13

Tesla ma kolejny problem. 53 000 aut wezwano do naprawy

Kalifornijski producent elektrycznych samochodów - Tesla wdrożył plan naprawczy, według którego aż 53 000 aut musi zostać naprawionych w trybie pilnym. W wyniku błędów w trakcie produkcji samochodów, wadliwe okazują się hamulce ręczne, które mogą nie działać prawidłowo w dotkniętych usterką samochodach.

Globalny plan naprawczy dotyczy usterki hamulca ręcznego, który może się zablokować i spowodować niemożność jego zwolnienia. To oczywiście skutecznie unieruchamia auto. Usterka dotyczy modeli S oraz X wyprodukowanych między lutym, a październikiem 2016 roku. Jak podaje Tesla, usterka może dotyczyć maksymalnie 2 procent objętych programem naprawczych aut, ale warto ze względu na bezpieczeństwo wezwać wszystkie samochody, które mogą się zepsuć z powodu wadliwych hamulców postojowych.

tesla

Jak wyjaśnia Tesla, wadliwy komponent został wyprodukowany przez podwykonawcę – elektryczny mechanizm hamulca ręcznego może przestać odpowiadać na próby zwolnienia blokady, co zaowocuje unieruchomieniem pojazdu. Wtedy możliwe jest jedynie umieszczenie go na lawecie i naprawa w odpowiednim serwisie. Program naprawczy ma zacząć się jak najszybciej, a producent wyraża nadzieję na to, że już w październiku tego roku uda się zastąpić wszystkie wadliwe komponenty. Dla Tesli jest to nie tylko sprawa honoru – instytucja NHTS w Stanach Zjednoczonych zajmująca się testowaniem aut pod kątem ich bezpieczeństwa przyznała 5 gwiazdek modelowi S uznając go za jeden z bezpieczniejszych samochodów na rynku. Wynikła usterka mogłaby podkopać wizerunek marki, toteż bardzo ważne jest to, by jak najszybciej uporać się z tym problemem.

Nie tylko to jest problemem – dzisiaj pisaliśmy o pozwie przeciwko Tesli z powodu umieszczenia w samochodach niebezpiecznych zdaniem powództwa funkcji. Wygląda na to, że niektórym nie podoba się bycie „betatesterem” na drodze.

  • JakiśTypo

    Domyślam się, że przy zakupie Tesli dostajemy gwarancję. Ile ona trwa ? Pytam z ciekawości :D

    • Daniel Markiewicz

      8 lat na motor i baterie, 4 lata lub 80 tys km na całą resztę w unii europejskiej, 5 lat i 100tys km w norwegii UK i krajach europy poza unią.

    • JakiśTypo

      Dzięki :)

    • Daniel Markiewicz

      jeśli Tesle sprzedajesz spowrotem do producenta (do ubiegłego roku Tesla miała taki program) gwarancja się przedłuża, więc jeśli od Tesli kupisz używany model to gwarancja liczy się od Twojego zakupu a nie od rocznika produkcji

  • Daniel Markiewicz

    Nic nie musi, plan naprawczy jest dla chętnych, wykonany zostanie przy okazji przeglądu i innych wizyt w serwisie, nie zanotowano ani jednego przypadku awarii, do awarii moze ewentualnie dojsc tylko i wyłącznie podczas parkowania, hamulec może sie nie zwolnić unieruchamiając samochód. wszystkie koszty wymiany ponosi Brembo czyli producent

    • Adrian

      W takich sytuacjach chciałoby się wrócić do starego dobrego hamulca ręcznego na linkę.

    • Daniel Markiewicz

      i pękających na mrozie linek? ja ze swoim nie mogę dojść do ładu już od 2 lat, przy każdej wizycie w warsztacie proszę żeby poprawili i nic. Przeważnie działa tak słabo że zaciągając do końca i tak się staczam z pod dużej górki. zimą czasami nie działa wcale czasami dobrze.

    • Matt

      Zmień mechaników… Mój działa idealnie po zmianie linki, która była od nowości. Wystarczy dobrze ustawić hamulce.

    • Daniel Markiewicz

      no właśnie z tym ustawieniem coś nie wychodzi bo przeważnie działa a czasami nie :) no ale wolałbym mechanizm zastosowany w Tesli :)

    • Matt

      Ja jednak wolę linki. Bo jak linka się urwie to mam drugą i przy jednym kole złapie jeśli będzie trzeba. A jak nie to się stanie na skręconych kołach przy krawężniku. A jak elektroniczny ręczny się spieprzy to tylko laweta uratuje. Szczególnie, że Tesla nie jest pierwsza z tym systemem i nie ona pierwsza ma problemy.

    • Daniel Markiewicz

      z tym to akurat Tesla problemów nie ma, nie stwierdzono ani jednej usterki, po prostu wynaleźli że rok temu ich podwykonawca słabo wykonał tę część i należałoby ją wymienić prewencyjnie

    • Matt

      Skoro słabo wykonał te części to znaczy, że problem jest

  • animuss

    nic wielkiego, zdarza się każdej marce