147

Taksówkarze obrzucili samochody Ubera ekskrementami i olejem. Chyba nie tędy droga

Czego bym się spodziewał na miejscu Ubera wchodząc do Polski? Cóż, gdybym nie wiedział jak wygląda życie w Polsce, to bym stwierdził, że niczego konkretnego. Ot, wejdziemy na rynek, który analitycy wskazali jako perspektywiczny, zrobimy swoje, zgarniemy zyski... zadowolimy klientów, nasycimy nasze brzuchy i damy zarobić innym. Ktoś ucierpi? I tak i nie. Uber dla korporacyjnych taksówkarzy to konkurencja - tym bardziej niebezpieczna, że pod wieloma względami lepsza.

NOC SZOKÓW !Dzisiejszej nocy w Warszawie, niektórzy kierowcy Ubera przeżyli ciężkie chwile. Pod kilkoma…

Opublikowany przez Taryfa24 na 18 marca 2016

Korporacje taksówkarskie mogą się bać w starciu z ogromnym transportowym molochem, który przetacza się przez świat i niejednokrotnie oferuje dużo lepsze ceny (choć nie zawsze), a przy okazji, nie słyszy się, by w Uberze ktokolwiek narzekał na samych kierowców, czy też ich zachowanie. Taksówkami jeździłem wiele razy i bezczelność niektórych (co nie jest standardem, nie uogólniam) sprowadzała się nawet do tego, że w Rzeszowie, który znam naprawdę dobrze próbowano mi wmówić, że „tak będzie szybciej”. W Warszawie było łatwiej zrobić mnie w bambuko, bo Warszawę znam tyle, ile jest stacji metra. Ni mniej, ni więcej.

Bezczelność taksiarzy weszła jednak na nowy poziom. Gdy tym brakło argumentów logicznych, przerzucono się na argumenty siłowe, które z prezentacją siły intelektu nie mają wspólnego nic. Fanpage informacyjny dotyczący spraw taksówkarzy – Taryfa24 opublikował informacje na temat akcji, która odbyła się wczoraj wieczorem. Co się stało? Samochody Ubera obrzucono nieznaną, nieprzyjemnie pachnącą substancją, prawdopodobnie mieszanką oleju z ekskrementami. To, że ktoś zdecydował się na taki atak nieszczególnie mnie dziwi. Ale żeby się tym chełpić w mediach społecznościowych? Przecież ci ludzie niespecjalnie się kryją z tym, że to właśnie oni postanowili wysmarować samochodu Ubera, jeszcze to słabe „nieznani sprawcy”. Tak bardzo nieznani, że nie wiadomo o co chodzi. Zupełnie. Szczyt żenady.

Uber był w Polsce potrzebny

Jak wspomniałem wyżej – w Polsce trafić na dobrego taksówkarza to trochę jak rzut monetą. Z jednym pojedziesz prosto do celu, bez przygód i w pachnącym aucie. U innego trafisz na kompletny syf, wycieczkę krajoznawczą po mieście i ciekawy rachunek. W Uberze tego ostatniego nie uświadczyłem ani razu. No, ale łatwiej jest przecież zaatakować auta konkurencji, niż zmienić cokolwiek u siebie. To, co zrobili winni akcji taksówkarze wskazuje na to, że nie są oni godni swojego zawodu. Nie rozumieją, że świadczenie usług złych jest karane – prędzej, czy później. Ci, którzy stoją jeszcze po tej „złej” stronie barykady, ale cokolwiek dbają o klienta powinni zostawić parchate towarzystwo i zabrać swoje zabawki do Ubera właśnie. Choć nie powinienem obstawać po którejkolwiek ze stron w tym konflikcie, nie potrafię zdzierżyć bezmiaru głupoty, który wylali z siebie taksówkarze razem z ekskrementami i olejem, farbą, cokolwiek to było. Akcja na poziomie dziczy. A Uber…

Uber od tego na szczęście nie zbiednieje.

Aktualizacja

W związku z licznymi oskarżeniami o udział w wczorajszych incydentach, chcielibyśmy zauważyć, że nie mogliśmy, niestety, nikogo polewać gównem, czy innym śmierdzącym syfem, bo trzymaliśmy w tym czasie kamery w rękach ! Efektem jest film poniżej…Mimo fali hejtu, nie cenzurujemy komentarzy, nie dość, że świadczą o poziomie umysłowym komentatorów, ale również o tym, że cios był skuteczny i bolesny :-)Podejrzewamy, że to nie jest ostatnie słowo ,, nieznanych sprawców " :-)Zresztą dziś, podobno, też coś będzie :-)Będziemy relacjonować na bieżąco…Tymczasem życzymy miłego oglądania :-)

Opublikowany przez Taryfa24 na 19 marca 2016

Profil Taryfa24 na Facebooku opublikował wpis, w którym twórcy właściwie przyznają się do udziału w zdarzeniu, które miało miejsce w Warszawie. Trudno mi skomentować takie zachowanie za pomocą jakichkolwiek neutralnych określeń, niech wystarczy to, co napisałem powyżej.

