36

Taketask czyli wystarczy, że masz smartphona i już możesz zarabiać.

TakeTask.pl to usługa dzięki której każda firma może zlecić terenowym agentom wykonanie pewnych płatnych zadań. Zadanie te w głównej mierze związane są z pracą merchandisera. Zacznijmy jednak od łyku teorii. Każda większa firma dystrybuująca swoje towary do detalu posiada albo własny albo wynajęty zespół przedstawicieli handlowych którzy dbają w skrócie o to aby towar był […]

TakeTask.pl to usługa dzięki której każda firma może zlecić terenowym agentom wykonanie pewnych płatnych zadań. Zadanie te w głównej mierze związane są z pracą merchandisera.

Zacznijmy jednak od łyku teorii. Każda większa firma dystrybuująca swoje towary do detalu posiada albo własny albo wynajęty zespół przedstawicieli handlowych którzy dbają w skrócie o to aby towar był widoczny i dostępny na półkach sklepowych. To jednak tylko podstawowe obowiązki bo często dochodzi do nich kontrola cen konkurencji, informowanie o promocjach, kontrola detalu jeśli chodzi o wykonywane zadania w ramach programów promocyjnych itp.

Planowanie działań przedstawicieli handlowych jest przeważnie związane z cyklami sprzedaży, jakiekolwiek zadania poboczne czy też takie które pojawiają się poza planem są często dość trudne w realizacji (ludzie są już w terenie, trudno jest przeprowadzić brief nowej akcji itp).

I tutaj z pomocą przychodzi nowy startup o nazwie TakeTask. Jest to usługa w której każda firma może zlecić agentom TakeTask wykonanie zadania. Może to być sprawdzenie cen w sklepie, zrobienie zdjęcia półki, sprawdzenie dostępności towaru, wypełnienie ankiety związanej z konkretnym produktem itp. Mamy tutaj więc coś na kształt crowdsourcingu.

Agentem może zostać każdy kto posiada smartphona z systemem Android i dostępem do internetu.

Proces zlecenia wykonania zadania wygląda na bardzo prosty. Firma definiuje zadanie, które następnie dystrybuowane jest do użytkowników aplikacji. Agenci wykonują zdanie za pomocą aplikacji TakeTask. Następnie zadania są weryfikowane. Po zweryfikowaniu wykonania zadań agenci otrzymują pieniądze oraz punkty. Punkty to system który będzie określał rangę agenta w systemie. Jak rozumiem im więcej punktów tym większa szansa na zdobycie lepszych lub bardziej skomplikowanych zadań (lepiej płatnych).

Przykład efektywnego działania TakeTask to współpraca z firmą Procter and Gamble gdzie w ciągu 36 godzin agenci wykonali 428 audytów związanych z marką Lenor OdiDo. W efekcie poprawiono dostępność i widoczność towaru na półkach.

W tej chwili w TakeTask zarejestrowane jest już kilka tysięcy agentów. To ważny parametr tego biznesu szczególnie przy ogólnopolskich akcjach.

Model biznesowy jak również sam pomysł oceniam bardzo dobrze. Znam zresztą osobiście szefa projektu czyli Tomasza Rogalskiego z którym miałem przyjemność razem pracować miedzy innymi przy projektach związanych z systemami sprzedaży.

Wyzwaniem dla TakeTask będzie natomiast druga strona biznesu czyli klienci. Przekonanie ich, że mogą bezpiecznie skorzystać z tego typu rozwiązań i że są one efektywne i pomocne. O ile z pewnością każdy doceni możliwości o tyle wszyscy wiemy jak wygląda proces decyzyjny w dużych firmach i ile czasu potrafi zająć. Jeśli TakeTask nie będzie w stanie pozyskiwać nowych zleceń dla swoich agentów ci powoli mogą się znudzić czekaniem i pojawią się problemy.

Jeśli chodzi o warstwę prezentacyjną i przygotowanie samej usługi to TakeTask wygląda dobrze Dobra i przejrzysta strona komunikująca usługę, rosnąca baza agentów, dobra komunikacja między innymi na Facebooku. Warto tez wspomnieć, że projekt powstał między innymi dzięki finansowaniu z działania 8.1.

Trzymam kciuki za TakeTask, jest to dobrze przemyślana i przygotowana usługa z dużym potencjałem. Mam nadzieję, że powoli duzi klienci szczególnie z branży FMCG przekonają się do niej.