Felietony

TalkTo - prosta i genialna usługa

Grzegorz Marczak
TalkTo - prosta i genialna usługa
24

TalkTo to jeden z finalistów Techcrunch Disrupt. Niestety nie wygrał, ale o zwycięzcy i o tym co myślę o takich wyborach napiszę w osobnym poście. W każdym razie TalkTo to startup, który usprawnia nam jedną ale moim zdaniem bardzo ważną rzecz czyli szybki kontakt z lokalnym biznesem. Ten lokalny biz...

TalkTo to jeden z finalistów Techcrunch Disrupt. Niestety nie wygrał, ale o zwycięzcy i o tym co myślę o takich wyborach napiszę w osobnym poście. W każdym razie TalkTo to startup, który usprawnia nam jedną ale moim zdaniem bardzo ważną rzecz czyli szybki kontakt z lokalnym biznesem. Ten lokalny biznes to dość ogólne stwierdzenie, chodzi tak naprawdę o możliwość uzyskania szybkiej odpowiedzi na nasze pytanie od wszelkich firm, hoteli, restauracji, sklepów itp.

Komunikacja odbywa się poprzez zadanie pytanie w formie tekstowej (wysyłane za pomocą SMS-a). Mamy więc coś na kształt czatu z lokalnym biznesem. Oczywiście oprócz komunikacji w Talkto mamy też wyszukiwarkę sklepów, hoteli, restauracji itp. w naszej okolicy, co ciekawe są one uporządkowane według rankingu budowanego na bazie szybkości odpowiadania klientom i chyba ilości kontaktów.

Jeśli brzmi to niezrozumiale dam prosty przykład. Wybieramy się z znajomym do restauracji - odpalamy TalkTo i pytamy czy na 14:00 będzie stolik dla 4 osób. Inny przykład - szukamy konkretnego modelu butów naszej ulubionej marki - wysyłamy do sklepu pytanie czy mają ten model w naszym rozmiarze. Możemy zapytać czy była już dostawa świeżego pieczywa w pobliskim sklepie, który mamy po drodze do domu itp.




Jest to przynajmniej dla mnie dużo szybsza i przyjemniejsza metoda kontaktu niż przeglądanie stron internetowych poszczególnych firm, szukanie danych teleadresowych i próbowanie dodzwonienia się.

Co ciekawe lokalny biznes nie musi korzystać z TalkTo abyśmy uzyskali odpowiedź na nasze pytanie. W przypadku kiedy wysyłamy pytanie do sklepu, który z TalkTo nie korzysta, trafia ono do call center które kontaktuje się z danym punktem uzyskuje odpowiedź i ją na przesyła. Oczywiście zakładam, że przy okazji namawiają sklep do przyłączenia się do TalkTo i udostępniania nowego kanału komunikacji klientom.

Talkto z tego co widzę będzie dostępne na urządzeniach mobilnych z iOS i Android oraz jak desktopowa aplikacja.
Jedyne pytanie i wątpliwość jaką mam odnośnie TalkTo to skalowalność tego biznesu w momencie kiedy znaczna część lokalnych firm nie wejdzie do usługi i będą bazować na kontakcie poprzez Call Center?

Zobaczcie jak się prezentowało TalkTo podczas bitwy startupów:

TalkTo to jeden z finalistów Techcrunch Disrupt. Niestety nie wygrał, ale o zwycięzcy i o tym co myślę o takich wyborach napiszę w osobnym poście. W każdym razie TalkTo to startup, który usprawnia nam jedną ale moim zdaniem bardzo ważną rzecz czyli szybki kontakt z lokalnym biznesem. Ten lokalny biznes to dość ogólne stwierdzenie, chodzi tak naprawdę o możliwość uzyskania szybkiej odpowiedzi na nasze pytanie od wszelkich firm, hoteli, restauracji, sklepów itp.

Komunikacja odbywa się poprzez zadanie pytanie w formie tekstowej (wysyłane za pomocą SMS-a). Mamy więc coś na kształt czatu z lokalnym biznesem. Oczywiście oprócz komunikacji w Talkto mamy też wyszukiwarkę sklepów, hoteli, restauracji itp. w naszej okolicy, co ciekawe są one uporządkowane według rankingu budowanego na bazie szybkości odpowiadania klientom i chyba ilości kontaktów.

Jeśli brzmi to niezrozumiale dam prosty przykład. Wybieramy się z znajomym do restauracji - odpalamy TalkTo i pytamy czy na 14:00 będzie stolik dla 4 osób. Inny przykład - szukamy konkretnego modelu butów naszej ulubionej marki - wysyłamy do sklepu pytanie czy mają ten model w naszym rozmiarze. Możemy zapytać czy była już dostawa świeżego pieczywa w pobliskim sklepie, który mamy po drodze do domu itp.

Jest to przynajmniej dla mnie dużo szybsza i przyjemniejsza metoda kontaktu niż przeglądanie stron internetowych poszczególnych firm, szukanie danych teleadresowych i próbowanie dodzwonienia się.

Co ciekawe lokalny biznes nie musi korzystać z TalkTo abyśmy uzyskali odpowiedź na nasze pytanie. W przypadku kiedy wysyłamy pytanie do sklepu, który z TalkTo nie korzysta, trafia ono do call center które kontaktuje się z danym punktem uzyskuje odpowiedź i ją na przesyła. Oczywiście zakładam, że przy okazji namawiają sklep do przyłączenia się do TalkTo i udostępniania nowego kanału komunikacji klientom.

Talkto z tego co widzę będzie dostępne na urządzeniach mobilnych z iOS i Android oraz jak desktopowa aplikacja. Jedyne pytanie i wątpliwość jaką mam odnośnie TalkTo to skalowalność tego biznesu w momencie kiedy znaczna część lokalnych firm nie wejdzie do usługi i będą bazować na kontakcie poprzez Call Center?

Zobaczcie jak się prezentowało TalkTo podczas bitwy startupów:

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Startup