Grafika: 1

  • Na szczęście Rzeszów nie jest na tyle duży aby nie dało się pójść gdzieś z buta z autobusu. Ok, po spożyciu jest to bardzo trudne, wręcz niemożliwe :D I wtedy złotówy to wykorzystują.

    • Na dobrą sprawę Rzeszów można cały przejść z buta, ale po co? ;) Po spożyciu, cóż. Przez B4 bym nie przeszedł. Ale Pobitno/Wilkowyja/ew. Nowe Miasto spoko. ;)

    • Konrad Uroda-Darłak

      Meh, nawet wczoraj obchód po Rzeszowie sobie zrobiłem :P

    • Ale na Baranówkę nie chodź. ;) Nie polecają. ;)

    • Konrad Uroda-Darłak

      Słyszałem :P Chociaż przyjaciółka z roku mieszkała tam i nie narzekała :D

      Wczoraj do parku Sybiraków po kesza poszedłem, ale nie udało się odnaleźć :s

    • Krzepki Harry

      Ale przez Kmity można bez problemu, tutejsi pijaczkowie nie są groźni ;)

    • Nie wiem czy Baranówka nadal taka niepewna jest. Jednak legenda pozostaje:D

    • on

      kolega mowil, ze najgorzej bylo (jest?) kolo jakiejś wieży telewizyjnej ale teraz juz chyba nie :) niemniej opowiadal, ze slyszal od sasiadow o jakiejs akcji antyterrorystow, lapali kiboli nocami przez jakis czas czy cos no ale to 15 lat temu czy wiecej moze

    • on

      kolejny mit – kolega tam mieszka od 6 lat i spokoj jest nawet w nocy
      a co do „próbowano mi wmówić, że „tak będzie szybciej”” to tez sie z tym spotkalem jednak o dziwo zawsze po zwroceniu uwagi kierowca pytal czy ma jechac tak jak mu powiem

    • Cannibal

      A co ty adwokat Ubera. Czy sam czytałeś co napisałeś. Obiektywizmu za grosz.

    • Gdzie w grę wchodzi kompletne zezwierzęcenie nie potrafię być absolutnie obiektywny.

    • ?

      Jak się pisze pytanie to się stawia znak zapytania.;)

    • Cannibal

      Masz świętą rację. Wezmę to sobie do serca. :)

    • tyle

      Nie jeżdżę już ponad rok taksówkami z korporacji. Większość kierowców to pospolite chamy i buraki, oraz bezczelni naciągacze.

    • tiger

      Uber tu nie potrzebuje adwokata. Za to przydałby się „nieznanym sprawcom”. Obiektywizmu za grosz? Owszem, bo tu sprawa jest jasna. Jest winny, jest ofiara. Chyba, że ty z tych, co ofiarę np. gwałtu oskarżają o „prowokowanie” :)

  • Greencam

    Ja tam zgłosiłem ich fanpage, takich kretynów trzeba tępić ;-)

    • Krzysztof

      dokładnie, zrobiłem tak samo i polecam wszystkim

    • Ja nie zgłosiłem, bo jest jakaś szansa, że któryś z poszkodowanych kierowców zgłosi sprawę na policję, a wtedy ułatwi im to dojście do tych „nieznanych sprawców”…

    • tiger

      Screenshoty już wędrują po sieci, a FB może zawsze odblokować.

    • Adam

      To może jeszcze zgłosisz fanpage Ubera? Bo jego kierowcy w znakomitej większości też działają nielegalnie, bez licencji. Poczytaj ustawę o transporcie drogowym (Dz.U. 2013 poz. 567). Nie pochwalam metod taryfiarzy, ale to co robi Uber to nieuczciwa konkurencja i powinno być tępione.

  • 70R4K

    Bydło i chamstwo.

  • jarekt

    Uber ma rewelacyjną reklamę o czym dobitnie świadczą komentarze pod rzeczonym wpisem. Gratulacje dla idiotów, którzy nie tylko podłożyli się jak małe dzieci ale jeszcze osiągnęli cel przeciwny od zamierzonego. Wiem, że w tym zawodzie orłów nie ma ale taka głupota…

  • Jerry

    Totalne bydło. Celowo nawet pokazali publicznie twarze kierowców, których zaatakowano. Ja tym bardziej wsiądę do Ubera niż do taksówki. Nie tędy droga zacofani taksówkarze… Czasy gdy robiliście idiotów ze swoich pasażerów się skończyły. Teraz potraficie tylko atakować zamiast przekonywać do swoich usług. Przykre to, ale mam nadzieje ze niedługo na rynku zostaną tylko przyzwoici, niezależnie od licencji taksówkarskiej…

    • tiger

      Zwykle poruszałem się po Warszawie taxi bo miałem na tyle duże zniżki, że różnica z Uberem była znikoma. Ale nie chce mieć typowego knura za kierowcę. Od teraz – tylko Uber. Taksówkarze mogą być wdzięczni sami sobie. Ich akcja to boska antyreklama i gwóźdź do trumny taksówek. Oby sprawców udało się ustalić i odebrać im uprawnienia do prowadzenia taksówek. Na stałe.

  • Edek

    Uber może nie zbiednieje, gorzej z tymi poszkodowanymi kierowcami. W najlepszym razie lepsza myjnia, w najgorszym jakiś czas będą pozbawieni możliwości zarobkowania i dodatkowo koszty.

