

      Magazyn Motor ma całkowicie odmienne zdanie na powyższe tematy więc nie licz że ktokolwiek będzie traktował na powaznie forumowego pseudo specjaliste

    • Qba

      Motor nie jest zbyt obiektywny

    • ErnestN

      Nawet wg. również niemieckiego autobild Honda pali prawie 2 litry więcej od Golfa

    • ErnestN

      Na tego posta kłamca już nie odpowiedział? Pomysły na kłamstwa się skończyły?

  • Abrafsb

    Hi hi.
    Golf R performance.

    • Gryzlii

      Wiesz, ponoć pakiet zewnętrzny S Line to najpopularniejszy dodatek do nowego Audi

    • Qba

      Sprawdź jego czasy na Nuerburgringu 😂

  • Extreeme

    Wiele osób tak narzeka brak emocji w Golfie, ale po emocjach które miałem przy Alfie 147 podziękuję za takie emocje. Jeśli ktoś chce mieć emocje niech sobie kupi auto sportowe lub choćby usportowione, a nie zwykłego hatchbacka z silnikiem 1.4 lub 1.5

    • Qba

      Ewidentnie nie łapiesz, że są niezawodne auta budzące emocje.

  • Luke

    Bardzo rzeczowy artykuł jak na akcje partnerską. To nie jest ironia. Szkoda tylko że mało jest info w sprawie silników 1.5 TSI

  • Grzes

    Kupilem sobie aurisa hybrid na wyprzy, za pol roku zakladam lpg
    sumarycznie 70k za auto z automatem ktore spalac mi bedzie 4L LPG, oszczedzac bede tez na tym ze toyota mi sie nie rozkraczy – w sumie nie widzialem jeszcze toyoty na lawecie

    ile kosztuje niemieckie 1.5 TSI w automacie?

    Co trace wobec VW
    – wygodniejszy, lepsze wnetrze bardziej dopracowane i lepiej zlozone, bardziej zrywne

    Co zyskuje
    – bezawaryjnosc(juz pierwszy koment w rozmowie i ktos mial 3 awarie)
    – CVT – nie jestem mlodym gniewnym i nie potrzebije spod swiatel zrywac laczka
    – nizsza cena
    – super spalanie
    – przy odsprzedazy nie bede musial klamac o stanie auta ;)

    JESTEM ZA BIEDNY zeby kupowac VW :(

    ps.
    Civik – drogi nawet w podstawie, tubro, 1.0 3 cylindry
    Focus – auto poprawne i srednie pod kazdym wzgledem nie mozna wiele zarzucic ale tez nie mozna powiedziec ze nie zobaczy ASO, napewno zyska jak bedzie lifting i dostanie srodek jak w nowej fiescie

    • Qba

      Auris ma słabe silniki, kiepsko się prowadzi, a do tego to staroć, w przyszłym roku premiera nowej generacji.

      Civic 1.5 jest tańszy niż Golf 1.5

      W dodatku w standardzie ma nawigację, światła LED i aktywny tempomat, a VW i Toyota wołają za to jeszcze 20 tys. zł dopłaty.

      Focus nie będzie miał liftingu przez kilka lat, dopiero co zadebiutowała nowa generacja.

    • Grzes

      Auris ma slabe silniki? Hybryda ma 1.8 otto + elektryczny, czego Ty chcesz wiecej, juz dawno wyroslem z 200-300konnych aut a mialem takie w dieslu, jezdze glownie po polsce a czesto tez w miescie i na krotkie trasy po trasach szybkiego ruchu – auris jest wiecej niz wystarczajacy, ja juz nikomu nic udowadniac nie musze moca i niutonami, o wiele bardziej podnieca mnie plynnosc cvt w korku

      prowadzenie hybrydowego aurisa jest nader zadowalajace nie wiem czego ci w nim brakuje za ta cene, ta niezawodnosc to spalanie – dla mnie mistrz tanich hatchbackow dla biedniejszych ludzi z zachodu europy.

      civik kosztuje od 67 w promocji i nie ma w standardzie tego co piszesz, a za 1.5 w podstawie juz na promocji trzeba zaplacic az 95tys. to juz nie sa male pieniadze za auto dla ludzi

    • Qba

      Sorry, ale Auris Hybrid jest mułowaty i dużo pali w trasie.
      Ewidentnie brakuje w tym modelu silników o mocy 200-300 KM oraz diesla i napędu 4×4.
      Nie ma też tak podstawowego wyposażenia jak nawigacja, aktywny tempomat, światła LED.
      To tylko nudne auto dla przedstawiciela handlowego albo emeryta, gołym okiem widać jak stary jest to model.

    • Gruby81

      Ciekawe że w Hondzie nie brakuje napędu 4×4. O dużym spalaniu w trasie w wykonaniu Aurisa też bzdury opowiadasz

    • Qba

      Hondzie też brakuje.

      9 l na 100 km to bardzo dużo.

    • ErnestN

      Znowu kłamiesz. Auris w trasie pali 4,2 l/100 km https://www.youtube.com/watch?v=a2TzILjS9LU

    • Grzes

      Ech chlopie chlopie

      1. nie jezdze czesto w trasy a nawet gdyby tez bralbym to 
      2. jak jezdze w trasy to nie przekraczam 120-130km/h zwyczajowo nawet w aucie z 200 konmi, 5minut wczesniej nie sprawi ze jestem szczesliwszy
      3. wpisz w youtube hybrid lpg i zobacz ile spala ile kosztuje instalacja i jak sie sprawdza

      gdzie po co mi do hatchabcka dla normalnego czlowieka 4×4 i 300koni no po co mi to 
      LED – jestem cebulakiem wole za 7zl sam wymienic zarowke z marketu
      nawigacje wole w telefonie z danymi o korkach i aktualne zawsze
      tempomat nie problem nie moge ci powiedziec ile mnie kosztuje dolozenie tempomatu bo mi nie uwierzysz szkoda ze nie ma tu prv to bym Ci powiedzial jak to zalatwic
      za 2tys. moge dolozyc sobie system AEB

      auto moze byc nudne, jest przedmiotem ktory ma mnie tanio przewiesc z a do b, bezpiecznie i bezawaryjnie a auris CVT czyni to jeszcze bardzo przyjemnie w tej klasie

      jasne ze sa lepsze auta ale mowie o aucie za ~70k

      nie mowie ze auto nie ma wad – najwieksza wada aurisa hybrydowego jest to ze toyota to debile, zalozyli do niej baterie na 2km a jest ona objetosciowo dosc duza wiec spokojnie mogliby zrobic na 100km zasiegu ze zwyklych ogniw jak robi to tesla ale nie oni wola wymyslac swoje wlasne co jest glupie

    • Qba

      Otóż to, jesteś nudziarzem bez polotu ani fantazji, który nie szuka auta budzącego emocje.

    • ErnestN

      Obrażanie bo pomysły na kłamstwa się skończyły? Wyśmiewają się z ciebie na pół internetu a ty dalej swoje

    • n8n8n8n

      Ja już rozgryzłem Qbę, on jest po prostu fanboyem Hondy :D no cóż, dla każdego coś innego. Kuba daj znać jak Honda będzie miała jakieś CIEKAWE silniki w ofercie, bo to co teraz pokazują, to jakieś 3 padaczki na krzyż, w dodatku w paskudnym opakowaniu i totalnie przewartościowane… a UFO było fajne.

    • Qba

      2.0 Turbo daje radę

    • n8n8n8n

      W topowej wersji. Golf R też daje radę. Właściwie to zjada Type-R i wysrywa. Prawie 1s do setki wolniej mówi za siebie no i jakość wykończenia Golfa bije te tandetne plastiki w Hondzie na głowę. O designie nie wspomnę… ktoś tam w Japonii nieźle się naćpał.

    • Qba

      Nie, Golf R nie daje rady bo jest przyciężki, powolny i kiepsko się prowadzi.

      Na Nuerburgringu okazał się dobre 20 sekund wolniejszy od Civic Type R.

    • n8n8n8n

      Ty jesteś chory xD

    • Qba

      Sorry, ale to ty masz ból dupy o kiepskie czasy Golfa R

    • MarekGot

      Nikogo nie interesuje czas na torze bo tym autem jeździ się na codzień

    • Qba

      Na codzień też Golf przegrywa

    • MarekGot

      Na codzień to Ty przegrywasz wszystkie dyskusje :) Napęd na 4 koła ma przegrywac podczas trudnych warunków drogowych z ośką :E Tego jeszcze nie grali :E

    • Qba

      A kto mówi o trudnych warunkach drogowych?

    • MarekGot

      Ja mówię :) Wracaj do jazdy swoim 20 letnim Civiciem w swojej nibylandii bez deszczu :E

    • Qba

      W takich warunkach to Golfowi R dużo brakuje do Focusa RS i Subaru WRX STI

    • Gruby81

      Mowa była o Civicu i Golfie a ten wjeżdża z Focusem RS i WRX STI. Szkoda życia na ciebie człowieku

    • Qba

      Mowa o tym jak Golf wypada na tle konkurencji.

    • ErnestN

      Jeszcze masz czelność się tutaj wypowiadać? Albo udowodnisz że WRX STI szybciej przyspiesza do 100 czy nawet do 200 km/h od Golfa R albo już nigdy się tutaj nie pojawiaj

    • n8n8n8n

      Kiepskie? Golf R zjada tego marnego, paskudnego i plastikowego civica w każdej dziedzinie. I nie przepraszaj tak tym swoim „Sorry”, rozumiem że Ci głupio, bo nie masz argumentów i wymyślasz bzdury, ale powtarzqsz się, jesteś monotematyczny i głupi :D

    • Qba

      Nie zjada, skoro to Golf gorzej się prowadzi, ma mniej precyzyjny układ kierowniczy, słabsze hamulce gorsze osiągi, uboższe wyposażenie, mniejszy bagażnik, wyższą cenę.

    • Gruby81

      Pokaż dowód na słabsze hamulce i gorsze osiagi w przyspieszeniu do 100 km/h

    • Qba

      Przeczytaj testy, choćby w Auto Świat.

    • Gruby81

      Czytałem i tam Golf hamował równie dobrze. Dowód panie

    • Qba
    • ErnestN

      Ludzie on zestawił wynik Hondy uzyskany przez poslkiego dziennikarza w Polsce z wynikiem przeprowadzonym w Niemczech w jakiejś innej procedurze. Może odnieś się do prawie 40 metrów w tym teście Hondy http://www.auto-swiat.pl/nowe/honda-civic-1-5-vtec-turbo-sedan-z-najlepszym-cvt-na-rynku/nqp8rj Także sorry ale wolę Golfa który hamuje na dystansie 37/36 metrów niż Civica który potrzebuje ponad 39,5. SUVy potrzebują mniej niż 40 metrów http://www.auto-swiat.pl/testy/porownanie-skoda-kodiaq-kontra-vw-tiguan/tvsy1x To długośc samochodu. Jesteś zwykłym kłamcą i oszukujesz ludzi wciskając im wierutne bzdury. Nie masz za grosz szacunku! Jesteś spalony już :E Przekażę podziękowania do Auto Świat że dzięki Tobie przestanę ich czytać

    • Gruby81

      Dzięki za zaoranie delikwenta

    • n8n8n8n

      Troll :D zwykły troll, jesteś kretynem i gówno wiesz. Awet nie potrafisz sedana od coupe odróżnić chłopku mentalny ;)

    • ErnestN

      Pokaż mi twój test w którym pokazujesz że Auris ma kiepską prędkość na zakrętach. Civic pali prawie 2 litry więcej od Golfa. Civic nie ma asystenta jazdy w korku, nie ma adaptacyjnych matrycowych reflektorów (co do których kłamiesz). Kłamiesz też w sprawie tego co jest w standardzie w Civicu. Bo w standardzie nie ma ani LEDów ani nawigacji

    • Mustachian

      Z ciekawości – orientowałeś się już ile kosztuje instalacja lpg do Aurisa Hybrid (rozumiem, że hatchbacka), ile litrów wchodzi do butli i o ile to zmniejsza bagażnik? Ile Ci pali na benzynie?

    • Grzes

      3tys. polskich zlotych :)

      powaznie tak tanio

      wpisz w youtube auris hybrid lpg i masz kilka przykladow wykonania razem z cenami ceny z tego roku instalacje zwykle nie jakies specjalne bo nie ma potrzebny specjalnej jak do TSI za 10k z wtryskami bezposrednimi i innymi cudami

  • Gruby81

    Mam wrażenie że wszyscy usilnie próbują znaleźć jakieś INNE auto niż Golf szukając kompakta. Po czym gdy przychodzi co do czego i tak finalnie dostrzegają że może to nie jest najtańsze auto ale z pewnością warte swoich pieniędzy

    • Qba

      Nawet Niemcy ostatnio stwierdzili, że nie jest wart jego cen i przyznali Złotą Kierownicę konkurencyjnej Hondę Civic

    • Gruby81

      A to jakiś wyznacznik? Mogą sobie przyznawać złotą kierownicę komu tylko chcą. Dla mnie liczy się komfort jazdy, jakość wykonania i poziom wyposażenia i bezpieczeństwo. W tych kwestiach Civic może czyścić buty Golfowi

    • Qba

      Akurat to Civic ma bogatsze wyposażenie, wyższy poziom bezpieczeństwa dzięki aktywnemu tempomatowi w standardzie i skuteczniejszym hamulcom.
      W dodatku lepiej się prowadzi i jest bardziej niezawodny.

    • Gruby81

      Widzę że koledzy mają rację, kłamca z Ciebie nieprzeciętny. Civic nie ma tempomatu w standardzie, nie ma też wyższego poziomu bezpieczeństwa bo brakuje mu awaryjnego hamowania w szerokim zakresie prędkości. A czy jest bardziej niezawodny? Na jakiej podstawie to wnosisz skoro to auto ma ledwo kilka miesięcy?

    • Qba

      Sprawdź jeszcze raz bo Civic ma w standardzie aktywny tempomat i system automatycznego hamowania.
      To w Golfie wymagają dopłaty.

      Awaryjność silników TSI, TDI oraz skrzyń DSG jest dobrze znana.

    • Gruby81

      Nie mam ochoty już odpowiadać na bzdury które wypisujesz. Awarność byłą problemem pierwszych 1.4 TSI i 1.8, a skrzynie DSG są bardzo trwałe, problemy są w tych które wg licznika mają 100K podczas gdy w rzeczywiści dobiły już do 300K i nikt sprzęgieł nie wymienił

    • Qba

      Tak czy siak Civic jest dużo bardziej niezawodny.

    • Gruby81

      Niezawodny to z pewnością jesteś Ty w pisaniu bzdur. Nie pozdrawiam

    • ErnestN

      Będę to wklejał pod każdym Twoim postem, w którym napisałeś:

      POCZĄTEK CYTATU
      33/34 Civic vs 37/36 m Golfa to nie tyle samo.

      http://www.auto-swiat.pl/testy/volkswagen-golf-kontra-opel-astra-audi-a3-i-hyundai-i30-cztery-drogi-do-kompaktowego/prgz7g
      http://www.auto-swiat.pl/testy/honda-civic-1-5-vtec-turbo-moc-i-dynamiczny-styl/ch3hvc
      KONIEC CYTATU

      Ludzie on zestawił wynik Hondy uzyskany przez poslkiego dziennikarza w Polsce z wynikiem przeprowadzonym w Niemczech w jakiejś innej procedurze. Może odnieś się do prawie 40 metrów w tym teście Hondy http://www.auto-swiat.pl/nowe/honda-civic-1-5-vtec-turbo-sedan-z-najlepszym-cvt-na-rynku/nqp8rj Także sorry ale wolę Golfa który hamuje na dystansie 37/36 metrów niż Civica który potrzebuje ponad 39,5. SUVy potrzebują mniej niż 40 metrów http://www.auto-swiat.pl/testy/porownanie-skoda-kodiaq-kontra-vw-tiguan/tvsy1x To długośc samochodu. Jesteś zwykłym kłamcą i oszukujesz ludzi wciskając im wierutne bzdury. Nie masz za grosz szacunku! Jesteś spalony już :E Przekażę podziękowania do Auto Świat że dzięki Tobie przestanę ich czytać

  • Guy

    a wy dalej Antywebie z tymi samochodami :D:D
    Wiecie, czemu importerzy przestali Was juz zapraszac na eventy, wyjazdy? :)))))

    • Tomasz Niechaj

      Marcin, to nie pierwszy raz gdy masz jakieś zarzuty (niestety nigdy merytoryczne) wobec moich artykułów czy wobec materiałów moto na Antyweb.pl. Pracowaliśmy kilka lat razem i biorąc pod uwagę stanowisko, które piastujesz jest dla mnie zaskakujące że brak Ci odwagi by pisać pod swoim imieniem i nazwiskiem i jeszcze teraz rzucać bezpodstawne oskarżenia (nawet teraz wiszą na głównej trzy materiały z „eventów, wyjazdów”, w których uczestniczyliśmy). Odwagi również zabrakło Ci gdy miałeś kilkukrotną okazję przekazać mi osobiście Twoje uwagi. Powiem szczerze, że nie poznaję Cię. Nie takiego Cię zapamiętałem. Może jutro będzie okazja porozmawiać, jeśli pojawisz się na gali rozdania nagród Tech Awards.

