19

UOKiK: Klienci wprowadzeni w błąd reklamą „Wszystko za 10 zł” otrzymają rekompensatę od Vectry

Kolejny dzień, kolejne postępowanie UOKiK, który ostatnio mocno walczy z nieuczciwymi przekazami reklamowymi w Polsce. Podobne postępowanie przeciwko Polsatowi i CP w sprawie reklamy „LTE bez limitu danych” skutkowało narzuceniem kary 40 mln zł.

W przypadku Vectry, spółka sama zdecydowała się na zastosowanie rekompensaty klientom wprowadzonym w błąd ich reklamą „Wszystko za 10 zł”.

Chodziło o reklamę promocji, gdzie Vectra obiecywała za każdą z dostępnych usług opłatę w wysokości 10 zł. UOKiK dla przykładu zacytował jedną z reklam emitowanych w stacjach radiowych:

Na początku aktor powtarza kilkanaście razy „10 złotych”. Następnie lektor mówi: Wszystko w Vectrze masz za dychę! Telewizja, 182 kanały z nagrywarką, Internet – 150 megabitów, rozmowy bez limitu, filmy i seriale na komórce i tablecie. Odwiedź najbliższy salon lub zadzwoń.

W rzeczywistości cena ta obowiązywała tylko przez 2 lub 3 miesiące, przechodząc później na cennik standardowy.

Prezes UOKiK Marek Niechciał:

Sposób prezentacji oferty był jednoznaczny i w żaden sposób nie wskazywał na istnienie dodatkowych, mniej korzystnych warunków niż 10 zł za każdą z usług. Dlatego Działania Vectry mogły spowodować, że konsument podjął decyzję o zainteresowaniu się jej ofertą, a w konsekwencji podpisał umowę, czego mógłby nie zrobić gdyby miał prawdziwe informacje.

Wszystkim, którzy skorzystali z tej promocji Vectra obiecała zrekompensować to wprowadzenie w błąd. I tak, obecni klienci otrzymają na 3 miesiące dodatkowy pakiet do jednej z usług, z których aktualnie korzystają. Może to być na przykład jeden z pakietów premium w usłudze Telewizja. Natomiast byli klienci otrzymają po 30 zł za każdą z usług, którą zakupili w ramach tej promocji.

Ponadto Vectra zobowiązała się do wyemitowania 3 razy, trwającego 15 sekund oświadczenia w telewizji, w którym poinformuje, że przedmiotowa reklama wprowadzała w błąd.

  • QWERTY

    No i dobrze , tak ma być

    • Lixen

      jakie dobrze, umowa na 12/18/24 mce i rekompensata 30pln? toz vectra ich naciagnela na gruba kase po tym jak sie promocja skonczy

    • QWERTY

      lepsze to niż nic

    • Lixen

      wcale nie, internbet 150 Mb to koszt 60pln zalozmy ze przez 18 mcy masz umowe i 3 miesiace placisz 10pln>
      Calkowity koszt umowy powinien wyniesc 180pln, z oszukancza promocja wyniesie 930 pln z tego klient dostanie laskawie 30pln rekompensaty…

      smiech na sali

    • Tom

      Dokładnie o tym samym pomyślałem. Umowy na czas określony, na sumaryczne kwoty dość wysokie, a rekompensata na waciki. Żenada. Niby pogratulować UOKiKowi reakcji, ale… taka słaba ta rekompensata.

    • Lixen

      3 miesiace promocji to tyle co pol abonamentu na net 150Mb za 1 miesiac poza tą promocja czyli dla Vectry strata zadna…

    • QWERTY

      Tylko że to nie zarządził UOKIK tylko Vectra i faktycznie ta „kara” to śmiesznie niska

  • Subiektywnie-obiektywny

    UOKiK się mocno uaktywnił ostatnim czasem – bardzo dobrze, trzeba bić hołotę.
    Widać dobra zmiana:)

  • Morski Morświn

    Kara słaba ale jakbym miał już wybierać jakiś pakiet premium to bym wziął za darmola XXX i puszczał 24h na dobe przez 3 miesiące ale byłaby jazda

  • Krzysiek S

    W jednym z centrów handlowych wisi na witrynie sklepu plakat, a na nim informacja: Wszystkie staniki za 25 zł.
    Czy mogę wejść do sklepu i powiedzieć, proszę oto 25 zł, a ja poproszę wasze wszystkie staniki?

    • Lixen

      możesz. Jak lubisz nosić stanik,i to możesz. :D

    • Krzysiek S

      Nie każdy jest gejem lub ma dziewczynę bez piersi, ale ok skoro masz jedynie takie skojarzenie, że to ma być dla mnie.

    • Patr

      a od kiedy to geje noszą staniki, a dziewczyny z małymi piersiami nie noszą?

    • Krzysiek S

      Ano właśnie, więc dlaczego ja mam nosić?

  • IdontgiveaF

    Jak ktoś faktycznie podpisał taką umowę myśląc, że przez cały okres umowy będzie miał wszystko po 10 zł to można współczuć. Głupoty.

    UOKIK zaczyna się zajmować coraz bardziej pierdołowatymi tematami zamiast skupić się na przypadkach, gdy klient jest rąbany w sposób umową nieobjęty (albo zupełnie wbrew zapisom umowy).

  • Bartek

    Tak jak kłamstwem jest ich internet. W umowie100mb łącze. Każdy Speed test wskazuje grubo poniżej 50mb na każdym urządzeniu. Dział obsługi klienta twierdzi że tylko na kablu 100mb można osiągnąć. XXI wiek a ja kabel będę podłączał do laptopa. Istna kpina,o zasięgu Routera nie wspomnę.

    • Tadek

      XXI wiek, a użytkownik nie wie jaki router dobrać i kartę WLAN żeby osiągnąć po wifi śmieszne 12,5MB/s 😅 Chyba nie ma choćby jednego operatora w naszym kraju, który by w umowie deklarował prędkość jaką klient osiągnie po WiFi. Przecież to jest nie realne żeby zagwarantować. Oprócz routera, by musieli dawać też terminal do internetu.

    • Bartek

      Prosta rzecz. 100mb to 100mb, bez względu czy WiFi czy kabel. Tym bardziej że sami takowy modemorouter klientowi dają.

    • Tadek

      A jak użytkownik ma kartę w laptopie, telefonie 802.11g, 802.11n-lite https://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11n#Data_rates lub zatłoczone przez inne sieci pasmo 2.4 Ghz, to jak niby ISP ma zagwarantować 100 Mb/s.
      Modemo-router od ISP przestaw w most. Kup router w cenie 300zł, Asusa RT-AC1200G+ lub używanego Asusa RT-AC56U, Linksysa EA6700, Netgeara R6250. Zmień kartę WiFi na 802.11ac, Dell DW1550 (mini PCI-E), Dell DW1560 (M.2), Intel AC 7260 HMW (mini PCI-E), NGW (M.2) w cenie do 100zł na zagranicznych stronach i ciesz się transferami po WiFi w 5Ghz na poziomie 60MB/s.