    Co do „nieznanych sprawców” – zwykłe zbydlęcenie i tyle w temacie. U mnie w mieście jeździ Uber – dla zasady nigdy więcej korpotaxi.

    • MutedVideo

      W radiu słyszałem że Uber oferuje poszkodowanym na swój koszt pomoc prawną.

  • mirosław borubar

    „Uber od tego na szczęście nie zbiednieje.”

    No fakt, kierowcy za swoją kasę będą musieli myć auta, czy tam naprawiać lakier. Uber ma to gdzieś, jak komuś to za dużo czasu zajmie, to przecież na jego miejsce Uber znajdzie sobie dziesięciu innych chętnych.

    • Linek

      Ciiii….

    • mietko

      Rozumiem, ze zapytałeś ich o stanowisko w tej sprawie, prawda? Nie podejrzewam Cię o to byś ot tak pierdzielil bzdury w Internecie. :D No właśnie.. a oficjalne stanowisko Ubera vide Mireczek z Wykopu – ”
      Panie XXX,
      Dziękujemy za wiadomość.
      Przede wszystkim w takiej sytuacji niezwłocznie należy powiadomić policję. Zależy nam na bezpieczeństwie kierowców jest to wręcz nasz priorytet, dlatego chcemy żeby kierowcy wiedzieli, że jesteśmy po ich stronie. Udzielamy wsparcia prawnika i wszelkie koszta związane z procesem sądowym są po naszej stronie. Ponadto zwracamy koszta czyszczenia samochodu. Z kierowcami, którzy padli ofiarą tego wandalizmu skontaktował się już nasz dział odpowiedzialny za wsparcie dla kierowców, podaliśmy im kontakt do naszego prawnika. Co więcej sprawa została zgłoszona na policję i proces jest w toku. Mamy nadzieję, że jak najszybciej uda się policji schwytać sprawców i odpowiednio ich ukarać.
      Pozdrawiamy serdecznie”

    • mirosław borubar

      To się nazywa PR i ma miejsce tylko dlatego, że skala była nieduża. Ja oczywiście pisałem prawdę, bo nie można liczyć, że takie odstępstwa od formy współpracy między Uberem i kierowcami staną się normą.

    • Mateusz Kobus

      Napisałeś że kierowcy za swoją kasę będą musieli myć auta i że Uber ma to gdzieś a tak nie jest więc nie, nie pisałeś prawdy…

    • Maniiiius

      Napisał bo on ma rację i już. Jeśli jej nie ma to dorobi do tego jakąś ideologię byle na jego wyszło

    • Lajkonick

      Uber zapłaci za czyszczenie samochodów, zawiadomił policję i przydzielił poszkodowanym prawnika gdyby chcieli skarżyć „nieznanych sprawców” z powództwa cywilnego.

    • tyle

      Jesteś tak głupi czy naćpany. Nie znasz stanowiska Uberem w tej sprawie, a wypowiadasz się za niego.

  • SRP 11

    Gdy tym brakło argumentów logicznych, przerzucono się na argumenty siłowe, które z prezentacją siły intelektu nie mają wspólnego nic.

    Byłbyś łaskaw rozwinąć swoją światłą myśl?
    Bo mam wrażenie, że akurat Tobie brakuje argumentów logicznych.
    Pewna grupa zawodowa na całym świecie jest zagrożona przez korporację łamiąca prawo.
    Pewna grupa administratorów miast, np. Nowego Yorku widzi zagrożenie dla obywateli, chociażby z powodu braku ubezpieczeń.
    Pewna grupa klientów, głownie gimbaza, jest szczęśliwa, bo ma więcej na piwo.
    Pewna grupa blogerów…

    • Maniiiius

      To wszystko prawda. Tylko czy usprawiedliwia to niszczenie mienia?

    • mirosław borubar

      A wybryk paru debili usprawiedliwia oskarżanie wszystkich taksówkarzy?

    • Maniiiius

      Obudziłeś się? Każda grupa, która jest krytykowana oceniana jest wg grupki debili z nią związanych. Nie tylko taksówkarze.

    • SRP 11

      Nie, nie usprawiedliwia.
      Ale pisanie, że taksówkarzom zabrakło argumentów logicznych to trąci artykułem na blogu technologicznym w wykonaniu szfiarki

    • Bezstronny

      Trudno! Nie padły by na blogu takie słowa gdyby nie sytuacja!

    • tiger

      To po co rzucali – dosłownie – gównem? Skoro wg. ciebie mają jeszcze tyle argumentów… Nie mogę się zgodzić. Skutecznie zniechęcili mnie do korzystania z taksówek w Warszawie.

    • Na szczęście w Polsce problemu z brakiem ubezpieczeń nie ma.

    • gom1

      OC/AC na taksówkę jest zdecydowanie wyższe niż na prywatne auto.

    • Ale to nie jest problem pasażera, ten dostanie ubezpieczenie w każdym wypadku.

    • gom1

      A do kierowcy zwróci się UFG z regresem.

    • Jeśli nie wykupił odpowiedniego ubezpieczenia…

    • gom1

      Zapewne wszyscy wykupują.

    • Ich sprawa.

    • gom1

      Pytasz o to kierowcę przed wejściem do samochodu? A jak nie ma to rezygnujesz z przejazdu i wystawiasz jedną gwiazdkę?

    • SRP 11

      Dostanie ubezpieczenie każdym wypadku?
      Też jak OC nie obejmowało wykonywania pracy zawodowej?

    • Pasażer – owszem. Kierowca już niekoniecznie.

    • SRP 11

      Nie ma?
      Jak kierowca ubera wyląduje na drzewie a Ty wylądujesz w szpitalu z przerwanym rdzeniem kręgowym i paraliżem do końca życia to jakie odszkodowanie dostaniesz z OC kierowcy?

    • Pełne.

    • SRP 11

      Pełne czyli jakie?
      Wystarczy na rehabilitację i dożywotnia rentę?

    • wajdzik

      Dostaniesz takie samo odszkodowanie jak w przypadku OC w taxi. Później tylko ubezpieczyciel będzie ciągnął kase od kierowcy.

    • SRP 11

      Dostanę odszkodowanie jak kierowca i ja nie jesteśmy ubezpieczeni? Bredzisz

    • tiger

      Nie, ty bredzisz.

    • Maniiiius

      Taaa zapomniałem, że wszyscy kierowcy są ubepieczeni poza tymi z Ubera. Co jeszcze wymyślisz? Że hamulców nie mają?

    • gom1

      Standardowe ubezpieczenie OC/AC nie przewiduje wykorzystywania samochodu do pracy zarobkowej. Ubezpieczyciel może mieć więc podstawę do odrzucenia wniosku o wypłatę odszkodowania.

    • Maniiiius

      I to jest argument a nie to co ten koleś wyżej odwalał. Można? Można :)

    • Bartosz Rodziewicz

      ubezpieczyciel wniosek pasazera musi przyjac, pozniej co najwyzej moze obciazyc kierowce. To jak z jazda po pijaku.

    • BBB

      A to ciekawe, na jakiej podstawie? Proszę zapoznać się z Art. 43 Ustawy o Ubezpieczeniach Ob. i UFG (uprawnienia do kier. poj. to nie to samo, co uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej).

      Osoba znajdująca się w pojeździe, który spowoduje wypadek (niezależnie czy Uber, czy taxi) ma roszczenie na zasadzie ryzyka do kier. poj. w którym się znajdował.

      Ew. ubezpieczyciel może potrącić przyczynienie, ale sądzę, że nie dałby rady obronić tego przed sądem.

    • Takie samo jak w przypadku każdego innego OC.

    • anemusek

      NY nie widzi zagrożenia dla obywateli tylko dla złodziejskich aukcji organizowanych przez siebie by za skandaliczmie wysokie ceny sprzedawac koncesje. W części wypadków narusza prawo, w części nie co nie zmienua faktu, że to bandyckie prawo stworzone przez mafię dla mafii.

    • Rafał Małek

      Ale przepisy są celowo zrobione pod taksówkarzy, by dać im monopol.

    • SRP 11

      Obawiam się, że nie znasz powodów stanowienia przepisów.
      Przepisy nie są tworzone by chronić taksówkarzy, pilotów bądź marynarzy lecz po to, by chronić pasażerów linii lotniczych, morskich, autobusów, taksówek czy pociągów.. Teorie spiskowe zostaw Antkowi Awiatorowi.

    • Rafał Małek

      Tak, ale chyba każdy jest dorosły i sam może decydować o podejmowaniu ryzyka. Wiadomo, że jak ktoś jedzie autostopem, to więcej ryzykuje niż kiedy jedzie komercyjnym autobusem lub pociągiem. Jeżeli ktoś kupuje kanapkę od przydrożnego handlarza też więcej ryzykuje niż kiedy je w restauracji.

      Sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana, gdyż w mieście są różne środki transportu – własny samochód, rower, komunikacja miejska (w Warszawie bodajże bilet to 4zł20gr, większość mieszkańców ma miesięczne). Więc to nie ma bezpośredniego przełożenia, że jak ktoś pojedzie Uberem, to nie pojedzie taksówką, bo może ani Uberem, ani taksówką.
      I wielu klientów stać zarówno na Ubera, jak i taksówkę, niektórzy wybierają Ubera z wygody – program na smartfonie i znany koszt przejazdu jeszcze przed wezwaniem kierowcy.
      Nieco niższe koszty przewozu Uberem mogą zachęcić osoby, które dotychczas nie zdecydowałyby się na taksówkę, wybrałyby jeszcze tańszą komunikację miejską.

      Aby dojść do wniosków trzeba by porównać taksówki i Ubera, jakie mają mocne i słabe strony. Wyeksponować te mocne i wyeliminować słabe, tylko wtedy taksówki mają jakąś szansę konkurowania z Uberem. Przykładowo, kierowcy taksówek lepiej znają miasto niż kierowcy Ubera, mogą też korzystać z buspasów (krótszy czas przejazdu), itp. Argument bezpieczeństwa też jest jakiś.
      Po stronie Ubera jest łatwa w obsłudze aplikacja, oraz znany z góry koszt przejazdu.

