Płatności i bankowość

Visa Checkout, czyli płatności internetowe "one click" zdobywają popularność w Polsce

Grzegorz Ułan
Visa Checkout, czyli płatności internetowe "one click" zdobywają popularność w Polsce
12

Wróciłem właśnie z konferencji prasowej, na której VISA prezentowała aktualny stan swojej usługi płatności w sieci Visa Checkout. Obecnie system ten zaimplementowany jest miedzy innymi w największym polskim sklepie internetowym RTV Euro AGD oraz w formatce płatniczej PayU, czyli to już dość szeroka dostępność w polskich sklepach. Uruchomioną z początkiem września kampanią reklamową, VISA chce jeszcze bardziej spopularyzować tę usługę w naszym kraju.

Polacy szybko przyzwyczaili się do płatności zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych, gdzie przyłożenie karty do terminala wystarczy do realizacji płatności, pojawiła się więc konieczność wdrożenia podobnych rozwiązań dla „kartowców” w sieci.

William Levaggi, Vice President, Digital Products, Visa:

Visa Checkout to usługa o globalnym zasięgu, mająca już 24 mln zarejestrowanych użytkowników w 26 krajach. Stworzono ją z myślą o zaspokojeniu potrzeb zarówno konsumentów, jak i detalistów. Jej celem jest usunięcie wszelkich barier w handlu. Dzięki Visa Checkout konsumenci mogą dokonywać szybkich, łatwych, wygodnych i bezpiecznych płatności online, w dowolnym czasie i z dowolnego urządzenia. Z kolei detalistom – jak wskazują badania – usługa zapewnia wyższy współczynnik konwersji sprzedaży oraz wyższe kwoty transakcji niż przy innych metodach płatności. Visa Checkout pełni kluczową rolę w strategii cyfrowej Visa. Ściśle współpracujemy z wieloma partnerami w celu wprowadzania kolejnych.

Jak wiemy, jeszcze jakiś czas temu, wymagane było przepisywanie danych z karty przy płatnościach internetowych wraz z kodem CVV. To często kończyło się porzucaniem koszyka. A jak przekonywali przedstawiciele VISA, w przypadku korzystania z Visa Checkout przypadki te wyraźnie zmalały (82% użytkowników VC zrealizowało transakcje zakupu, produktów "wrzuconych" już do koszyka). Problem był najbardziej dotkliwy na urządzeniach mobilnych (obecnie 42% zakupów w sieci w Polsce dokonywanych jest przez urządzenia mobilne), gdzie wypełnianie wszystkich formularzy jest mocno utrudnione.

Jak działa Visa Checkout? Wystarczy założyć konto na tej stronie lub podczas zakupów w wybranym sklepie, podając swoje dane osobowe, dany karty i adres dostawy zamawianych produktów, a po wszystkim dokonywać już zakupów w sklepach ze znaczkiem Visa Checkout, gdzie wystarczy zalogować się na swoje konto, potwierdzając tym samym swoją płatność. A więc w ten sposób, nie zostawiamy swoich danych, ani osobowych ani karty w danym sklepie internetowym, co jest ważnym elementem bezpieczeństwa.

Jak wspominałem, pierwszym partnerem przy wdrożeniu tej usługi był sklep RTV Euro AGD, jego dyrektor marketingu, który był na konferencji chwalił dobre przyjęcie przez klientów Visa Checkout, płatności przy użyciu tej usługi stanowią już kilkanaście procent całej sprzedaży, a startowali w kwietniu tego roku.

Tomasz Siedlecki, Dyrektor Marketingu, RTV Euro AGD:

Dzięki Visa Checkout płatności kartą w internecie stają się wyjątkowo proste i wygodne. Nasi klienci mogli przekonać się o tym jako pierwsi w Polsce, a wyniki naszej wspólnej promocji pokazują, że nowa usługa przypadła im do gustu. Liczymy na to, że Visa Checkout stanie się ich podstawowym sposobem płacenia online, a tym samym pozwoli nam to podnieść jeszcze wyżej stopień konwersji.

To jeśli chodzi o wdrożenie w sklepie, bezpośrednio w koszyku zakupowym. PayU wdrożył VC na początku lipca w swoim integratorze płatności w tzw. formatce płatności, przy finalizacji zamówienia (mniej wygodne, bo więcej kroków w procesie zakupowym do zrobienia). Przedstawiciele PayU podali tylko procentowe wartości, odnośnie rodzajów usług, które realizowane są za ich pośrednictwem i Visa Checkout. Największą popularnością cieszą się tu usługi telekomunikacyjne.

Joanna Pieńkowska-Olczak, Country Manager PayU w Polsce:

Cieszymy się, że dzięki naszej współpracy z Visa, Polska stała się pierwszym krajem w Europie, gdzie dostępność Visa Checkout dla konsumentów osiągnęła znaczący zasięg. Trwająca ogólnopolska kampania reklamowa to również ważny sygnał dla obsługiwanych przez nas detalistów – usługa, która może wpłynąć na rozwój ich biznesu, jest teraz promowana na szeroką skalę.

Same sklepy też ochoczo promowały tę formę płatności rożnymi promocjami. Zakończone już promocje na RTV Euro AGD i ole ole! promowały ją zniżkami odpowiednio 150 i 50 zł. A co z pozostałymi usługami i sklepami? Na chwilę obecną mamy jeszcze dostępne promocje na PizzaPortal.pl, gdzie opłacając zakupy z Visa Checkout, użytkownicy otrzymują 10 zł zniżki. Aktualnie promocje są dostępne również przy płatnościach z Visa Checkout w serwisach Biletyregionalne.pl, SkyCash.com, Ravelo, Bilety 24 oraz na sopockim molo.

VISA planuje na koniec roku osiągnąć zasięg swojej usługi płatności wśród detalistów odpowiedzialnych za 40% obrotów w polskiej sieci.

Osobiście cieszy mnie wdrażanie tego typu usług, które znacząco zwiększają jednocześnie bezpieczeństwo transakcji w sieci, jak i szybkość tych płatności. Pamiętajmy, że to nie jedyny obecnie sposób na szybkie płatności. Podobne rozwiązanie "one click" proponuje obecnie BLIK, we współpracy z Bankiem Millenium czy ING Bank Śląski oraz jest jeszcze Masterpass. Mam nadzieję, że wszystkie te usługi będą zwiększały jeszcze bardziej swój zasięg, abyśmy mieli większy wachlarz możliwości wyboru szybkich płatności online.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu