21

Toyota pokazała wnętrze nowego Aurisa! Znamy szczegóły i technologiczne nowinki!

Chociaż od światowej premiery nowej generacji Aurisa minął niecały miesiąc, to Toyota nie pokazała wtedy wnętrza japońskiego kompaktu. Teraz amerykański oddział ujawnił szczegóły nowej Corolli - tak się nazywa w Stanach Zjednoczonych auto kompaktowe Toyoty. Musimy przyznać, że zmiany są mocno na plus.

Światowa premiera pierwszy raz pokazany został w 2006 roku. Chociaż zastąpił on oficjalnie Corollę, to na wielu światowych rynkach, Auris nadal funkcjonował (i funkcjonuje) pod legendarną nazwą. Trzecia odsłona zadebiutuje niedługo na amerykańskim kontynencie. Auto zdecydowanie przypomina to pokazane w Szwajcarii na początku marca. Chociaż wtedy nie wiedzieliśmy jak będzie wyglądać wnętrze, to teraz poznaliśmy wiele szczegółów w wyglądzie deski rozdzielczej i nowinek technologicznych.

Przed oczami kierowcy znajdziemy zegary w których króluje ogromny prędkościomierz – obok przewidziano miejsce na obrotomierz, wskaźnik poziomu paliwa i temperatury cieczy chłodzącej. Prawdopodobnie są to klasyczne zegary – nie wiadomo czy na liście wyposażenia opcjonalnego znajdzie się możliwość zastąpienia ich nowocześniejszym ekranem. Nie zapomniano też o skórzanej kierownicy z multifunkcyjnymi przyciskami.

Na środku deski rozdzielczej umieszczono ekran systemu multimedialnego o przekątnej 8 cali. Dotychczasowi właściciele narzekali na brak tradycyjnego pokrętła do regulacji głośności oraz do sterowania np. zoomem w mapie nawigacji. Teraz ma się to zmienić i w nowym Aurisie zostanie to nadrobione. Dodatkowo po obu stronach ekranu przewidziano miejsce na kilka przycisków od odpowiednich zakładek w menu. O odpowiednie doznania muzyczne dbać ma system audio JBL.

Poniżej multimediów i dwóch kratek układu klimatyzacji zaprojektowano panel od sterowania nawiewem. Dwa duże pokrętła oddzielono od siebie niewielkim wyświetlaczem oraz rzędem przycisków. Całą deskę rozdzielczą pokryto dużymi płatami skóry z kontrastującymi przeszyciami. Wszystko sprawia wrażenie doskonale spasowanego i przemyślanie zaprojektowanego.

Fani nowych technologii ucieszeni będą umieszczeniem ładowarki indukcyjnej w okolicach lewarka skrzyni biegów. Smartfony można łączyć też z samochodem poprzez Android Auto oraz Apple Car Play. Nie zapomniano również o ogrzewaniu przednich foteli od których przyciski również tam się znajdują.

Z nieoficjalnych informacji wiemy, że rewolucja odbędzie się też pod maską. Nowy Auris będzie pierwszym japońskim autem kompaktowym bez silnika wysokoprężnego. Oferta zostanie oparta o turbodoładowane jednostki benzynowe oraz dwa ukłądy hybrydowe. Podstawowym ma być 1.2 Turbo o mocy 116 KM oraz dwa układy hybrydowe – 1.8 HSD 122 KM (znane z Toyoty Prius) i zuepłnie nowy 2.0 HSD 180 KM.

Nowa Toyota Auris trafi do sprzedaży w drugiej połowie 2018 roku.