    • Bartosz Rodziewicz

      Jak mnie denerwuja ludzie, ktorzy chcieliby aby caly swiat byl obwarowany przepisami; bo przeciez kazdy czlowiek to debil i nie potrafi sam o sb dbac, zeby nei stala mu sie krzywda. Gdyby nei bylo debilnych przepisow na taksowki, kazdy mialby wybor czy chce jechac za wiecej i miec bezpieczenstwo czy zaryzykowac i jechac z kims kto nie ma az takiej gwarancji. Panstwo nie powinno sie takimi sprawami zajmowac, wiecej panstwo nie powinno sie zajmowac przynajmneij polowa spraw ktore sa w tym momencie obwarowane przepisami.

    • SRP 11

      A teraz słyszymy pretensje do Państwa, że uznało, że każdy potrafi o siebie zadbać oraz nie jest debilem i pozwoliło działać Amber Gold.
      #dużysarkazm

    • Bartosz Rodziewicz

      pretensje od tych ludzi o ktorych mowie wyzej. Kazdy jest dorosly i jako dorosly powinien o siebie zadbac. Nie zadbal to stracil.

    • Adam

      Twarde prawo, lecz prawo. Póki nic się nie zmieni, wszyscy muszą grać wg reguł. Uber nie może być ponad prawem.

    • Tak, bo można logicznie wytłumaczyć wiadro kupy z farbą na czyichś samochodach. Jeżeli w ten sposób próbujesz usprawiedliwić działanie taksówkarzy, to wybacz – ale z Tobą jest coś nie tak.

    • SRP 11

      Nie, nie próbuję usprawiedliwiać korporacyjnych taksówkarzy a wręcz potępiam.

      Jedynie delikatnie starałem się wykazać, że totalny ignorant mieniący się blogerem AW, nierozumiejący racji obydwu stron konfliktu będących w sporze prawnym, ma czelność pisać o braku argumentów logicznych.

      Czy Ty wiedziałeś po co piszesz : „Gdy tym brakło argumentów logicznych, przerzucono się na argumenty siłowe, które z prezentacją siły intelektu nie mają wspólnego nic” ?

    • Mateusz Kobus

      Aż zapytam – Ty czy tata/wujek jeździ taksówką? Tak ciężko jest zrozumieć że klient wybierze to co mu odpowiada? Gdzie tu jest racja atakującej strony? Ból dupy złotów, że ludzie powoli mają ich w nosie nie usprawiedliwia takiego wandalizmu i mam nadzieję że ukarzą ich przykładnie. A że zapewne powiesz że to tylko jakaś mała grupka zrobiła – przejrzyj fanpage taksówek w Polsce i zobacz ile jadu te złotówy wylewają na wszystko i wszystkich wokół …

    • SRP 11

      Tata nie żyje, wujek też.
      Nie podoba mi się polityka Ubera:
      – łamiącego prawo pracy, ubezpieczeń itp.
      – transferującego 100% zysków za granicę
      – przy wypadku zostawiającego pasażera na pastwę ubezpieczyciela kierowcy, niehonorującego jego OC

      Nie przepadam za złotówami ale rozumiem ich racje.

    • Mateusz Kobus

      W takim razie co do rodziny przykro mi i przepraszam, ale:
      Czy to nie jest tak że kierowcy płacą normalnie podatek od zarobków? Czyli państwo na tym zarabia? Oczywiście wiem że uber sam w sobie płaci w raju podatkowym no ale ile firm w Polsce tak robi? A temat ubezpieczenia w sumie ciekawy, jak to wygląda tak dokładniej w razie wypadku?

    • SRP 11

      Hmm…
      Jesteś jednym z niewielu, którzy potrafią napisać :”przykro mi i przepraszam”:
      Szacun

      Jeśli chodzi o normalny podatek to odpowiadam: nie, nie płacą.

    • cvv

      Oj – jechałem kilka razy uberem, i ostatnio już każdy kierowca ma założoną działalność

    • gom1

      Pozostaje jeszcze kwestia licencji na przewóz osób. Ilu kierowców Ubera takową posiada?

    • Zenek

      Zapytaj znajomego taksówkarza czy robi raporty dobowe na swojej kasie fiskalnej a jeśli robi to jak często i w jaki sposób się rozlicza z fiskusem skoro ich prawie w ogóle nie robi mimo iż paragony wystawia. A potem przejdź się lub zadzwoń do skarbówki i zapytaj jak wygląda to z ich strony jeśli chodzi o taksówkarzy. Tak nasz obecnie panujący rząd boli, że niektórzy unikają np. płacenia VAT a nie potrafią się wziąć m.in. za „złotówy” które również kombinują na lewo i prawo jak tu więcej do kieszeni schować. I pomyśleć, że tak niegdyś biadolili, że muszą kasy fiskalne kupować do aut. Co z tego, że jest akcja „weź paragon” i „loteria paragonowa” skoro jest jak jest… Nie bronię Ubera ale jak widać, nie wszyscy są tacy uczciwi na jakich wyglądają.

    • Metody siłowe są reprezentacją braku logicznych argumentów w sporze. Ubera można uwielbiać, można nienawidzić, ale przyznaj, że złotówy przegięły.

