Telekomy

Virgin Mobile z problemami przy przenoszeniu numerów w nowym systemie od UKE

Grzegorz Ułan
Virgin Mobile z problemami przy przenoszeniu numerów w nowym systemie od UKE
27

Nowy scentralizowany system do przenoszenia numerów obsługiwany przez UKE działa od 26 czerwca. Choć sam urząd uwzględniał możliwe problemy przy przenoszeniu numerów w związku z jednoczesnym wdrożeniem systemu u wszystkich operatorów, wygląda na to, że jedynie Virgin Mobile ma z tym spore problemy....

Nowy scentralizowany system do przenoszenia numerów obsługiwany przez UKE działa od 26 czerwca. Choć sam urząd uwzględniał możliwe problemy przy przenoszeniu numerów w związku z jednoczesnym wdrożeniem systemu u wszystkich operatorów, wygląda na to, że jedynie Virgin Mobile ma z tym spore problemy.

Sprawdź też: Przeniesienie numeru – oto wszystko co musisz wiedzieć nim rozpoczniesz procedurę!.

Dostaliśmy wiadomość od naszego Czytelnika, który jest bez działającego numeru jeden dzień, ale donosi jednocześnie, że wielu użytkowników czeka już od tygodnia:

Od kilku dni ma miejsce jakaś duża awaria w Virgin. Ludzie na fanpage'u piszą o tym, że w procesie przeniesienia numeru stracili już numeru u poprzedniego abonenta a Virgin jeszcze ich nie przyjął do siebie. Niektórzy są bez numerów od kilku dni (25 czerwca). Ja dopiero jeden dzień. Nie mniej jednak sama sieć nie podaje daty uporania się z problemem i zasadniczo niewiele wiadomo poza tym, że problem ma związek z wdrażaniem nowego systemu i zmianami w funkcjonowaniu UKE.

Rzeczywiście, na profilu VM pojawiło się sporo wpisów rozżalonych użytkowników, którzy zdecydowali się w tym czasie na przeniesienie numeru do Virgin Mobile.

Sam operator tłumaczy to problemami po stronie UKE, ale pamiętajmy, że nowy system został udostępniony do testów wszystkim operatorom 17 kwietnia, więc mieli 2 miesiące na sprawdzenie go i wyeliminowanie problemów. Wydaje się też, że problem ten może być związany z wakacyjną promocją na większą paczkę transferu danych akurat u tego operatora, intensywnie zresztą reklamowaną w mediach, a tym samym zwiększonym zainteresowaniem tą ofertą wśród użytkowników.

Realną skale problemów z przenoszeniem numeru w nowym systemie u wszystkich operatorów poznamy już w sierpniu, kiedy to UKE przedstawi swój pierwszy raport. Według nowych przepisów, operator może ponieść karę za nieprzeniesienie numeru w ciągu 24 godzin w wysokości do 3% ubiegłorocznych przychodów.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu