Telekomy

UOKiK wszczął postępowanie za brak zwrotu niewykorzystanych środków w ofertach na kartę

Grzegorz Ułan
UOKiK wszczął postępowanie za brak zwrotu niewykorzystanych środków w ofertach na kartę
91

Jeszcze w sierpniu pisałem Wam o tym, że UOKiK przyglądał się sprawie, dziś na ich stronach pojawił się komunikat o wszczęciu postępowania przeciwko wielkiej czwórce, czyli Orange, Play, Plus i T-Mobile.

Tak to tłumaczyła w postępowaniu przygotowawczym Małgorzata Cieloch, rzeczniczka UOKiK:

Przyglądamy się, czy w związku ze świadczonymi przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych usługami przedpłaconymi typu prepaid nie dochodzi do naruszenia prawa. Generalnie nie podoba nam się to, co się dzieje z niewykorzystaną kwotą doładowania po upływie ważności konta

Po szczegółowej analizie problemu Marek Niechciał, Prezes UOKiK stwierdza już konkretnie:

Pieniądze z niewykorzystanych doładowań nie wracają z powrotem do portfela abonenta. W efekcie taka praktyka może np. utrudniać konsumentom zmianę dostawcy usług telekomunikacyjnych. Z obawy przed utratą niewykorzystanych środków, abonent może nie zdecydować się na skorzystanie z lepszej oferty konkurenta

Dla przykładu podaje jeszcze fakt, że w innych europejskich państwach jest to powszechną praktyką, iż niewykorzystane środki wracają do klientów. W przypadku stwierdzenia naruszeń UOKiK może nałożyć karę w wysokości 10 procent obrotu z poprzedniego roku, a także wezwać do usunięcia skutków trwających praktyk w tym zakresie.

Photo: ByLove/Depositphotos.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

hotmobile