    • Adam

      Jakubie, nie możesz zaakceptować faktu, że to kierowcy Ubera nie grają fair, a nawet NIELEGALNIE, nie mając wymaganych PRAWEM odpowiednich licencji, ubezpieczenia, egzaminu? Nie popieram metod taksówkarzy, ale spójrz OBIEKTYWNIE: Uber NIELEGALNIE podkopuje konkurencję, protesty taksówkarzy nic nie dają, więc dalej taryfiarze mają udawać, że nic się nie dzieje?

      I zapewniam, nie mam nikogo w rodzinie jeżdżącego taxi.

    • tiger

      Czyli próbujesz usprawiedliwiać. Używasz linii obrony typu „a tam u was murzynów biją!”

    • tiger

      Skoro Uber łamie prawo, to dlaczego jeszcze działa? Wyjaśnisz? Może idzie o to, że w Uber-taxi nie dostajesz paragonu? To cię oświecę. Gdy kupujesz wycieczkę w biurze, a biuro wynajmuje autokar – też go nie dostajesz. Dostaje go biuro. Tak samo tu – paragon za wynajęcie samochodu dostaje Uber który poprzez aplikację wynajął dla ciebie samochód z kierowcą.

      Jeśli to wg. ciebie jest nielegalne to czekam na twoje kroki celem ubicia wynajmowania autokarów aby PKS miał więcej klientów :)

    • Adam

      Wyjaśnię – Uber działa, bo zrzuca odpowiedzialność na kierowców, a kontrolerów jest za mało, by każdego kierowcę wyłapać. Nie zmienia to faktu, że przewóz osób bez odpowiednich licencji, egazminu jest w Polsce NIELEGALNY. Kropka.

      Nie pojmuję, jak możecie wspierać firmę pośredniczącą w łamaniu prawa i jeszcze zarabiającą na tym.

    • tiger

      Tak. I dlatego wg. ciebie kierowca autobusu wycieczkowego musi mieć licencję od PKS :)

    • Andrzej

      Poczytaj ustawę o transporcie drogowym, tam jest wyszczególnione co ma mieć kierowca przewożący do 9 osób, a co ma mieć kierowca autobusu.

    • tiger

      W takim razie… Busiki. Ot, transport emerytów z sanatorium na zabiegi. Busiki mniej niż 9 osób pojemności, brak licencji taxi, wynajmowane przez sanatorium. A teraz idź i obsmaruj je odchodami i olejem bo konkurencję robią :)

    • tyle

      Pewna grupa takich jak Ty uwielbia ekstrementy. To ich jedyny argument. Na wszystko i wszystkich.

  • Michał N.

    Strzał w stopę, dobra reklama. A w odwecie uberki będą zamawiać taxy poza maisto.

    • Adam

      Piękny spam, ale może moderator to stąd usunie?

  • Maniiiius

    To się dzieje na całym świecie, ale pojazd na Polskę musiał być. Żenada.

    • To fakt, w innych krajach protesty były często o wiele mniej kulturalne…

    • Snowsky

      Jak ktoś by Ci ukradł samochód, to zgłosiłbyś to na policję, czy stwierdził, że na całym świecie giną samochody i pomógłbyś szukać skradzionego auta Pablo Jesusa Rodrigueza z Meksyku?

    • Maniiiius

      Na pewno bym się nie bawił w stwierdzenia „mogłem się tego spodziewać, w końcu żyje w Polsce”.

  • doogopis

    Ważne jest też kto zarabia na tym uber!Bo jak kasa idzie za granice to nie jest dobrze,a pewnie tak jest.Nie ma co sie cieszyć nowością jeśli wyprowadza z kraju pieniądze bez podatku.
    Ta podnieta tym uberem jest z czego?Niska cena czy co?

    • Adam Banaszak

      Podnieta jest z tego, ze jeszcze niedawno jak taksirz mial karte platnicza przyjac to udawal, ze terminala nie ma albo ma zepsuty… Przyjezdnych taksiarze naciagali na trasach strasznie, a w uberze masz trase dojazdu z aplikacji. Poza tym wygoda (masz wszystko w aplikacji nie musisz nigdzie dzwonic), dokladnie wiesz gdzie jest kierowca itp

    • Ani razu nie udało mi się zapłacić kartą za przejazd taksówką, a próbowałem zawsze. Próbowałem, bo już od jakiegoś czasu jedynie Uber, o wiele pewniej i wygodniej…

    • Adam Banaszak

      Wiesz to zalezy gdzie. Ostatnio jezdze eletaxi dosc duzo i zlego slowa nie powiem. Ale tez czesto korzystam z ubera i tutaj tez osttnie kilka przejazdow bylo bardzo ok. Czyste auta, kierowcy znajacy miasto. Na poczatku mialem wrazenie, ze w uberze jezdza warszawiacy z radomia, bo nie mieli pojecia jak jechac (nawigacja to nie wszystko) i jeszcze kilka razy mialem dosc nieciekawe sytuacje, gdy kierowca lecial na tzw ‚bardzo poznym pomaranczowym’.

    • Też zauważyłem, że znajomość miasta zdecydowanie się poprawiła u kierowców, chyba system selekcji ich po ocenach zwyczajnie potrzebował czasu na odsianie tych mniej ogarniętych.