    • Qba

      Na kilometr widać, że piszecie artykuły sponsorowane

  • RallyFan

    W tym roku wymieniłem auto. Na tapecie był też min. Golf. Wybrałem Focusa. Wygrał z całą konkurencja według moich założonych kryteriów. Dużo bardziej komfortowy samochód od reszty stawki. Bardzo dobre silniki benzynowe również z linii ecoboost /nie mówię o 1l/. To na prawdę porządne auto i nie jest nudne szczególnie z silnikiem o mocy 150+. Pzdr

  • RallyFan

    3 minuty temu
    W tym roku wymieniłem auto. Na tapecie był też min. Golf. Wybrałem Focusa. Wygrał z całą konkurencja według moich założonych kryteriów. Dużo bardziej komfortowy samochód od reszty stawki. Bardzo dobre silniki benzynowe również z linii ecoboost /nie mówię o 1l/. To na prawdę porządne auto i nie jest nudne szczególnie z silnikiem o mocy 150+. Pzdr

  • RallyFan

    3 minuty temu
    W tym roku wymieniłem auto. Na tapecie był też min. Golf. Wybrałem Focusa. Wygrał z całą konkurencja według moich założonych kryteriów. Dużo bardziej komfortowy samochód od reszty stawki. Bardzo dobre silniki benzynowe również z linii ecoboost /nie mówię o 1l/. To na prawdę porządne auto i nie jest nudne szczególnie z silnikiem o mocy 150+. Pzdr

  • RallyFan

    3 minuty temu
    W tym roku wymieniłem auto. Na tapecie był też min. Golf. Wybrałem Focusa. Wygrał z całą konkurencja według moich założonych kryteriów. Dużo bardziej komfortowy samochód od reszty stawki. Bardzo dobre silniki benzynowe również z linii ecoboost /nie mówię o 1l/. To na prawdę porządne auto i nie jest nudne szczególnie z silnikiem o mocy 150+. Pzdr

  • Marcel

    Jeżdżę golfem 1.6 90KM po lifcie od pół roku. Wyposażenie podstawa plus business pakiet. Najnudniejsze auto na świecie. Wyposażony w to samo co skody itp. Panel radia najlepiej obsługiwać w rękawiczkach inaczej widać każde dotknięcie. Wcześniej jeździłem focusem i na pierwszych zakrętach golfem bałem się że z zawieszeniem jest coś nie tak. Plus że niewiele pali jak już rozpędzi się do 120 km/h

    • Qba

      Ta wersja ma belkę skrętną, dopiero od silnika 1.4 TSI montują wielowahaczowe zawieszenie.

  • PIT

    Ładny golf jak Scirocco :)

  • Krzysztof Pilc

    Prezentowane rozwiazania są zapewne dostępne w pełni w wersji Highline plus dodtkowe opcje czyli prawie 100 tyś zł Dla porównania dobrze byłoby pokazać niższe wersje wyposażenia…
    Ale ogólnie Golf jest bardzo dobrym samochodem.

  • ErnestN

    Przestrzegam przed użytkownikiem aka kłamcą Qba:

    Temat dotyczy rzekomo lepszego hamowania Civica.

    POCZĄTEK CYTATU
    33/34 Civic vs 37/36 m Golfa to nie tyle samo.

    http://www.auto-swiat.pl/testy/volkswagen-golf-kontra-opel-astra-audi-a3-i-hyundai-i30-cztery-drogi-do-kompaktowego/prgz7g
    http://www.auto-swiat.pl/testy/honda-civic-1-5-vtec-turbo-moc-i-dynamiczny-styl/ch3hvc
    KONIEC CYTATU

    Ludzie on zestawił wynik Hondy uzyskany przez poslkiego dziennikarza w Polsce z wynikiem przeprowadzonym w Niemczech w jakiejś innej procedurze. Może odnieś się do prawie 40 metrów w tym teście Hondy http://www.auto-swiat.pl/nowe/honda-civic-1-5-vtec-turbo-sedan-z-najlepszym-cvt-na-rynku/nqp8rj Także sorry ale wolę Golfa który hamuje na dystansie 37/36 metrów niż Civica który potrzebuje ponad 39,5. SUVy potrzebują mniej niż 40 metrów http://www.auto-swiat.pl/testy/porownanie-skoda-kodiaq-kontra-vw-tiguan/tvsy1x To długośc samochodu. Jesteś zwykłym kłamcą i oszukujesz ludzi wciskając im wierutne bzdury. Nie masz za grosz szacunku! Jesteś spalony już :E Przekażę podziękowania do Auto Świat że dzięki Tobie przestanę ich czytać

    Qba kłamał równiez w tym że pisał o tym że 1.5 TSI w Golfie jest dopiero za 100 tysięcy zł. Kłamał też że Civic ma LEDy w standardzie, a nie ma i wiele, wiele wiele innych kłamstw

  • annamaria

    wieśwagen ole!