lego
4

Te dwie firmy wiedzą jak być na czasie – co wymyślą razem IKEA i LEGO?

Obydwie marki kojarzymy doskonale i to z wielu, wielu powodów. Również dlatego, że w ostatnich latach,  a szczególnie miesiącach, starają się być za pan brat z rozwojem technologicznym społeczeństwa. Sterowane smartfonem i głosem żarówki czy głośniki Bluetooth od IKEI nikogo nie dziwią, podobnie jak zestawy klocków, które pozwalają (nie tylko) najmłodszym poznać podstawy programowania. Wiemy, że IKEA i LEGO połączą siły - co mogą wspólnie wymyślić?

Plany współpracy ogłoszono w trakcie Democratics Design Days – corocznej imprezy organizowanej przez IKEĘ , podczas której ujawniane są ciekawostki dotyczące kulisów działalności firmy. Tegoroczna edycja była wyjątkową z co najmniej jednego względu – na scenie oprócz przedstawicieli sklepu zagościł także gość z LEGO – informację o rozpoczęciu partnerstwa przekazali Marcus Engman (head of design z IKEA), Lena Dixen (senior vice president of product development z LEGO) oraz Fredrika Inger (business area manager for Children’s z IKEA).

Zaproszeni na wydarzenie dziennikarze mieli okazję podpytać o szczegółowe plany firm. Jednym z nich była Laura Schocker z ApartmentTherapy. Miała okazję zamienić kilka słów z Leną Dixen oraz Freriką Inger i najważniejszym pytaniem było oczywiście to dotyczące obszaru, w którym IKEA i LEGO zamierzają pokazać coś nowego. Czy będzie to coś dla najmłodszych, dorosłych, a może produkty dedykowane rodzicom wychowującym dorastające dzieci. „Najprawdopodobniej będą to wszystkie te trzy kategorie, które wymieniłaś” – usłyszała w odpowiedzi Laura od Dixen. Inger dodała, że jest zbyt wcześnie, by mówić o szczegółach produktów, pomysłów jest naprawdę bardzo, bardzo dużo. Czy będą to typowe zabawki? A może produkty tworzące idealne środowisko do zabawy LEGO? Albo coś łączącego obydwie kategorie? Zespoły z IKEI i LEGO dyskutują o wszystkim, starając się odkryć pomysł na współpracę.

współpraca Ikea i Lego

Jestem przekonany, że firmy rodem ze Szwecji i Danii doskonale wiedzą już, do czego dążą. Są na rynkach od wielu, wielu lat, reagują na dynamicznie zmieniające się trendy dość żwawo, całkiem nieźle wkomponowując się w nowoczesny styl bycia dorosłych i dzieci. Sięgnięcie po nowe technologie przychodzi niektórym z trudnością, ale IKEA i LEGO wielokrotnie pokazały, że są w stanie nadążyć za ewolucją dnia codziennego. Przykładami mogą być linia produktów oświetleniowych współpracująca ze smartfonami i asystentami głosowymi oraz zestawy klocków LEGO Boost gotowe do połączenia z tabletem i nauki programowania. Śledzimy te kroki od dłuższego czasu i trzeba przyznać, że efekty są co najmniej zadowalające.

Co ważne, wszystkie te decyzje dosięgają też polskich klientów prędzej lub później. Wspomniane głośniki oraz te nadchodzące będące efektem współpracy z Sonosem, mają trafić również do polskich sklepów. Wymienione zestawy LEGO Boost oraz te już dostępne oraz nadchodzące – bardziej tematyczne, jak LEGO City, LEGO Ninjago oraz LEGO Batman – także będą sprzedawane nad Wisłą. Cieszy mnie taka postawa firm, ponieważ niejednokrotnie musieliśmy się godzić na pomijanie polskiego rynku przy najciekawszych projektach większych firm, by nie powiedzieć gigantów. W tym przypadku o nieobecności w Polsce mowy być nie może, więc tym bardziej mamy prawo ze zniecierpliwieniem wyczekiwać efektów partnerstwa LEGO i IKEI, bo wszystko wskazuje na to, że będzie nam dane przekonać się jak działają w praktyce w tym samym czasie, co mieszkańcy innych krajów.