    • Zarabiają kierowcy (z obowiązkiem założenia DG, płacący podatki), Uber bierze za pośrednictwo (nie pamiętam dokładnie jaki procent).

    • doogopis

      Ja sie pytam czy fakimg uber od zarobionej kasy w PL płaci podatek?

    • Mnie się pytasz? Pewnie płaci. Jakby nie płacił, to by miał skarbówkę na głowie.

    • Agnieszka

      A kogo to obchodzi?

    • doogopis

      Generalnie tych co myślą!Wiem że takim jak ty to nie przeszkadza kiedy obca firma wyprowadza kase z kraju!Jednak to nasze życie i następnych pokoleń,więc kogoś to obchodzi.

    • zebba

      Powiedz. Do szkoły chodziłeś? Czytać potrafisz? Wiesz co to internet? Bolesne.

    • doogopis

      Czytam codziennie!I wiem że duże firmy unikają płacenia.Takim sposobem okradają dany kraj.Ty chyba masz ból d bo jakoś bredzisz.

  • Adam Banaszak

    Co za głomby, ciekawe kto na tym straci… Swoja droga to w wawie zauwazalnie poprawila sie jakosc obslugi w taksowkach, nagle tez nikt nie psioczy, ze sie karta placi. Uber byl potrzebny! Ale w nocy co ciekawe i tak wychodzi czesto taniej zwykla taryfa przez te multipliery

  • Lucek

    Ej a link do źródła na SpiderWeb? Bo Pajonk zrobi drugą Dramę na FB i was pozwie ;)

    • Link do źródła jest w treści posta, jako zaembedowany post z Fb.

    • Andrzej

      „zaembedowany” miej litość. Osadzony, zagnieżdżony, ale w tym przypadku to raczej cytowany ;) Nie potrzebujemy ponglisza, mamy swój własny język, w którym już są określenia odpowiadające temu, co chciałeś powiedzieć (i zdecydowanie lepiej brzmią).

    • Sorry, zboczenie zawodowe (niestety).

    • Andrzej

      Domyślam się, bo takiego potworka jeszcze nie widziałem ;)

  • haw

    „to, że ktoś zdecydował się na taki atak nieszczególnie mnie dziwi.” a mnie dziwi, widocznie nie zdziczalem jeszcze do konca.
    slyszalem ze wlasciciele sklepikow osiedlowych maja oblewac klientow hipermarketow, apple ma wynajac grupe oblewaczy uzytkownikow zaokraglonych tabletow, samsung posiadaczy chinskich smartfonow ktorzy nie placa tantiem od patentow w androidzie, a pajak podobno czai sie na uzytkownikow antyweba…

  • Athlon007

    Cóż… Są ludzie i parapety.

  • Cannibal

    Nie ośmieszajcie się i przestańcie pisać te artykuły na zamówienie. Jak trudno o prawdę w internecie liczy się tylko zysk. Tylko Uber i Uber ochy i achy, ciekawy jestem ile będziecie płacić jak Uber wykosi konkurencję? No ale ważne że redakcja teraz zarabia na wciskaniu ludziom kitu a Uber dobrze płaci za reklamę. Antyweb blog sponsorowany a nie o technologiach.

    • Max

      Po co w ogóle takie rozpisywanie się w komentarzu?

    • Witamy korporację taksówkarską. Komentarz pisał stażysta, czy sekretarka?

    • Cannibal

      Każdy mierzy swoją miarą. Tak na prawdę to gdzieś mam Ubera i polskich taksówkarzy, nawet się cieszę że ktoś im wreszcie utarł nosa za ten brak szacunku dla klienta. A ty właśnie podchodzisz do czytelnika jak ten polski cwany taksówkarz do klienta, że frajer i tak zapłaci(uwierzy). Zwiecie się dumnie blogiem o nowych technologiach a co mają wspólnego fekalia na aucie z technologią? Nie opisywałeś technologi tylko bierzesz stronę jednej z dwóch
      konkurujących ze sobą korporacji co pozwala domniemywać że nie bez
      własnego interesu twojego lub redakcji. A teksty typu „parchate towarzystwo”,”Akcja na poziomie dziczy”,”zdzierżyć bezmiaru głupoty, który wylali z siebie taksówkarze” to nie dziennikarstwo tylko prywatne antypatie. Prywatne opinie, antypatie,sympatie i stawanie w obronie prywatnych przedsiębiorców to nie pisanie o technologiach ale marketing.

      „A Uber…

      Uber od tego na szczęście nie zbiednieje.”

    • Maniiiius

      Człowieku, to jest BLOGER a nie DZIENNIKARZ. W samej definicji tego słowa mieszczą się prywatne opinie, sympatie, antypatie i obieranie jednej ze stron. Chcesz obiektywnych tekstów? To idź na jakiś portal informacyjny a nie na blog.

    • Cannibal

      To równie dobrze można Blogerami nazwać trolli z komentarzy pod produktem np. w Komputroniku.

    • Maniiiius

      Nie, nie można. Gdyby prowadzili/współtworzyli blog, to tak. Jeśli tylko komentarze piszą to nie. Nie dorabiaj durnych ideologii do swojego pierdolenia.

    • Cannibal

      Z takimi tekstami to do swoich kumpli z pod budki z piwem oszołomie.

    • Maniiiius

      Bo?

    • Adam

      Sorry, ale tylko dziś 2 artykuły na AW o U. Nieważne kim jest Cannibal, gość ma rację, przesadzacie z pisaniem o tej firmie.

    • Maniiiius

      Masz rację. Jeśli ktoś krytykuje oblewanie samochodów gównem to na pewno za pieniądze, a nie za to, że takie akcje go oburzają.

    • Cannibal

      A czy ja napisałem że podoba mi się oblewanie gównem? Piszą i piszą o tym Uberze jakby co najmniej zamiast samochodów były drony lub poduszkowce.

    • Maniiiius

      Wiesz, swego czasu nasmarowałem kilkadziesiąt tekścików dla pewnego, małego bloga. I wiesz o czym pisałem? Głównie o Samsungu. Dali mi w łapę? Nie. Jestem funbojem marki? Nie, nawet jej zbytnio nie lubię. Czemu więc głównie o nim? Bo ma świetne biuro prasowe. Mogę się założyć, że Uber działa podobnie. Są otwarci na media, a media dzięki temu mają temat więc o nich piszą. Bloger to nie dziennikarz, nie prowadzi „śledztwa” ani nie grzebie, a pisze o tym co jest podane na tacy. Jeśli Uber podaje wszystko na tacy to o nim piszą i pisać będą, ale to nie ma nic wspólnego z Twoimi teoriami spiskowymi godnych pewnego słynnego Antoniego i jego popękanej parówy. To wynika głównie z… lenistwa.

    • Cannibal

      Takie bajki to dla gimbazy. I nie hejtuj bo Antoni jest tu niewinny a parówa może być odebrana dwuznacznie więc nie pękaj. Najlepsze jest to lenistwo. Zawsze to samo. Miej sobie tą rację jak masz się zesrać z żalu.

    • Maniiiius

      Wiesz, odpowiem na twoim poziomie, ale krótko i zwięźle: spierdalaj chuju.

    • Cannibal

      Wyszła słoma z butów, chamie.

    • Maniiiius

      A z twoich równo się leje

    • rozbawiony

      Załóż własny. To takie proste. Zarobisz. Tacy jak ty tylko gadają. W realnym życiu biedacy. Dosłownie i w przenośni.

  • zebba

    Nigdy już nie zamówię normalnego taxi. Z pospolitą chołotą nie chcę mieć nic wspólnego.

  • zebba

    Zwykle pospolite bydło.

  • TAXA

    TYLKO NIE UDACZNICY JEZDZA W UBERZE PO 1,40 ZA KILOMETR. GDZIE KOSZTY UTRZYMANIA AUTA/PALIWO/ZUSY/ITP?

    • cbbgb

      na dzien dobry o 1,5k mniejsze, bo nie trzeba mafii korporacyjnej odpalac za ‚baze’

    • Maniiiius

      Tylko nieudacznicy nie potrafią napisać słowa „nieudacznik”.

    • SeverianPL

      lol

  • Andrzej

    Kierowcy Ubera działają w większości nielegalnie – nie mają wymaganych prawem licencji, egzaminów, OC przewoźnika – dlatego są nieuczciwą konkurencją i zasługują na karę. Może warto by o tym napisać w artykule? Taryfiarze protestowali legalnie – nic się nie zmieniło. Nie dziwię się zatem, że przeszli do czynów. Uber powinien grać legalnie – prawo powinno być równe.

    • PROSTE

      Artykuł został napisany i opublikowany. No i dopisywać jeszcze coś po co? W ogóle uważam że komentarze powinny zostać wyłączone i nie było by nerwów. Proste.

  • cyc997

    Nie lepiej konkurować? W Gdańsku z ubera nie korzysta zbyt wielu ludzi – powód jest prosty, uber wychodzi drożej.

    • Maniiiius

      Mi się wydaje, że sranie do miski oleju i oblewanie tym samochodów jest prostsze od walki cenowej :P

    • cyc997

      Nie wątpię, milordzie ;) zastanawia mnie jednak czemu taksówki są gdzie indziej tak drogie, skoro uber jest tańszy, a paliwo i podatki równe w całym kraju (mniej więcej bo już nie raz się złapałem że paliwo jest trochę tańsze za miastem). W Gdańsku place 1,80 zł za kilometr i taksówkę mam w 5 minut.
      Jaki jest koszt i średni czas oczekiwania gdzie indziej?

    • Maniiiius

      Są drogie z prostej przyczyny: bo mogą. Znaczy do pojawienia się Ubera mogły. A teraz jest płacz…

  • syl_wu

    Chcecie więcej? To wejdźcie sobie na stronę www tej „organizacji” i w menu głównym na stronce głównej macie super zachęcającą reklamę „nocnataryfa info, czyli oferty przyjaznych taksówkarzom klubów i agencji . Na dobry początek Warszawa i okolice.”
    Piękna i zachęcająca reklama, gangsterka w internecie pisząca pisma do posłów, miszczowie lobbowania!